Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten

DuTTZi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på; hva avgjør om en vernepliktig blir menig eller korporal? Eller er jeg på villspor nå?

Så vidt jeg har forstått så går det mye på kunnskaper og ikke minst innsats. De som legger seg i selen for å gjøre det bra vil etter hvert bli lagledere og dermed korporaler, det var cirka sånn vi fikk det lagt frem, jaffal. Men asså. Hvem vil bli korporal?

15 kroner ekstra dagen for BÅDE å bli forhatt av menige OG bli kommandert rundt av sersjanter. : P

Lenke til kommentar

tja, vise litt ansvarsfølelse, faktisk gjøre ting og tang og ikke bare stå og henge...

Vil ikke si jeg smisket noe særlig, men jeg tok tjenesten med betydelig bedre humør enn andre som var inne sammen med meg..bedre humør = bedre motivasjon = bedre ytelse = bedre mulighet for å bli korp.

(Men det varierer jo også da, en tropp fikk sp.mål fra sersjanten "okei, jeg trenger 4 korps, hvem vil?" de som rakk opp hånda ble....)

Og ja, det var fordeler med å være korp. 15kr ekstra blir "litt" mer...ikke mye, men så får du ikke mye til å starte med heller da :)

Og jeg satt aldri en vakt midt på natta, bare start og slutt av natta...(det er en STOOOOR fordel å ikke måtte avbryte den lille søvnen du får med 2 timer på vakt :) )

Kan heller ikke si jeg ble beordra mer av sersjanter, eller hata mer av menige... tror de andre på skytset bare var glade for at jeg tok den lille ekstra jobben det var å være korp...

Lenke til kommentar
Arangaras: du har rett, du finner ikke en person du kan respektere mer enn Pinslund.

Egentlig er alle befala våres kjempe folk.

Btw name and rank soldier!

Menig Gilleshammer, Blåtind rom 114 her! Kven er du?

Korleis det går med bèret-tilpassninga forresten?

Edit:

D`oh! Det er jo deg Johansen:P Tenkte ikkje på å sjekke profilen din. Vi delte jo telt ei heil veke..

Endret av Arangaras
Lenke til kommentar

Lurer på åssen bereter VPV har, hvis de har noen. Heller feltlue enn sjokkrosa beret. :\ Hvis jeg får sånn sjokkrosa KP-stripe som nazi-Jensen har så går jeg i vinkel.

Blir spennende å hilse på nytt befal på mandag. Skal visst møte på Akershus Festning. Har for øvrig avtale med nettopp en korporal.

(Det med bereten var ironi, jeg vet de ikke har rosa bereter.)

Lenke til kommentar

Okay. Siste gang jeg er stor i kjeften, for så feil kan man altså ta. Jeg skal ikke bo hjemme, jeg er forlagt på Kolsås utafor Oslo. MEN, det er ikke så gæli her - problemet er bare at jeg ikke kjenner en kjeft. Eller jo, jeg kjenner én kjeft, Ørebech, men ellers ingen.

Kaserna er bare en brøkdel av hva de i Heggelia er, og rutinene er helt annerledes. Men befalet er jævlig ok her, og folka virker greie de og.

Fikk grønn beret. Klarte til og med å ordne den til uten altfor mye kål og styr. Jeje, hvordan står det til oppi høgget, da? Synes liksom det ble lovlig stilt etter hvert? Fått noe å gjøre, nå eller? =)

Lenke til kommentar
Ser frem til militæret, jeg. Har hørt at det skal være mange gode minner og veldig mye bra folk.

Jepp, det er mange år siden jeg var i grønt, men har mange gode minner og tilsvarende mange historier. Hørte mye da jeg var inne, rakk å oppleve endel selv (blodbadet i fontenen, tilløp til high noon i vakta osv).

Mannfolk snakker gjerne om minner fra militæret, kvinner om svangerskapet. Hva militærtnektere gjerne ser tilbake på ... får jeg sikkert svar på her.

Lenke til kommentar

Fordømte surrehuer på Heggelia. Her har de andre hatt to ukers opplæring i hvordan de skal håndtere urinprøver (og alle de andre oppgavene sesjoner byr på) og så får jeg bare to DAGER, bare fordi Lt. Fossli sendte meg på langperm isteden for å sende meg rett på tjeneste, noe jeg faktisk ville foretrukket i dette tilfellet.

Men uansett, masse bra folk på Kolsås her og, og så er det jo ikke SÅ langt fra Oslo. Eneste som er kjedelig er at man må komme seg på jobb (for meg vil det si Langkaia ved festningen) på eget insj, og der kommer jeg til å slite litt utover vinteren. Jaja, håper det går bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...