crownjewel Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei, sliter med en maskin her. Windows laster forholdsvis fort frem til velkomstskjermen, når jeg trykker på brukern jeg skal inn på å den begynner å lasteinn personeige instillinger begynner det å gå tregt. den bruker ca 1.5min frem til skrivebordet, og enda 1.5 min til de 5 (nettverkstilk. msg, NIS, NAV og lyd)oppstartsikonene er loadet. Har ikke mange programmer installert på maskinen. kan ramse opp fort. Autocad 2004, officeXP, norton internet security 2004, og mozilla firefox. Har gått gjennom og rensket opp i alle unødvendige programmer. kjørt adaware, spybot s&d, windows tuneup utillities, defrag. Har også prøvd å lage en ny bruker for å se om den er like treg, det var den. Vi sitter på et nettverk her, med 12maskiner med en gateway som deler ut ipadresser ala 192.168.1.**. og vi har internett fra bluecom. dvs konstant oppe å kjører. Lurte nemlig på om det kunne være nettverkstilkoplingene som bugget, eneste tilkoplingene jeg har er lokal tilkobling og 1334 fet. Hadde først ip tilordning automatisk via dhcp, men har nå skrevet inn manuelt. maskinvare er : Packard Bell iExtreme 7005 p4 3.06 1024 mb ram sis645 chipset os er: winxp home pacard bell OEM med sp1 og alle oppdateringer innstallert. hvis noen har gode råd please share. står helt fast her.! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Nettverkstilkoblingen kan nok være et godt tips ja. Dersom det tar lang tid før du svar fra gateway når du spør om IP-adresse vil maskinen henge. Ellers kan det være en ide å kjøre msconfig eller noe annet som gir skikkelig innsikt i hva som lastes når Windows starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå