Gå til innhold

VG ignorerer ikke AMD..


Anders81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det heter brannperson og ikke brannmann.

Jeg krever at VG endrer alle referanser om brannmenn til brannpersoner. Fordi det kan være at noen kvinner ikke får jobb som nettopp brannperson fordi brannsjefen bare tror at menn kan være "brannmenn" fordi han leste det på VG.

Har det slått deg at syssel*mannen* på Svalbard er en kvinne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Finn ut hvordan man får presset mest mulig ut av spillet.

 

det er altså utgangspunktet for denne artikkelen, utgangspunktet er ikke å informere om hvilke systemer etc som vil passe for mannen i gata som ønsker å spille doom3 sånn nogenlunde, det hele går ut på hvordan man får presset mest mulig ut av doom3.

 

artikkelen går altså ut på hvordan man får presset mest mulig ut av doom3, artikkelen holder ikke det den lover på forhånd.

 

Det kreves eksempelvis et skjermkort med «DirectX 9»-støtte for å vise mange av varmeeffektene i «Doom 3», noe som ikke er tilgjengelig på de litt eldre kortene.

 

nå er det lenge siden jeg sist jeg interesserte meg spesielt mye innen skjermkort verdenen, men er ikke doom3 et rent opengl spill ? dvs ingen directx9 effekter osv, eller har jeg fullstendig misforstått ?

Lenke til kommentar
AMD er markedsledene på private datamaskiner, når du sier 83%, minner jeg bare om at dette inkulderer alle workstations OG alle Xboxer.. Ifølge Komplett er 70% av alle CPU'ene de selger AMD...

Det der var ve det MINST reflekterte innlegget så langt... :ermm:

Hva i granskogen mener du med det?

Jeg ramset opp fakta for å avklare, hvorfor i all verden skulle jeg reflektere over det?

 

Snakk om å skyte spurv med Scud-raketter.

For alt vi vet kan det jo være en terrorist-spurv eller en selvmordsbomber-spurv. Bedre å skyte den med en Scud-rakett og være sikker enn å få hele stortinget sprengt til himmels :D:whistle:

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
[quote name='ThomasM' date='12/08/2004 : 06:02'] [quote]Finn ut hvordan man får presset mest mulig ut av spillet.[/quote]

det er altså utgangspunktet for denne artikkelen, utgangspunktet er ikke å informere om hvilke systemer etc som vil passe for mannen i gata som ønsker å spille doom3 sånn nogenlunde, det hele går ut på hvordan man får presset mest mulig ut av doom3.

artikkelen går altså ut på hvordan man får presset mest mulig ut av doom3, artikkelen holder ikke det den lover på forhånd.

[quote] Det kreves eksempelvis et skjermkort med «DirectX 9»-støtte for å vise mange av varmeeffektene i «Doom 3», noe som ikke er tilgjengelig på de litt eldre kortene.[/quote]

nå er det lenge siden jeg sist jeg interesserte meg spesielt mye innen skjermkort verdenen, men er ikke doom3 et rent opengl spill ? dvs ingen directx9 effekter osv, eller har jeg fullstendig misforstått ? [/quote]
Du sier noe her. Ikke det at mannen i gata ikke kunne ha spilt spillet ok, men artikkelen blir litt missvisende visst spillet overhodet ikke bruker DirectX funjsjoner. Men det som blir sagt kan også bety at skjermkort som har DirectX 9 har garantert OpenGL som støtter varmeeffektene.
Lenke til kommentar
Og det heter brannperson og ikke brannmann.

Jeg krever at VG endrer alle referanser om brannmenn til brannpersoner. Fordi det kan være at noen kvinner ikke får jobb som nettopp brannperson fordi brannsjefen bare tror at menn kan være "brannmenn" fordi han leste det på VG.

Har det slått deg at syssel*mannen* på Svalbard er en kvinne?

Vil bare informere om at sysselmannen på Svalbard heter Odd Olsen Ingerø...høres jammen ut som en mann det...(mine fjortiss-teorier er blitt bekreftet!)

Lenke til kommentar
Herregud for en ting å irritere seg over...

Akkurat det jeg tenkte. :!:

 

Her kommer nok konspirasjons teoriene til å flagre godt. Det neste er vel at det egentlig var Bill selv som skrev artikkelen. Lurer hva som er neste punkt på Bills plan, for å ødelege AMD?? Skal han sende noen raketter mot AMD sine fabrikker??

 

Den logiske grunnen til at han bruker Intel sine CPUer som en pekepinne er kanskje grunnet til at Intel har 80% av markedet.

Lenke til kommentar
Vil bare informere om at sysselmannen på Svalbard heter Odd Olsen Ingerø...høres jammen ut som en mann det...(mine fjortiss-teorier er blitt bekreftet!)

Sysselmannen på Svalbard var Ann Kristin Olsen Hun er nå Fylkesmann i Vest-Agder.

 

Og ja, fjortiss holdningene om "hva er best" lever, i tillegg til at det tydligvis er endel mindreverdighetskomplekser ute å går blant folk som av en eller annen grunn alltid må framheve at AMD er minst like gode som Intel.

Hvilket de fortiden også er i mine øyne, uten at jeg ser noe behov for å fremheve det ved enhver anledning.

Lenke til kommentar

Helt Utrolig! det var da vakent og denne lille saken skulle ta av da! :ohmy:

 

jeg skrev mitt siste innlegg klokken 22 i går kveld og når jeg vokner om morgenen neste dag, setter meg på maskinen. så har det søren meg blitt skrevet 5hele sider om denne saken! fikk nesten hakaslepp.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Dette er vel en av de morsomste trådene jeg har lest på lenge.

 

Personlig så syntes jeg at artikkelen var god, og jeg tror ikke på disse "intel konspirasjonsteoriene" som hat blitt foreslått her.

 

Og hvis man absolutt måtte hatt med AMD så kunne man gjort som MicrolaXx foreslo:

 

Minimumskravene: Intel Pentium 4 1,5 GHz / AMD Athlon XP 1500+

384 MB RAM

GeForce MX440-8X 64 MB.

Pris: Omtrent 2000,-

 

Moderat: Intel Pentium 4 2,6 GHz / AMD Athlon XP 2600+,

512 MB RAM,

Radeon 9800 128 MB / GeForce FX5950 Ultra.

Pris: Omtrent 4000,-

 

Råtassen: Pentium 4 3,2 GHz / AMD Athlon 64 3200+,

2048 MB RAM,

GeForce 6800 Ulta 256 MB / Radeon X800 XT.

Pris: Omtrent 10000,-

 

Ikke fordi at AMD prosessorer plutselig ville solgt enormt mye mer, men heller med tanke på de som ikke har så mye peiling, men vet at de har en XP 1500+. Da hadde de ihvertfall fått konstantert at det vil fungere.

 

Alt i alt så ser jeg på denne diskusjonen som en bagatell. Og til alle dere som ikke synes det, så har jo forfatteren av artikkelen skrevet at han skal bruke AMD som eksempel annenhvergang fra nå av. .Så nå får dere begynne å telle ant. ganger intel og AMD blir nevnt, eller kanskje ikke :hmm:

 

Hilsen en som har AMD XP2500+ på sin maskin (og anbefaler de fleste å kjøpe AMD grunnet pris/ytelse).

 

All honnør til Erling E!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Du sier noe her. Ikke det at mannen i gata ikke kunne ha spilt spillet ok, men artikkelen blir litt missvisende visst spillet overhodet ikke bruker DirectX funjsjoner. Men det som blir sagt kan også bety at skjermkort som har DirectX 9 har garantert OpenGL som støtter varmeeffektene.

Hei,

 

Tatt fra HardOCP.com, nettstedet som har samarbeidet med id Software for systemtesting og benchmarks:

 

"There is one feature we simply must talk about and that is "Heat Haze." Heat Haze requires a DirectX 9 level video card in order to work. This feature is enabled automatically on those cards."

 

Det baserer jeg det utsagnet på.

Lenke til kommentar
nå er det lenge siden jeg sist jeg interesserte meg spesielt mye innen skjermkort verdenen, men er ikke doom3 et rent opengl spill ? dvs ingen directx9 effekter osv, eller har jeg fullstendig misforstått ?

 

Det står faktisk i Doom 3 requirements at en må ha ett Dx9b kompatibelt skjermkort. Aner ikke hvorfor. :dontgetit: Det vil i allefall være helt feil å gi VG skylden for dette så lenge ID velger å bruke det som krav.

 

:Edit Legger til requirements

 

Windows 2000/XP

Pentium IV 1.5 GHz or Athlon 1500+

384MB RAM

3D hardware Accelerator Card Required – 100% DirectX 9.0b compatible

64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.

8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

2.2GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows® swap file)

100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

DirectX 9.0b (included)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...