Gå til innhold

Hva anbefaller du i antall fps i spill?

Yois111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Øyet ser bare 24 FPS? Tull. Selv det kun er 24 FPS på signalet en TV viser, så betyr ikke det at ikke øyet ser mer.

Lenke til kommentar

Kommer ann på typen spill synes jeg.

I Shoot 'em up spill vil jeg ha over 35fps helst.

I RPG/og det meste ellers vil jeg ha over 20 fps.

EDIT: BTW: En tv viser 25 bilder i sekundet :p

Og det som gjør røyk så tungt er at den er transparang

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at røyk er den eneste tingen som gjør ting tregt men den er sterkest. Og dessuten når tven viser 25 bilder i sekundet og det går glatt, da holder det for øyet.

Så kjører du 25 fps så går det glatt ja

Det stemmer desverre ikke.

En TV har mange teknologier som gjør at bildet ser flytende ut.

Teknologier som Motion Blur. Den gjør at bildene fader inn i hverandre og dermed lager en jevnere overgang.

Dessuten oppdaterer TV'en bare halve bildet i gangen, kan sees lett hvis du har en loddrett strek som farer over skjermen og fryser bildet, da vil du se at streken har ett hakk i midten.

MANGE andre ting som også gjør tv-bildet flytende, men jeg har egentlig ikke så stor innsikt i TV teknologien

Lenke til kommentar

En tv tegner bildet fra topp til bunn annenhver linje forså og gå til toppen og ta de resterende bildene annenhver (50hz). En 100hz tv tegner bildene dobbelt, altså samme prosess 2 ganger før neste bilde kommer. Dette i dobbel hastighet slik at det oppfattes som et mere stabilt bilde.

Fra caplex: "I Europa sendes 25 bilder i sekundet med 625 linjer pr. bilde, og med et forhold på 4:3 mellom bredde og høyde."

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar

FPS på videokortet har heller ikke direkte noe med skjermen å gjøre .

Det er hvor mange ganger i sekundet GPU kan prossessere/lage bilder

for deretter å legge det i framebufferet(Vram) .

Videokortets refresh er hvor mange ganger i sekundet bilder sendes fra framebuffer til skjermen.

...

Lenke til kommentar

når jeg har tatt 3D marks tester av en Eldre maskin jeg har og kommer nede i sånn 12FPS, da begynner det å bli ordentlig "hakkete"

det virker veldig glatt og fint når det var rundt 25-30FPS og over det.

så jeg vil da tro man burde minst ha 23-25FPS hvis man vil ha det sånn nogenlunde glatt og fint.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...