Gå til innhold

XP vil ikke boote, kun gjennom ultimate boot cd.

Kilko

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har tulla litt med boot.ini fila i xp, så når jeg restarter maskina får jeg : NTRLDS eller noe sånt mangler.

Dette er jo den typiske hardisk har gått til helvte feilen, korrupte filer etc, men det har ikke noe å gjøre med det nå.

Nå må jeg putte i ultimate boot cd , trykke F8 for: Boot first harddrive, for at det skal gå riktig inn i Windows XP.

Kan noen hjelpe meg?

Endret av Kilko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey hey jeg vet va probleme ditt er jeg hadde den samme feilen

jeg brukte uker på og finne den feilen
jeg spurte mange her men ingen kunne svare meg,det eneste du må gjøre er å komble fra Hrddiskene og sette ledningene inn igjen
det var det som fikk min NTLDR til og forsvinne

Mvh Slzenger

Ps: hvis ikke dette går er du Rompekjørt :)
Lenke til kommentar

Boot systemet med den ultimate boot cd'n.

Lokaliser boot.ini og ta en backup kopi av den.

Legg inn dette istedet :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="NT, First harddisk, first partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="NT, First harddisk, second partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="NT, First harddisk, third partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="NT, First harddisk, fourth partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="NT, Second harddisk, first partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="NT, Second harddisk, second partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\WINDOWS="NT, Second harddisk, third partition" /sos
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\WINDOWS="NT, Second harddisk, fourth partition" /sos

Boot pc'n uten den cd'en og prøv deg frem til den boot ini entryen som funker siden du nå får boot meny å velge i ved oppstart.

Deretter editerer du boot ini igjen og fjerner alle de andre du ikke trenger.

Du kan også forenkle feilsøkingen litt ved å bruke en diskett med kopier av

boot.ini , ntldr , ntdetect.com , filene på og sette floppy som first boot device i bios.

Denne disketten er grei å ha som reserve med alle de åtte boot entryene lagret på

for problem løsning en annen gang.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...