Arangaras Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Angåande det med å skinne seg før innrykk. Er greit om du berre vil gjere det for å bli ferdig med det, men ikkje gjer det for å gje befal eit betre inntrykk av deg når du kjem inn. "Rambo"-folk som er krigslystne og skytegalne er vel det siste dei treng i Forsvaret for tida. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg vil gjøre det for å bli ferdig med det. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MÅ man klippe seg kor i militæret og hvor kort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MÅ man klippe seg kor i militæret og hvor kort? Man MÅ ikke, men det kreves at håret er ordentlig. Noen plasser er det vel obligatorisk (HMKG), men det kan de som har vært i militæret svare bedre på. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Brukte 300 kroner på frisør dagen før innrykket. 3 dager senere ble jeg klippet med maskin Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hårklipp er langt ifra obligatorisk. Det varierer selvsagt fra troppsjef til troppsjef, men man kan ha halvlangt/langt hår ca overalt i landet. De bruker som regel å true med hårnett, men det er ytterst få som faktisk deler ut et. Lenke til kommentar
Martin-_ Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Reglene sier klart at man ikke skal ha synelig hår under luekanten eller hengende ned i ansiktet hvis man er av det mannlige kjønn. Men der jeg tjenestegjorde mitt år (i Bardufoss, IKT) fikk alle ha håret slik de ville Men flere av mine kompiser som er i GSV, MÅTTE klippes helt kort, 2mm over hele hodet, alle som en. Altså det er stor forskjell fra leir til leir hvor strenge de er. Dette gleder også reglementær påkledning, hilseplikt o.s.v Jeg kan me handen på hjertet si at jeg ALDRIG gikk opp i rett for et høyere rangert befal i de 10 månedene jeg var i Bardufoss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hårklipp er langt ifra obligatorisk. En kamerat av meg i garden må skrelle seg med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har hørt noen rykter, selv om jeg ikke skal i forcen enda, at man kan ha håret ned til kragen på en skjorte. Det har jeg blitt forklart, i hvert fall. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hårklipp er langt ifra obligatorisk. En kamerat av meg i garden må skrelle seg med jevne mellomrom. Garden er den minst liberale avdelingen når det kommer til hår og skjegg. Endret 12. september 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har snakket med en del løytnanter og slikt (både når jeg var i hæren og ved andre anledninger) og dette med hårklipping er bare tull og er ikke noe krav i det hele tatt selv om de later som dette. Du kan fint nekte å klippe deg i det hele tatt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hårklipp er langt ifra obligatorisk. En kamerat av meg i garden må skrelle seg med jevne mellomrom. Garden er skrotinger. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hårklipp er langt ifra obligatorisk. En kamerat av meg i garden må skrelle seg med jevne mellomrom. Garden er skrotinger. Takk.. ;p Mye skrullete regler, men jeg skal være enig i at det ser bedre ut med kort hår, enn langt slaskete, til uniform. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 OK, er kanskje ikkje naudsynt med å klippe håret, MEN! Når vi skulle på øvelse Battle Griffin i vinter, so visste eg at eg kom til å få dusje lite, om ikkje ingenting. Frivillig skrella eg meg då for å sleppe alt styret med håret. Pluss at du får nokre temmeleg stygge béret-sveisar dersom du ikkje har minimalt med hår. Beste hårklipp-historia eg har høyrd kjem frå ein kar i troppa til LarsP (Magnus). Han var på innrykk til Militærpolitiet. Fyren var dritsprek og smart som f, og var eigentleg prima materiale for MP, men fekk ikkje bli der fordi at han blånekta å klippe håret sitt kort. Han hadde ein del under skjortekragen då. For han var det det same, han gadd ikkje vere ein plass der han MÅTTE klippe seg kort. Men etter eit par månedar I Heggelia klipte han håret på eige initiativ! :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Vel, både meg og Magnus var langt ifra MP-materiale grunnet våre holdninger til blant annet rusmidler. =P Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Angående hårklippen så er det frivillig her, skjønt vi har blitt truet med hårnett i dette kompaniet også. Edit: En ting til, vet du om det er mulig å spille via det trådløse internettet i kasernene, som f.eks WoW? Endret 13. mai 2007 av Beeblebrox Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ved HVUV (heimevernetsutdanningssenter,Værnes) fikk vi beskjed om at vi må være kort over ørene og i nakken, men (vårt) befal foretrekker at du tar det til et par millimeter. Har en i nabotroppen som bruker hårnett. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tak Led utan Enlien? Where's the point?! Han er vel kanskje blitt Spesialjeger eller noko slikt no.. Enlien var NK tropp for Tak Led i fjor. Sjuk sjuk mann.. For å svare for LarsP: Nei, det går ikkje an å spele WoW over det trådlause nettverket. Veit om ein som kjempa besatt for å få det til.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Som vekterlærling på i Harstad på Vakt og Sikring fikk jeg straks beskjed om at jeg måtte klippe håret mitt, uten å ha spesielt langt hår. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 På gsv ble alle klippa helt kort, men regelen er vel at håret ikke skal være over ørene eller ned i nakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå