Gå til innhold

kan intel celeron føre til at pc'en min restarter?

Anbefalte innlegg

Jeg har det problemet at pc'en min restarter av seg selv mens jeg spiller forskjellige spill. Jeg har Norton 2004, adaware, spybot og flere andre programmer til og gjøre pc'en virusfri, (og den er virus fri) men alikevel fortsetter problemet.. :nei:

Jeg har også oppdatert driverne til skjermkortet mitt, og formatert dataen min uten resultat. Så jeg tenkte kanskje det hadde noe med hardware'en og gjøre, siden jeg har hørt at Intel Celeron prosessrorer (som jeg bruker) kan føre til sånt siden den er ustabil/dårlig eller no.. eller kanskje noe med skjermkortet? jeg er ingen data expert.

Er det noen der som har litt greie på det der? Noen som har hatt samme problemet? Noen som har en anelse om hvor problemet ligger? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Celeron CPU i seg selv har ingen ting med at maskinen din kubber. Hvis CPUen blir for varm, eller ikke får høy nok eller stabil nok spenning, er alle potensielle årsaker. Var jeg deg ville jeg sjekket i BIOS at alt var som det skulle, og hvis det var det, satt opp spenningen på CPU ørlite grann. Hvis ikke det hjelper, sjekk om RAMen er ok. Hvis den er det, kan du begynne med ting som koster penger, som f.eks. kjøpe ny kjøler til CPU, ny PSU, etc.

Lenke til kommentar

Har du installert nyeste drivere ?

Sjekket systemloggene (kontrollpanel->Administrative...->Hendelsesliste ?

Er det i noen spesielle forbindelser hvor maskinen tryner ?

Skrur den seg av eller rebooter? WinXP er satt til å automatisk reboote hvis noe feil skjer, men da rekker man ikke lese evt. feilmeldinger. Dette skures av ved å gå til kontrollpanel->System->Avansert->Oppstart og gjennoppretting -> Huk vek "automatisk omstart". Da kan du få sjangsen til å se evt. feilmeldinger og blåskjermer. Hvis noen filer nevnes her, så har du noe å lete videre fra !

Lenke til kommentar

Helt tilfeldig når pc'en rebooter, bortsett fra at det er når man spiller... Da skal jeg ta og prøve meg litt fram, så får vi se om det hjelper noe.

Det er jo tross allt ikke bare kult når pc'en plutselig restarter mens man spiller online rollespill.. Det ender stort sett med at man klasker hodet gjentatte ganger ned i tastaturet, mens pc'en nok en gang får stå urørt over en lengre periode. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...