Gå til innhold

Misfornøyd kjøper på bruktmarkedet! Forslag?

Anbefalte innlegg

Heisann !!!

Vet ikke helt riktig hvor jeg skal poste denne tittelen, men prøver under her.

Uansett: Jeg har/hadde annonsert ut 13 PC-spill, og tidligere i dag ringte en kjøper og ville ha dem. Av min egen goodwill kjørte jeg nesten 6 mil for å levere spillene, da kjøper hadde vansker med å komme å hente, og ville ha spillene idag.

Her er forøvrig annonsen:

Har endel spill som jeg overhodet ikke spiller. Sikkert noen der ute som har mer bruk for dem enn jeg. Alle spillene er 100% orginal vare. Her er spillene: (1) Tomb Raider - Angel Of Darkness (2) Counter-Strike - Condition Zero (Aldri vært brukt på internett) (3) Worms Blast (4) The Elder Scrolls III - Morrowind (5) Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear - Black Thorn (6) Commanche 4 (7) Midnight GT Rage Rally (8) Moto Racer GP (9) The Sims (10) The Sims - Expansion Pack (11) The Sims - House Party (12) The Sims - Superstar (13) Sacrifice !!! Selges til førstemann med pengene. Kan være behjelpelig med å møte/levere i nærområdet!!! Dette er BILLIG, med tanke på at spillene kostet nesten 500 kr nye per stk

Selges Kroner,- 300 NOK

Ettersom selger foreslår å betale 400 med tanke på kjøring etc, ble det til at han bladde opp 400 kroner for spillene.

På vei hjem, kimer det i telefonen. Der var det en meget misfornøyd kjøper, som mente at jeg hadde lurt han. Spillene var gamle mente han. Greit nok sa jeg til han, at noen av spillene var gamle, men at det også var nye spill der. Forøvrig kan jeg nevne at Counter-Strike & Tomb-Raider følgte med grafikk kortet da jeg kjøpte det. Hadde disse spillene fra før, og tenkte at jeg like gjerne kunne kvitte meg med dem. Kjøper mener at CS-CZ CD2 er falsk. Det er den overhodet ikke. I følge kjøper står det at CD 1 er made in Australia, mens CD 2 er made in Hong Kong. Grafikk kortet mitt (Sapphire Radeon X800Pro VIVO) skulle mon tro fikk CD'ene fra samme fabrikk eller?

Uansett: Kjøper mener jeg skal kjøre tilbake, hente spillene, og gi han tilbake de 400 kronene han har brukt på spillene.

Hva synes dere om denne saken?

Har overhodet ikke lurt denne personen, og har solgt i god tro hele veien.

Jeg for min del, har ingen planer om å kjøre nye 6 mil T/R for å gå i tap av bensin etc p.g.a en misfornøyd kjøper. Han klager over at han trodde spillene var up to date nye.

Jeg mener en kjøper burde vite hva han kjøper.

Jeg mener for den prisen jeg satt, og med tanke på at alle spillene er 110% orginal vare, er prisen grei!

Setter pris på innvendinger for og imot hva jeg burde gjøre

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeez! Han visste jo godt hvilke spill det var snakk om, så han har ingenting han skulle ha klagd på der. At CD-platene til CS:CZ var produsert på forskjellige steder er sikkert bare BS fra hans side ogm uansett spiller det ikke noen rolle. Jeg hadde beholdt de 400 kronene. Han har ikke noe han skulle sagt uansett. Han kan ikke anmelde eller noe, så jeg hadde bare latt det ligge.

Lenke til kommentar

Hadde skjønt reaksjonen hans viss det hadde stått i annonsa "dritnye spill til salgs".

Men når det står kva spel det er og det er ikkje så "gamle" spel ville eg tatt det med knusande ro, dette her.

For øverig selges jo the sims forsatt til pris meir enn halve kva han betalte for heile pakka.

Skulle nesten tru at kjøpar forventa med doom3 og HL2 til den prisen han betalte.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Han har virkelig ingen rett, eller kjøpslov bak han, som gjør at han skal kreve å få tilbake pengene. Du hadde skrevet en annonse med navn på alle spillene, noe han må stå til ansvar for.

Du får blokke mailadressen hans, og be han drite i å ringe deg hele tiden, eller få noen til å skremme han :D

Lenke til kommentar

pass deg, han vet hvor du bor.. :)

Du har ditt på det tørre: du skrev hva du solgte, og han kjøpte det utifra den beskrivelsen. Og hvis beskrivelsen stemte med det han faktisk fikk kan han bare holde kjeft... :)

Forslag: hvis han er 13 eller no, ring hjem til han og snakk med mora hans, få henne til skjelle ham ut litt.... hun vet sikkert ikka at han har brukt hele månedslønna si på spill heller.... :D

Lenke til kommentar

Æsj - jeg hater å selge brukt. Er så mange idioter og rett og slett drittsekker der ute(hvis kjøper av disse spillene leser dette, snakker jeg her rent generellt).

Man får ingenting igjen for det man selger, selv om man som jeg gjør alt for at produktet skal holde seg strøkent. Og atpåtil finner de noe å klage på i ettertid slik at de kan lure fra deg litt penger til("dette var ikke sånn jeg trodde det var - jeg vil ha tilbake noe av penga!", "så fort jeg kom hjem og koblet til [varen], begynte det å ryke. Du må betale reparasjon!"). Selv om varen er strøken og er testa og fungerer fint før du sender den.

Jeg har mer eller mindre slutta å selge. Har et par gamle grafikkort liggende, for å si det sånn.

På den annen side er det jo mange selgere som er drittsekker også da. "Som ny" og "Strøken" er ofte nedstøvet og oppskrapt.

Uansett - i denne saken fikk han jo alle disse spillene veldig billig mener jeg. Det viktigste for han må jo være at han fikk spill som er originale og fungerer som de skal, ikke hvilket land de er produsert i.

Kan jo forstå at han kanskje ville ha original CD cover/boks etc., men han så vel hvordan det så ut før han betalte?

Lenke til kommentar

enig med alle de andre her.. man betaler for det man får.. og i dette tifellet fikk han en veldig god pris.. så, om en av CD-ene var fra hong kong og den andre fra australia.. og det var _DET_ som var det store problemet.. så er fyren en skikkelig tulling.. det viktigste er jo at spillene er spillbare..! eller hva..

hvor gammel var denne karen da?

woohoo! innlegg 200 :D

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Tja.. Om du har lyst til å gjøre noe med det så kan du spørre om han har lyst til å selge de tilbake til deg for f.eks 150kr. Da får du dekket bensin for turen og kan selge spillene på nytt.

(Det var bare et forslag, men du trenger selvfølgelig ikke å gjøre noe hvis du ikke vil, siden du har holdt din del av avtalen til punkt og prikke)

Lenke til kommentar

Du solgte de ti spillene for 400 kroner totalt? Utrolig billig.

Anyway; kjøpsloven gjelder her:

http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html#1

I følge §17 kan det være en mangel dersom tingen skal ikke er i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Men samtidig kan man han kun heve kjøpet "dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd" (§39). Det vanlige vil være å "kreve prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktmessig stand på leveringstiden" (§38).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...