Gå til innhold

program for temperatur


galskapen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, det er også gjort.

I orginalutførelse er filmen noen mm lenger. Jeg var svært forsiktig med å klippe for nære selve føleren, da den er svært skjør. Kniper du litt uforvarende på den, kan du risikere at den gir gale verdier.

Eller at den ikke gir noen verdier :p

Lenke til kommentar
Synes Speedfan er genialt. Lite og greit, og kan justere viftehastigheter automagisk etter temperaturene.

 

Men det virker som folk flest idag vil ha programmene så store og sloddette som overhodet mulig. Med tonnevis av unødvendig fjisfjas og oppblåst grafikk.  :dontgetit:

Er enig i at SpeedFan er genialt, man må bare bruke AIDA32 eller et lignende

programm for å finne ut hva som er hva av temperaturer og luke vekk de man ikke trenger eller som viser feil...

Hos meg var det f.eks en temp. på -48 og en på 13 grader jeg tok vekk... :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Motherboard monitor passet ikke for meg. Viste 127ºC på CPU. Mens Musketeer sensoren som ligger nederst ved basen til cpu blokka, ikke inntil, viser 30º.

Har valgt riktig hovedkort vel? ;)

 

Edit: Liten leif :)

Tja, Epox 8KDA3+ var ikke på lista. Tok et annet Epox kort med 8 tall i navnet. Funka dårlig. Satser heller på sensorer med eget display. Tryggest, tror jeg :yes:

Lenke til kommentar
.........., Óg; Det samme gjelder for resten av programmene også, dessverre.

 

Skal du ha en skikkelig kontroll på aktuelle temperaturer, så bør du i stedet montere egne følere på aktuelle steder, som er tilknyttet digitale termometre.

Microplex (og sikkert andre også) selger termometere med små flate følere, som du kan montere nær sagt hvor som helst.

Funker digitale temp målere fra europris også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...