Edorph Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei, Har nettopp flytta inn på et studenthjem hvor alle hyblene er koplet til en DHCP server (antar jeg). Jeg fikk nettverket til å virke i Windows, uten å endre noen av innstillingene som var fra før (var koblet til en router/DHCP tidligere). I SuSE derimot, mottar jeg ingen IP adresse. I /var/log/messages står det "DHCP broadcast request sent", og deretter "DHCP_ACK 128.39.xxx.xxx" (muligens ikke helt ordrett), og rett ved står det noe ala "DHCP invite found" ifstatus sier at jeg ikke har fått noen IP-adresse, og ifup venter og venter, men mottar aldri noe. Hva må jeg gjøre for å ordne dette? mvh Frode Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Skjekket nettverksinstillingene dine i YAST? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har sjekket dem, men vet ikke helt hva jeg skal se etter fordi jeg er usikker på hva som er annerledes her enn på det gamle nettverket mitt.. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Funker nå. Aner ikke hva jeg gjorde. Muligens suseconfig som ordnet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå