Gå til innhold

VG ignorerer ikke AMD..

Anders81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm. Merkelig at vi ikke ser Intel-brukere som jamrer og bærer seg når AMD blir nevnt i blader og aviser.

Har eg aldri sett på ei liknene artikkel. Men klart amd og intel hører jo sammen som mus og keybord :p

Så hadde blitt skuffa om di utelot en så stor aktør som intel

Lenke til kommentar

Man må jo huske på at Intel fortsatt er kjempen i x86-markedet med en markedsandel på 82,7 prosent, mens AMD bare har "stusselige" 15,5 prosent. Dette er jo en veldig god grunn til å bare bruke Intel. Vi snakker faktisk om en tabloidavis, ikke noe PC-blad el. Hvis man skal være så pirkete er det nesten sånn at man må ta med prossesorene til Mac og. :p

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9286

Lenke til kommentar
Man må jo huske på at Intel fortsatt er kjempen i x86-markedet med en markedsandel på 82,7 prosent, mens AMD bare har "stusselige" 15,5 prosent. Dette er jo en veldig god grunn til å bare bruke Intel. Vi snakker faktisk om en tabloidavis, ikke noe PC-blad el. Hvis man skal være så pirkete er det nesten sånn at man må ta med prossesorene til Mac og. :p

Ja og det er slike som elkjøp og VG som gjør at forskjellen er så stor på 2 ca. like gode cpu'er :tease:

edit

(spøk, men litt sant i det også)

Endret av Fuel
Lenke til kommentar

Det er håpløst at folk skal syte om alt og ingenting!

Men du Erling E: Neste gang du skriver en lignende artikkel. Hadde det ikke vært en tanke å introdusere "mannen på gata" til AMD prosessorer? Forklare litt om deres PR-rating og den slags. Jeg skjønner godt at du bruker Pentium som et eksempel fordi "alle" vet hva det er, men kanskje du kan utvide prosessorhorisonten til de vanlige VG-leserne?

Lenke til kommentar

Men du Erling E: Neste gang du skriver en lignende artikkel. Hadde det ikke vært en tanke å introdusere "mannen på gata" til AMD prosessorer? Forklare litt om deres PR-rating og den slags. Jeg skjønner godt at du bruker Pentium som et eksempel fordi "alle" vet hva det er, men kanskje du kan utvide prosessorhorisonten til de vanlige VG-leserne?

Men han sa jo at han brukte intel ved en TILFELLDIGHET, ikke så han skulle slippe noe kluss pga. pr-raiting etc.

Endret av Fuel
Lenke til kommentar

Ja og det er slike som elkjøp og VG som gjør at forskjellen er så stor på 2 ca. like gode cpu'er :tease:

edit

Den generelle markedsandelen til Intel er over 80%, men jeg tipper at en stor del av de prosentene sitter i arbeidstasjoner rundt om i verden. Hvis man ser på hjemme pc'er, og spesiellt gamer pc'er så tror jeg markedsandelen til Intel er langt lavere

Lenke til kommentar

edit

Hvis AMD skal bli "likestilt" med Intel så må de nesten prøve å få kjeder som Elkjøp å selge AMD også. Er sikker på at da ville vi sett mer AMD i slike artikler som i VG da.

Lenke til kommentar
Irriterte faktisk meg også litt at AMD ikke var nevnt, men vi kan vel ikke forvente så mye av en tabloid som VG?

Var jeg deg ville jeg heller redigert litt i signaturen din, fremfor å gulpe opp meningsløse kommentarer om VG.

Ellers synes jeg debatten er nesten like meningsløs, ikke minst etter at Erling E. har lagt frem saklige og gode argumenter for sine vurderinger.

For egen del er jeg nok en utpreget AMD-fan, men det faller meg overhodet ikke inn å surmule over en slik sak.

Nesten så det er fristende å stenge tråden, før den flyter ut i nok en Intel VS AMD-"krig". :hmm:

Ser ikke hva signaturen min har med saken og gjøre.....Er ikke noe gi eller ta her...hadde han skrevet at neste gang skulle han bare nevne amd eller noe...Hadde blitt minst like mye liv om han bare hadde nevnt nvidia og kutta ut ati

Stakkars jornalist! har fått mye pepper gitt. minst 5 emner her om samme tema. hehe! jaja litt støt for han ta for at han skal gi seg ut for å være proff

Lenke til kommentar
Om ikke mannen i gata vet om AMD, så spør han heller ikke etter AMD på el-kjøp etc. Og da ser vel ikke el-kjøp noe marked for AMD?

Ja.. jeg er helt sikker på at nå har VG ødelagt alt fremtidig salg av AMD prosessorer i Norge for all fremtid.. :p

Her er det en tråd om at folk er for dumme til å skjønne at minnet på skjermkortet ikke nødvendigvis sier noe om kvaliteten, men vi tror at de går på elkjøp og spør om de kan få en maskin med Intel Pentium 4 3,2 Ghz?

Herregud.. Den vanlige mann i gaten spør ikke om det vet du. Han/Hun ber om å få en maskin som dekker ett visst behov og så er det opp til butikken å hjelpe kunden slik at han/hun blir fornøyd.

Dersom VG virkelig skulle skrive en dyptgående artikkel om CPU og GPU arkitektur, minne hastighet, AMD's relative hastighet i forhold til Intel osv hadde det blitt en lang artikkel.

Ta den for det den er, en kjapp kommentar om Doom 3 og en pekepinn om hvilke hardware krav det har ingen oppgraderingsguide for det norske folk.. :p

Lenke til kommentar

Det var gutten som ikke hadde gjort hjemmeleksene sine, gitt.

Ok, my bad. Brukte bare Elkjøp som et eksempel siden det var nevnt før. Intel var ihvertfall me vanlig hos Elkjøp før. Men egentlig så bryr jeg meg så lite om denne saken at jeg legger meg nå. :innocent:

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Men han sa jo at han brukte intel ved en TILFELLDIGHET, ikke så han skulle slippe noe kluss pga. pr-raiting etc.

Ja, men derfor er det kanskje lurt å forklare litt om AMD's PR-rating. Da skjønner kanskje mannen på gata sammenhengen og slipper å bli forvirret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dette har da ingenting med mannen i gata å gjøre, artikkelen skal vel informere om div spillpakker som vil føre til at man kan nyte doom3, da er det rimelig tåpelig å ekskludere den cpuen som yter desidert best..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...