Muffinman Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Trenger hjelp fra dere til å vurdere hva jeg kan forvente å få for bærbar`n jeg beskriver under. Presiserer at jeg ikke lurer på hva DU ville gitt for den eller OM du ville kjøpt en slik, men hva som er kan være realistisk å få for den. QXL er ikke et alternativ, bare så det er nevnt. Og ja, jeg er klar over at brukte bærbare gjerne er overprisede. Znote 2003 18 mnd gammel, oppgradert ram fra 256 til 512 MB, Wlan (kjøpt fra Zepto type mini-pci, samme som i tidlig Centrino). Ellers standard specs: Celeron 2.0ghz, 30GB hd, 14"XGA osv. Nesten ubrukt Zepto bag. Batteriet har noe redusert tilstand i forhold til nytt, men holder ca. 1 time ved normal bruk. AS5 er påført mellom cpu og kjøler, noe som har redusert viftebruk betraktelig. Har vel lagt ned vel 15K på maskina tilsammen. Framstår som noe brukt, men uskadet. Hva mener dere? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Altså, 7000 ville kanskje være realistisk.. Ettersom den har en celeron på 2.0ghz og en 14,1" XGA skjerm. 30 gig disk osv. Et pluss er bærebaggen, og wlan kortet Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg vil si 6000,- og ikke mer. Du får tross alt ny bærbar med littegrann bedre specs enn det der til 7000,- og oppover. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 ...ny bærbar med littegrann bedre specs enn det der til 7000,- og oppover. Med bedre enn 512 MB, wlan og lærveske? Denne må du dokumentere. Ingen av grossistene som mitt lille hobbyselskap har forhandleravtale med kommer i nærheten det du hevder. Og da snakker vi innkjøpspris til forhandler. Link? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Har du ikke sett at elkjøp har kampanjer? Binders har f.eks en bærbar med Celeron 2.8 til 7495,- Og diverse nettbutikker har jo AMD bærbare til rundt 8k. Og det vil jeg si er bedre enn Celeron. Jeg syns ikke at wlan og lærveske drar prisen opp så veldig mye. Mye koster wlan kort? Rundt 300 kr? Men det er min mening da, og du spurte jo oss om våres meninger, så jeg kom med min. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Rundt 300 kr? Men det er min mening da, og du spurte jo oss om våres meninger, så jeg kom med min. Et wlankort av billigste type er ikke så dyrt, nei. Men i denne er det innebygget antenne som er koblet til et Intel Pro 2100 mini-PCI kort. Det er kostbart. Det er det samme kortet som er brukt i Centrino-maskiner, og gir for øvrig mye bedre dekning enn de fleste PC-cards. I tillegg slipper slipper man noen form for antenne som stikker ut. Har surfet litt rundt på diverse bruktmarkeder og lest annonser, og ser sammenholdt med hva noen få som har vært "dumme" nok å kjøpe brukt bærbar har betalt for diverse utdatert utstyr mener jeg fremdeles at forslaget ditt er noe lavt. Men ikke mye. Når det gjelder kampanjene du sikter til kan jeg bare uttale meg om elkjøp som finnes her på distriktet. Den laveste prisen der er 7995,- uten binding til Telenor adsl i 12 mnd. Da snakker vi om en maskin som riktignok er ny, men kun har halvparten så mye ram, uten veske og uten wlan. Skulle man oppgradert med ram/wlan og veske av samme kvalitet her måtte man nok legge på et par lapper. Tror jeg prøver kr.7000 jeg. Som jeg nevnte, brukte bærbare er overpriset... Takk til dere som bidro her! PS! En slik på vei i posten fra Norek. Solgte en maken i forrige uke, og klargjøringen av den medførte kraftig krampe i ønskemuskelen... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Tror neppe du kan vente å få særlig mer enn 6000 for maskinen din som er halvannet år gammel. Det er ingen toppmodell du selger. Og tross alt selges det splitter nye maskiner med omtrent tilsvarende spesifikasjoner fra 6995,- og oppover, på f.eks. Elkjøp og Lefdal. Tipper folk heller går for en ny maskin med full garanti - ihvertfall når prisen er noenlunde lik. Et dårlig batteri trekker ned ganske mye etter min mening. Et nytt batteri koster som regel ei skjorte og litt til, gjerne et par tusenlapper dersom du er uheldig. 14,1" skjerm er lite etter min mening, når stort sett alt som selges av bærbare har 15" (bortsett fra widescreens og ultraportable, selvsagt) Celeron er heller ikke prosessoren som folk "jakter" etter når de skal kjøpe bærbart. Intel Wireless/Pro 802.11g kort får du på it24.no til 299 kroner - så det er ikke så veldig dyrt akkurat.... hehe Veske er tilbehør som man ikke kan regne med å få særlig mye igjen for, og når du skriver at maskinen fremstår som noe brukt - så trekker det prisen ytterligere nedover det også. Tipper du får max. 5-6000 for denne - men du kan selvsagt være heldig og treffe på en tulling som gir deg mer enn dette.... Endret 12. august 2004 av jendor Lenke til kommentar
rscue Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 her skal jeg være helt enig å si at får du 6000 så bør du være fornøyd, solgte for ikke lenge siden en 1 år gammel fs p4 2,4,15 " med 30 gb, 512 mb ram,veske og wlan for 6000,-, Batteriet på denne var som ny ettersom jeg brukte bærbare som hjemmepc og uten batteriet i satt..veske var seff med.. ga ca 22000,- for den når den var ny.. En pris som var grei for en slik pc når den vart lansert... Men det er min mening at din pc ikke er mere verdt i allefall... Untatt på qxl da, der folk pøser ut med penger... Men pcen din er uansett verdt det folk vil gi for den... RScue Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Har også sett at bærbare med AMD XP-m 2400+ og oppover med 40GB, men med bare 256MB ram har blitt solgt for 5000,- og oppover. Og disse yter bedre enn den du selger. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Takker for innspill. Har allerede fått masse henvendelser, også lokalt. Ser faktisk ut til at jeg kan risikere å få 7 lapper. Jeg ville nok ikke gitt det for den, men så handler jeg jo ny for over det dobbelte også da. Nå får man mye mer for 15 lapper enn man gjorde for halvannet år siden shø... Til orientering hadde jeg sett for meg rundt 6.000 før jeg startet denne tråden... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Intel Wireless/Pro 802.11g kort får du på it24.no til 299 kroner - så det er ikke så veldig dyrt akkurat.... hehe Da registrerer jeg at prisen er falt meget etter at g-versjonen kom ut. Betalte over 800,- for dette i fjor høst... Uansett, det kan ikke monteres i en maskin som ikke har innebygget antenne fra før da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå