Gå til innhold

måtte betale gebyr når jeg henta pakken på posten!

Anbefalte innlegg

Det skal uansett ikke koste noe i gebyr å hente en pakke. Hvis det hadde vært sånn at det kosta ekstra å sende pakker uten kid, skulle avs. betalt.

Når en privatperson sender en pakke har ikke han mulighet til benytte kid nr. men det koster ikke noe mer av denn grunn. Den eneste parten det blir mer jobb for er MPX siden de må lete gjennom kundelister for å finne ut hvem betalingen kom fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan lete så mye i kundelistene de vil, de vil ikke finne det uten kidnr. De må sammenligne alle pakkene som er sendt den siste tiden med beløpet som er kommet inn og allikevel vil de ikke kunne være helt sikre...har sitti en del i telefoner som bedriftspakkesjåfør for å kunne oppklare sånne ting.

Kidnr er det som forteller dem hvem som betaler og ikke minst for å kunne gjøre dette automatisk i deres systemer...

En privatperson som sender en oppkravspakke, sender garantert ikke 1000 stk på en uke. Han vet hvem pengene kommer fra.

Hadde han hentet pakken når han skulle, hadde ingen krevd denne avgiften...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv jobbet i Post I Butikk i 3 år: Her er forklaringen:

Når oppkravspakker fra komplett, mpx o.l. kommer til butikken, kommer pakkene for seg, og alle giroene kommer i et brev for seg selv. Vi må da finne frem pakkene og tape fast giroene på pakkene.

Av og til kommer ikke denne konvolutten, eller giroene blir sendt til kunden. Dette skal ikke skje, men gjør det alikevel. (posten suge)

Dersom giroen mangler, fyller vi i posten ut en giro, med de opplysningene som står på pakke. Står KID, fyller vi det ut. Står det ikke KID, så driter vi i det. Vi har ingen mulighet for å finne fram dette nummeret, og strengt tatt har det ingenting å si. Mottaker av pengene må bare vente på pengene 2-3 dager lenger..

Nederst på høyre på giroen står et blankettnummer. Dersom den, som noen nevnte tidligere i tråden, begynner på 7xxxxxxxxxx, er det en oppkravspakke, og det betales ikke gebyr. Dersom den bak kassen er udugelig, glemmer/vet ikke hun at denne skal forandres (6xxxxxxxx er standard på giroer), blir giroen registrert feil, og systemet beregner automatisk 65 kr gebyr.

Dette er penger som eg STRAKS hadde gått ned på postkontoret og hisset meg HØYT opp over, og samtidig nevnt hvordan det skal gjøres...

Kan også sette fram en offisiel klage via posten 810 00 710.. Da MÅ butikksjefen ta fatt i den aktuelle kundebehandleren, ta en prat på kontoret, og gi tilbakemelding til posten på hva som har skjedd, som så gir tilbakemelding til deg igjen. ( Har selv erfart det etter eg skjelte ut en kunde... ;) )

Slike inkompetente folk har ikke noe bak en skranke å gjøre.

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar
Pacman' date='26/08/2004 : 16:37'] Slike inkompetente folk har ikke noe bak en skranke å gjøre.

Ikke for å snakke stygt om noen, men de som ikke klarer å få seg en skikkelig utdannelse og jobb tar ofte til takke med enklere jobber slik som det å sitte bak en kasse. Nå sier jeg ikke at alle som sitter bak kasse er dumme, men det finnes trolig en opphopning av mindre smarte mennesker i slike yrker. Nettopp fordi de ikke er smarte nok til mange andre yrker.

Poenget mitt er at det må finnes jobber til slike mennesker også, så problemet er kanskje mer det at det er for innviklet å gjøre denne jobben. Jeg tipper at posten kunne gjort det mye enklere for alle parter dersom systemet hadde vært lagt opp på en annen måte. Det å sjekke etter 6xxx og 7xxx og slikt høres ikke akkurat brukervennlig ut for de ansatte. Jeg vet at hvis jeg hadde blitt plassert bak en kasse og skulle ha opplæring så hadde jeg sikkert fått "overload" av informasjon i starten. Et godt system bør lages slik at det ikke går an å gjøre feil. (f.eks det med sending av giroer separat burde vært gjort noe med.) Jeg vet ikke hva som bør gjøres siden jeg ikke kjenner systemet, men noe kan sikkert gjøres langt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...