phax Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ok ikke webshop erfaring akkurat, men passet ikke inn andre steder.. bestillte en pakke fra mpx, når jeg sporet pakken på nett så jeg at den var sortert på sorteringssentralen kl 11.45 idag, så klokken 18.00 dro jeg ned på rimi for å hente pakken. ga dama i kassa sendigsnummeret og hun fant frem pakken. etter å ha fyllt ut giroen og alt, når jeg står der klar for å betale pakken sier hun: det blir 65,- i gebyr på denne pakken siden jeg ikke får giroen før imorgen og det manglet kid nr på pakken! er dette noe nytt posten har begynt med for å forhindre at vi henter pakken ut før vi får hentelappen i posten? har hvertfall aldri opplevd dette før.. 65,- er jo ikke mye da, men sure penger for en skrapa fattig student... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ok ikke webshop erfaring akkurat, men passet ikke inn andre steder.. bestillte en pakke fra mpx, når jeg sporet pakken på nett så jeg at den var sortert på sorteringssentralen kl 11.45 idag, så klokken 18.00 dro jeg ned på rimi for å hente pakken. ga dama i kassa sendigsnummeret og hun fant frem pakken. etter å ha fyllt ut giroen og alt, når jeg står der klar for å betale pakken sier hun: det blir 65,- i gebyr på denne pakken siden jeg ikke får giroen før imorgen og det manglet kid nr på pakken! er dette noe nytt posten har begynt med for å forhindre at vi henter pakken ut før vi får hentelappen i posten? har hvertfall aldri opplevd dette før.. 65,- er jo ikke mye da, men sure penger for en skrapa fattig student... Hva skjer? er posten blitt helt klikko? Om det skal begynne å bli standard med den slags blir jeg irritert, posten har jo blitt litt udugelige i det siste, videresending i ferien feks, plutselig begynner det å koste penger, og på samme tid ble tjenesten plutselig elendig (nesten ingenting blir videresendt, osv). AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) De hos posten(i spar-butikk) blir alltid sinna når jeg ikke har med den lappen som kommer i postkassa, men jeg gidder ikke reise flere mil for å hente den lappen så det blir til at jeg kommer med en utskrift fra pakkesporing hver gang. Men aldri har de sagt noe om gebyr, håper ikke dette er noe de begynner med Man kans ikke akkurat boikotte posten heller.... Venter på en pakke nå snart, skal gi tilbakemelding her hvis jeg også får slikt gebyr. Endret 11. august 2004 av Civilix Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 henter alltid pakkene med kollinummeret dagen før jeg får den lappen i postkasse og jeg har aldri fått noe gebyr av den grunn Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Samme her, og jeg gjorde det senest for 30min siden... Så her har du blitt lurt eller noe... Edit: Leif i en så kort tekst? Endret 11. august 2004 av GA Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg tipper det er dama bak kassa som ikke hadde peiling. Det er mye rar praksis ute og går etter at post-i-butikk ordningen har tatt av. Gå og klag så får du enten pengene tilbake (mest sansynlig) eller en forklaring på hvorfor de har begynnt med dette. Synd det ikke finnes noen reelle konkurrenter og posten fortsatt oppfører seg som monopolist (tross alle endringene). Lenke til kommentar
Stream Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Her må man nesten hente pakker med utskrift fra pakkesporingen. Får vel lapp i posten 1 av 10 ganger. Pleier som regel bare å komme en sånn "Har du glemt en pakke på Posten"-lapp etter 1 uke. Vet ikke om det er postkontoret eller postmannen/damen som er sløve, men de klarer i hvert fall ikke å få ut hentelappene i postkassen. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) ok ikke webshop erfaring akkurat, men passet ikke inn andre steder.. bestillte en pakke fra mpx, når jeg sporet pakken på nett så jeg at den var sortert på sorteringssentralen kl 11.45 idag, så klokken 18.00 dro jeg ned på rimi for å hente pakken. ga dama i kassa sendigsnummeret og hun fant frem pakken. etter å ha fyllt ut giroen og alt, når jeg står der klar for å betale pakken sier hun: det blir 65,- i gebyr på denne pakken siden jeg ikke får giroen før imorgen og det manglet kid nr på pakken! er dette noe nytt posten har begynt med for å forhindre at vi henter pakken ut før vi får hentelappen i posten? har hvertfall aldri opplevd dette før.. 65,- er jo ikke mye da, men sure penger for en skrapa fattig student... Her tipper jeg det er mpx som har gjort en feil, hvis det ikke står kid-nummer på pakken også. Det skal det vanligvis gjøre. Det legges nemlig inn i sammen med resten av dataene i edi-programmet avsender bruker for å skrive ut etikettene. Se godt på pakken, hvis hun bare har oversett det er det hennes feil. Hvis det ikke står der er det faktisk mye ekstrajobb for posten å kunne registrere regningen. Det koster en del å gjøre den jobben. Vanligvis sendes alle giroene i en konvolutt som ligger i en av pakkekontainerne. Men den kan jo ha falt av eller blitt glemt igjen. Egentlig skal du ikke ha pakken før dagen etter. Den servicen som posten gjør når de lar deg hente pakken dagen før er rein ekstraservice. De trenger egentlig ikke å registrere den og legge den i hyllen før kl. 09.00 den dagen den skal ut. Sjekk