Gå til innhold

VG ignorerer ikke AMD..


Anders81

Anbefalte innlegg

Dette er jo for dumt, de fleste VET hva en Pentium er, derfor er det helt naturlig å bruke det som referanse. Når både pris og ytelseforskjellen på en P4 og en A64 er videre bagatellmessig spiller det hvertfall ingen rolle lenger.

 

Artikkelen prøver ikke å være spesielt "teknisk", VG skriver den ikke med deg og meg i tankene men for som bare har den helt, helt grunnlegende forståelse av slikt... og de er de aller fleste her i landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
konklusjon:

 

1: Personen som skrev artikkelen er Intel- fan

2: Personen er uvitende

3: personen har en venn som enten er punkt 1 eller 2

Okey, det var den mest usakelige kommentaren jeg har hørt på lenge...

 

Han som skrev artikkelen har jo begrunnet sin sak, og jeg synes det var en god begrunnelse han ga. Dessuten er min mening at dette er en fillesak å bry seg om. Tenk på verdensproblemer eller noe slikt heller ;)

Lenke til kommentar

Helt utrolig, her sitter vi med forstørrelsesglass for å pirke ut stakkarslige småting ut av en ellers god artikkel.

 

Spørsmål:

Har dagens ungdom/voksne lite å finne på?:

 

Svar (velg en eller flere):

1: Mest trolig

2: Bare later som

3: Mye å finne på, lite å gjøre

 

Er det ikke det ene som er galt med artikkelen, så kan du bite deg på at det er det andre :hrm:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Helt utrolig, her sitter vi med forstørrelsesglass for å pirke ut stakkarslige småting ut av en ellers god artikkel.

 

Spørsmål:

Har dagens ungdom/voksne lite å finne på?:

 

Svar (velg en eller flere):

1: Mest trolig

2: Bare later som

3: Mye å finne på, lite å gjøre

 

Er det ikke det ene som er galt med artikkelen, så kan du bite deg på at det er det andre  :hrm:

velger nr. 2 jeg !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Hei alle sammen,

 

Intel ble brukt som eksempel, ikke AMD. Ingen baktanker. Lev med det. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at folk skulle begynne å tro at VG blir betalt av Intel og annet slikt konspirasjonstull (ja, jeg har faktisk fått mail om det!).

 

- Erling E.

Hei,

 

Helt ærligt Erling - ikke bry dig så mye!

 

Tviler på at VG's målgruppe er noen av fjortisserne her på forumet (der aldrig har købt eller lest VG)!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Latterlig tema!

 

Grett at de skal respektere amd her altså, å sitte å konkludere med at amd burde være nevnt er kanskje så, men når dere skal rette skriveleifer så begynner det å ta kaka. (kremt..) OFF-TOPIC!

 

Bare noen få ord til, Intel kommer ut med 64bits, gleder meg å se testene. Det blir nok en prosessor som gjør det utrolig godt i spill!

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Intel ble brukt som eksempel, ikke AMD. Ingen baktanker. Lev med det. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at folk skulle begynne å tro at VG blir betalt av Intel og annet slikt konspirasjonstull (ja, jeg har faktisk fått mail om det!).

Du, nå er det du som får skjerpe deg her. Jeg skrev det i et tydelig ironisk tonefall, ikke et sekund trodde jeg at dere drev med noe sånn. Sarkasme og internett går kanskje litt dårlig sammen, men ut fra konteksten mener jeg det er ganske klart at jeg var sarkastisk.

 

At folk skal klage på at Intel ble brukt som et eksempel i stedet for AMD, faller på sin egen urimelighet. En av dem måtte velges, og da ble det Intel. Kall det et "mynt og krone"-valg.

Det er jo nettopp dét det ikke gjør.. Det blir som om en motorjournalist skulle anbefale en Porsche til bruk i tøft terreng, for deretter å si at "nja, det sto mellom en Range Rover og en Porsche, cirka samme prisklasse, så jeg tok bare kron og mynt."

Nettopp fordi AMD er såpass mye bedre til nettopp spill som Doom 3, at som Bonna nevnte, Intel's 7000kr CPU blir banket av en 1600kr CPU fra AMD, virker det litt spesielt å anbefale førstnevnte.. Hadde det vært snakk om en generell maskinoppgradering er det jo opp til hver enkelt å vurdere hva de trengte, en kraftig spill-CPU eller en applikasjon og kontor CPU..

 

 

Jeg for min del støtter ikke "Kron- og mynt" journalisme.. skulle tatt seg ut om utenriksjournalistene tok kron og mynt på om de skulle støtte Israel eller Palestina..

(Ikke ta siste avsnitt for seriøst, skjønner selv at det er en helt overdreven sammenlikning, men du skjønner poenget mitt)

 

Tviler på at VG's målgruppe er noen av fjortisserne her på forumet (der aldrig har købt eller lest VG)!

Jeg er 18, riktignok kjøper jeg sjelden VG da jeg foretrekker Aftenposten og Morgenbladet, men jeg leser VG nett daglig. Dette er da heller ikke en stor sak, men jeg tenker først og fremst på uvitende lesere, "sånne som oss" gir da egentlig blanke i hva VG skriver, vi kjøper det vi vet er best fra benchmarker og "proffe" tester av spesialiserte websider og blader. Bonden fra Sjåk som skal skaffe sønnen sin er kraftig maskin fordi han har mast om Half-Life 2 i tre måneder, burde ikke bli offer for "kron- og mynt" journalisme.

Endret av Anders81
Lenke til kommentar

Bare for å få det avklart, jeg er ikke Intel-fan. Jeg er heller ikke AMD-fan. Jeg har selv Intel, men jeg har også hatt AMD-maskiner. Jeg har intet vondt å si om noen av dem.

 

Og som Dollar sier, det er mer naturlig å bruke Pentium som utgangspunkt, men det var likevel ikke et bevisst valg. Som plaster på såret for alle AMD-tilhengerne, skal jeg fronte AMD i tillegg til Intel neste gang en slik sak dukker opp.

 

Men det kun fordi det er rettferdig, ikke fordi jeg ønsker å ta et standpunkt i AMD vs. Intel-debatten.

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp dét det ikke gjør.. Det blir som om en motorjournalist skulle anbefale en Porsche til bruk i tøft terreng, for deretter å si at "nja, det sto mellom en Range Rover og en Porsche, cirka samme prisklasse, så jeg tok bare kron og mynt."

Nettopp fordi AMD er såpass mye bedre til nettopp spill som Doom 3, at som Bonna nevnte, Intel's 7000kr CPU blir banket av en 1600kr CPU fra AMD, virker det litt spesielt å anbefale førstnevnte.. Hadde det vært snakk om en generell maskinoppgradering er det jo opp til hver enkelt å vurdere hva de trengte, en kraftig spill-CPU eller en applikasjon og kontor CPU..

Haha, ja faktisk så hadde nok den journalisten rett, fordi Porsche med sin ville "porsche Cayenne turbo" ville knust alt i terrenget. Vi snakker om mange "hk" her ja :thumbup:

 

Beklager, litt OFF-TOPIC , men det er det meste her!

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Ok2k, alle her er enige om at anmelderen ikke har helt peiling, har har sett og hørt litt forskjellige ting om hardware og spill. For mye snakk om tilfeldig tilgjengelig minne spør du meg ^^

 

Men slik er det bare, ikke alle som er like flinke som oss vet dere :-P

(dog mange maser om nytt skjermkort her, selv om de har 9800pro etc. Jeg sitter med TI4400 og det funker bedre enn forventet ) :w00t:

Lenke til kommentar

Guttorm, takk for komplimentet :-)

 

Når det gjelder dette å ha peiling. Nei, i kontrast til de fleste datainteresserte i Norge, erklærer jeg meg ikke som noen ekspert. Maskinvare har aldri vært min store interesse, men det skjuler ikke det faktum at jeg har vært spill- og datainteressert i over ti år.

 

Når det gjelder skjermkort vet jeg det jeg trenger å vite, slik jeg føler det. Jeg hentet informasjon til denne saken fra HardOCP sine tester i forhold til Doom III, og også dem la stor vekt på dette med videominne da Doom III støtter seg veldig til dette i forhold til "Low", "Medium", "High", "Ultra.

 

Dette var ikke en komplett oppgraderingsguide. Da ville det vært snakk om å nevne flere prosessorer, skjermkort og så videre. Dette var kun en enkel oppgraderingssak i forhold til Doom III.

Lenke til kommentar
Irriterte faktisk meg også litt at AMD ikke var nevnt, men vi kan vel ikke forvente så mye av en tabloid som VG?

Var jeg deg ville jeg heller redigert litt i signaturen din, fremfor å gulpe opp meningsløse kommentarer om VG.

 

Ellers synes jeg debatten er nesten like meningsløs, ikke minst etter at Erling E. har lagt frem saklige og gode argumenter for sine vurderinger.

For egen del er jeg nok en utpreget AMD-fan, men det faller meg overhodet ikke inn å surmule over en slik sak.

Nesten så det er fristende å stenge tråden, før den flyter ut i nok en Intel VS AMD-"krig". :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er 18, riktignok kjøper jeg sjelden VG da jeg foretrekker Aftenposten og Morgenbladet, men jeg leser VG nett daglig. Dette er da heller ikke en stor sak, men jeg tenker først og fremst på uvitende lesere, "sånne som oss" gir da egentlig blanke i hva VG skriver, vi kjøper det vi vet er best fra benchmarker og "proffe" tester av spesialiserte websider og blader. Bonden fra Sjåk som skal skaffe sønnen sin er kraftig maskin fordi han har mast om Half-Life 2 i tre måneder, burde ikke bli offer for "kron- og mynt" journalisme.

Hei,

 

Som andre skriver - sikke da noet å henge sig opp i :nei:

 

Doom 3 er jo egentligt et 'gammelt' spill (grafikmotoren)- kanske det er derfor AMD er 'så mye bedre' til det!

De startet vel utviklingen av spillet da du var i konfirmatjonsalderen.

Grafikkort-producenterne og forhandlerne holder på å le sig ihjel - de tjener fedt på dette oppreklamerte fis av et spill. Det kører ganske akseptabel på min 'gamle' Pentium III 1Ghz med Gforce3.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Irriterte faktisk meg også litt at AMD ikke var nevnt, men vi kan vel ikke forvente så mye av en tabloid som VG?

Var jeg deg ville jeg heller redigert litt i signaturen din, fremfor å gulpe opp meningsløse kommentarer om VG.

 

Ellers synes jeg debatten er nesten like meningsløs, ikke minst etter at Erling E. har lagt frem saklige og gode argumenter for sine vurderinger.

For egen del er jeg nok en utpreget AMD-fan, men det faller meg overhodet ikke inn å surmule over en slik sak.

Nesten så det er fristende å stenge tråden, før den flyter ut i nok en Intel VS AMD-"krig". :hmm:

Ser ikke hva signaturen min har med saken og gjøre.....Er ikke noe gi eller ta her...hadde han skrevet at neste gang skulle han bare nevne amd eller noe...Hadde blitt minst like mye liv om han bare hadde nevnt nvidia og kutta ut ati

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...