Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten

DuTTZi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
MÅ man klippe seg kor i militæret og hvor kort?

Man MÅ ikke, men det kreves at håret er ordentlig. Noen plasser er det vel obligatorisk (HMKG), men det kan de som har vært i militæret svare bedre på.

Lenke til kommentar

Reglene sier klart at man ikke skal ha synelig hår under luekanten eller hengende ned i ansiktet hvis man er av det mannlige kjønn. Men der jeg tjenestegjorde mitt år (i Bardufoss, IKT) fikk alle ha håret slik de ville :p Men flere av mine kompiser som er i GSV, MÅTTE klippes helt kort, 2mm over hele hodet, alle som en. Altså det er stor forskjell fra leir til leir hvor strenge de er. Dette gleder også reglementær påkledning, hilseplikt o.s.v Jeg kan me handen på hjertet si at jeg ALDRIG gikk opp i rett for et høyere rangert befal i de 10 månedene jeg var i Bardufoss :thumbup:

Lenke til kommentar
Hårklipp er langt ifra obligatorisk.

En kamerat av meg i garden må skrelle seg med jevne mellomrom.

Garden er skrotinger.

Takk.. ;p

Mye skrullete regler, men jeg skal være enig i at det ser bedre ut med kort hår, enn langt slaskete, til uniform.

Lenke til kommentar

OK, er kanskje ikkje naudsynt med å klippe håret, MEN! Når vi skulle på øvelse Battle Griffin i vinter, so visste eg at eg kom til å få dusje lite, om ikkje ingenting. Frivillig skrella eg meg då for å sleppe alt styret med håret. Pluss at du får nokre temmeleg stygge béret-sveisar dersom du ikkje har minimalt med hår.

Beste hårklipp-historia eg har høyrd kjem frå ein kar i troppa til LarsP (Magnus). Han var på innrykk til Militærpolitiet. Fyren var dritsprek og smart som f, og var eigentleg prima materiale for MP, men fekk ikkje bli der fordi at han blånekta å klippe håret sitt kort. Han hadde ein del under skjortekragen då. For han var det det same, han gadd ikkje vere ein plass der han MÅTTE klippe seg kort. Men etter eit par månedar I Heggelia klipte han håret på eige initiativ! :!:

Lenke til kommentar

Tak Led utan Enlien? Where's the point?! Han er vel kanskje blitt Spesialjeger eller noko slikt no.. Enlien var NK tropp for Tak Led i fjor. Sjuk sjuk mann..

For å svare for LarsP: Nei, det går ikkje an å spele WoW over det trådlause nettverket. Veit om ein som kjempa besatt for å få det til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...