Gå til innhold

9800 Pro eller 9600 XT med 4xAGP?

callisto

Anbefalte innlegg

God Kveld!

Etter å ha vært overklokket over lang tid, tok mitt kjære radeon 8500 kvelden har om dagen. Angående et nytt kort har jeg vel egentlig bestemt meg for et 9800 Pro basert kort, men tenkte jeg skulle forhøre meg om et par ting først! På mitt Asus P4PE hovedkort med bare agp 4x grensesnitt, vil dette føre til en så stor flaskehals at jeg ikke ville merke noen spesiell forskjell mellom et 9800 Pro og 9600 XT ? i såfall hadde det vært en del penger å spare!

Ellers på hovedkortet sitter 1024 MB PC2700 minne, og en P4 2.4 GHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg ville ha gått for eit Radeon 9800 pro.

Det er merkbare ytelsesforskjeller frå 9600xt og 9800 pro. Du kan og sjå det på forskjellige tester gjort på forskjellige sider.

Å kjøpe dei råaste 3dkorta, til 4-5000 tusen, ute i dag er lite vits, iogmed at resten av systemet ikkje klare å presse ut all "krafta" av 3dkortet.

EDIT:

På normal reselution som 1024x768 er korta svært like.. Men ved høgare detaljnivå og reselution faller 9600xt ned.

Om du har ein god skjerm som støtter fint høgare oppløsninger, og generellt ei god datamaskin er 9800pro valget.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7314&side=1

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Skrevet 11/08/2004 : 18:05

radeon 9600xt duger i massevis.. at 9800pro er så mye bedre som enkelte skal ha det til, ER og blir oppblåst, oppskrytt og totalt feil.. bedre? ja.. SÅ mye bedre? NEI..

Skal være med på at det er oppskrytt, men du får mer ytelse per. krone på radeon 9800pro i forhold til 9600xt

xt har temp måler!! :D

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar
radeon 9600xt duger i massevis.. at 9800pro er så mye bedre som enkelte skal ha det til, ER og blir oppblåst, oppskrytt og totalt feil.. bedre? ja.. SÅ mye bedre? NEI.. :whistle:

Det er faktisk snakk om en ganske betydelig forskjell. Jeg vil ikke si at R9600XT duger i massevis til f.eks Doom3 og FarCry.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...38-nv36-24.html

så ikke noe til hverken far cry eller doom3 i den linken jeg.. :p 9600xt klokker faktisk rimelig bra.. og nå har ikke genererte tall fra mer eller mindre teoretiske tester alt å si heller.. se feks for deg at "per" kan hoppe 5 cm høyere opp i lufta enn "pål".. ehh.. lol.. nei nå tar jeg helt av.. glem det, dere mener og tror hva dere vil uansett, og det gjør jeg også.. konklusjonen må vel være at krav til oppløsning, fps og pris må bestemme hva han skal velge av desse to korta.

herregud, typen hadde jo et 8500 før.. tror ikke akkurat han må ha 6800ultra for å merke forskjell.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...