Gå til innhold

VG ignorerer ikke AMD..

Anders81

Anbefalte innlegg

[quote name='Erling E.' date='12/08/2004 : 11:38'] Hei,

Tatt fra HardOCP.com, nettstedet som har samarbeidet med id Software for systemtesting og benchmarks:

[quote]"There is one feature we simply must talk about and that is "Heat Haze." Heat Haze requires a DirectX 9 level video card in order to work. This feature is enabled automatically on those cards."[/quote]

Det baserer jeg det utsagnet på. [/quote]
Ahhh, Ok :) . Selv er jeg ganske forvirret nå. Mange forumtråder snakker om at spillet er OpenGL, men her er det snakk om DirectX. Visst det til og med i spillkravene er anbefalt DirectX 9 så lurer jeg på hvordan dette med OpenGL og DirectX fungerer i Doom3. Trodde ikke at spill kunne bruke 2 akseleratorer samtidig. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud for en diskusjon .....

Jeg synes det var en bra artikkel Erling skrev i VG !

Selv er jeg ANTI Intel så det holder, AMD all the way her i huset !

Men det spiller jo ikke noe rolle det. VG er massenes avis, kun en liten andel av lesere som leste den artikkelen reagerte på det (hovedsakelig alle oss fra HW.no/lignende steder).

Hadde vi fått viljen vår kunne vi skrevet en hovedfagsoppgave om AMD Vs. Intel / ATI Vs. Nvidia for å få denne på trykk i VG - men det vill aldri skjedd. 98% av de som leser vg hadde blitt så forvirra at de ikke hadde skjønt en døyt.

Den gjennomsnittlige VG leser kjøper nok sin ferdige pc til blodpris hos Elkjøp, spekket med pur jall. Eller så synes han tilbudene fra Dell med komplette pc'er til 6000 kroner er superbra (mindre enn hva jeg betalte for min amd-fx 53 cpu ...).

Selvom artikkelen var en "light" utgave av dimensjoner og klart manglet mye informasjon, så er det viktigste at det skrives mere om gaming/hardware i norsk tabloidpresse !

Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

Da har jeg, for å være rettferdig mot AMD og bygge opp rundt konkurransen mellom Intel og AMD, lagt til en notis i artikkelen fra i går. Denne biten la jeg til avsnittet om priseksempler:

PS! Konkurrenten til Intel, AMD, er også et glimrende valg når det gjelder prosessor. Sjekk litt på nettet og med de butikkansatte for hva du burde velge av Intel eller AMD.

Og denne la jeg til skjermkort-saken, for å understreke at videominne ikke er det eneste som teller når en kjøper skjermkort:

Naturligvis er det også slik at skjermkort varierer i kvalitet og kraft, og videominnet bør ikke være det eneste du baserer et kjøp på. Sjekk med de butikkansatte om hvilket kort som passer best for deg.

Håper det blir litt flere smilefjes nå? :-)

- Erling E.

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar
Hei alle sammen,

Intel ble brukt som eksempel, ikke AMD. Ingen baktanker. Lev med det. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at folk skulle begynne å tro at VG blir betalt av Intel og annet slikt konspirasjonstull (ja, jeg har faktisk fått mail om det!).

- Erling E.

Hei,

Helt ærligt Erling - ikke bry dig så mye!

Tviler på at VG's målgruppe er noen av fjortisserne her på forumet (der aldrig har købt eller lest VG)!

Mvh

Kimmer

jeg er "fjortis" og leser IKKE VG fordi det er en dårlig avis

Lenke til kommentar
:w00t:  :yes:

Jobber du forresten fast i VG eller er du bare sommervikar? Er det ikke Rune Fjell Olsen aka runefol som har ansvaret for data og spill?

Jeg er deltidsjournalist, eller freelance om du vil se det slik, i VG. Min oppgave er å hjelpe Rune Fjeld Olsen med å skrive om spill og relatert teknologi.

Tidligere jobbet jeg i Gamer.no i 2 og 1/2 år som redaktør sammen med Tor-Steinar Tangedal, men pågrunn av litt tidsproblemer og sånt måtte jeg slutte. Det skjedde faktisk 1. august, så jeg er veldig ny i VG :-)

Og Rune er flink, så jeg har mye å leve opp til :-)

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...