fremsendingstider hos posten. Jobbet en periode i posten, har visst tatt skade av det... Selv henter jeg alltid pakken når den er registrert hos post i butikk, altså dagen før... EDIT: Hvis posten først har tatt det gebyret, får du det nok ikke tilbake... Endret 11. august 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 EDIT: Hvis posten først har tatt det gebyret, får du det nok ikke tilbake... Hvis butikken/posten har tatt gebyret helt urettmessig så kan det sidestilles med svindel og da har man selvfølgelig rett til å få tilbake pengene sine. Siden det er posten det er snakk om og ikke noen vanlig småkriminell så har de sikkert penger nok på kontoen sin eller i kassa til å kunne utbetale deg de 65 kronene dine. Du har jo til og med kvittering/bevis på ugjerningen. Selv om 65kr praktisk talt er lommerusk selv for en student så synes jeg du skal se på det som en prinsippsak og ordne opp. Hvis posten driver med slikt ofte så tjener de kanskje millioner på "svindel". På vegne av alle norges postkunder synes jeg ikke vi ikke godta slikt og ber deg derfor ordne opp før jo heller. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 har henta mange pakker uten den lappen og aldri fått gebyrer, men en gang sa hun at hvis jeg ikke hadde postbank-kort ble det et gebyr, men 2 sek. senere sa hun at hun hadde blanda to ting.. kanskje det har skjedd? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har flere ganger tatt med utskrift fra nettspor og gått til Posten for å hente pakker. Jeg har aldri fått gebyr, men de har nesten alltid kommet med et lite sukk, og et ansiktsutrykk som sier "å nei, nå må jeg gjøre mye mere jobb enn jeg egentelig trenger". Vet ikke om det stemmer, men det er sånn de ser ut. Men de har aldri sagt noe negtivt om det tror jeg. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hvis de virkelig har problemer med dette, så burde de laget det slik at det vi printer ut er like godt som hentelappen. Jeg bruker heller aldri hentelapp, jeg bruker alltid utskrift fra pakkesporingen. Hvis dette er et problem, så er det kun Posten sin feil... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Har ikke noe med topic å gjør men det er ufattelig dyrt å betale ei regning hos posten. Skulle betale ei regning på 35kr så måtte jeg betale en gebyr på hele 55kr! Dårlig gjort av posten Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg pleier å hente pakkene en halv dag før de ankommer post-i-butikk ifølge nettspor, har ikke hatt noen problemer utenom at det tar 10-15 minutter før jeg får pakken. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Den gang da, hver gang når.. Henter du en pakke med gebyrer veldig ofte ? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Kontakt Postens kundeservice og ta opp problemet med dem. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hvis hun som jobber i den butikken hadde gjort jobbet sin riktig, ville hun ha byttet ut 6-tallet i begynnelsen av blankettnummeret med et 7-tall. Da registrerer programmet giroen som et oppkrav og gebyret blir trukket fra. Det vet jeg siden jeg har jobbet i post i butikk selv. Gå tilbake å be om å få snakke med den som er ansvarlig for posten i butikken. Si at de må sende de ansatte på kurs Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Hvis hun som jobber i den butikken hadde gjort jobbet sin riktig, ville hun ha byttet ut 6-tallet i begynnelsen av blankettnummeret med et 7-tall. Da registrerer programmet giroen som et oppkrav og gebyret blir trukket fra. Det vet jeg siden jeg har jobbet i post i butikk selv. Gå tilbake å be om å få snakke med den som er ansvarlig for posten i butikken. Si at de må sende de ansatte på kurs Nå tror jeg du har blandet to ting her. Hvis man mangler kidnummer vet jo ikke avsender hvem pengene kommer fra...dvs masse ekstrajobb når de i ettertid skal finne ut hvem som betalte... Endret 12. august 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
martiol Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 KId nummeret står på pakken. Uansett skal det ikke koste noe gebyr å hente oppkravpakker på posten. Det er allerede betalt gebyr av avsender. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Vet at han egentlig ikke skal betale gebyr. Men trådstarter sa at post i butikk dama sa at det ikke sto ikke kidnr på pakka, dette ba jeg han om å sjekke. Hvis det ikke står der, er det avsender sin feil. Men tror ikke han kommer langt med det hos dem. Hvis han hadde hentet pakken når han skulle, dvs dagen etter. Hadde ganske sikkert giroen vært der den og. Og resultatet hadde vært at han hadde sluppet gebyret. Hadde ikke giroen vært der denne dagen heller, har det vært posten sin feil. og de har måtte belage seg på den ekstrajobben uten å få en krone for det. Fordi at han måtte hente den dagen før, og det ble sagt at det ikke fantes noe kidnr å bruke. Måtte enten post i butikk dama vente med å legge inn giroen i systemet til dagen etter, noe hun ikke har lov til. Eller hun har måttet ringe avsender og ha fått kidnr. Noe som vil si en del jobbing får å få det... Hent pakkene når dere skal hente de, da slipper dere sånne overraskelser... Endret 13. august 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå