Malvado Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei. Sitter akkurat nå og snakker med en som har stjålet e-post kontoen til min tante unge på 11 år og som sitter og sjikanerer alle på e-post lista hennes. Hvordan kan jeg få tak i hannes ip? Trenger hjelp raskt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Nei, en hver chatting med han foregår gjennom Microsoft sine servere. Få startet en filoverføring, uten NAT-problemer, så tror jeg at du kan skrive "netstat -A" i cmd for å finne IPen hans i lista Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Takk blib, irriterende med en sånn tulling som går rundt og spør om jeg ønsker å k***** etc. Skal se om jeg får tatt kontakt med hannes isp og får ham av nettet eller noe. Forøvrig så vet jeg svært lite om han / henne utenom at han prøvde å presse tante ungen min til å komme og møte ham mot at hun fikk tilbake e-mail adressa si. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Rapporter til din epost levrandør, eventuelt politiet. folk som presser små barn til å møte ham/henne i person er vel sånt som politiet gjerne rynker et øyenbryn over. Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvis du har Netlimiter, kan du se IP'en på folk du f.eks snakker med. Så hvis du kommer i snakk med vedkommende på MSN, skulle den saken være biff. Deretter er det jo plankekjøring med å finne ISP osv..... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 snole, nei, for du snakker med han over Microsoft sine servere. Finn deg heller en webserver med støtte for PHP og legg inn et script som logger IP. Så sender du han adressen til den nettsiden med en tekst ala: "Haha, dette bør du se: http://adresse :D:" Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ja, det har du jammen rett i. Men hvis han får han til å sende fil eller motta fil, da funker det. Men det blir kanskje verre..... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvis du vil så kan jeg, på 14sek, fikse litt på et PHP-script jeg har slik at du kan sende han til den siden og få regga IPen hans. Så kan du få den av meg Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Send den personen en eller annen fil ... ha konsollet klart oppe, tast inn: c:\windows> netstat -r .. uten å trykke enter ... vent ... han godtar fila ... du forter deg å trykke på enter så vips så har du hans ip adresse. Lykke til, og håper du får tatt han ! Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvorfor ikke høre på blib som har den mest fornuftige løsningen Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 joda, men måtte bare si det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Hvis du vil så kan jeg, på 14sek, fikse litt på et PHP-script jeg har slik at du kan sende han til den siden og få regga IPen hans. Så kan du få den av meg Ja takk! Har vært borte en stund, men håper jeg er her når han logger inn på nytt. Hadde vært veldig kjekt om du kunnet laget en sånn side / link. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Er på vei Edit: Okay, scriptet er da ferdig og jeg har sendt han en PM med adressen Endret 11. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Men hva kan du egentlig gjøre med den IP adressen Malvado ? Endret 11. august 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Du kan iallefall anmelde forholdet. Selv om jeg tviler på at politiet gidder da de nok, som alltid, har lite ressurser og mye annet å ta seg av. Men det er iallefall noe Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Du kan iallefall anmelde forholdet. Selv om jeg tviler på at politiet gidder da de nok, som alltid, har lite ressurser og mye annet å ta seg av. Men det er iallefall noe Oki, men da så. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Finn ut navnet til jævelen, så møter jeg opp på døra med balltre :!: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Får jeg Ip adressen så skal jeg ta kontakt med hans isp og forklare hva han har gjort, deretter tar jeg kontakt med politiet (noe jeg uansett skal gjøre) og anmelde han for å ha frarøvet min svigerinne hennes personlige e-mail adresse samt å ha sjikanert vennene hennes. Han har også prøvd å få henne til å møte ham mot å få tilbake e-mailen. Kommer med tilbakemelding Torsdags kveld etter jeg har vært på job. Lenke til kommentar
palh Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 hmmm.. bare gjetter, men var passordet så enkelt altså? er jo ikke akkurat lett å "stjele" noens e-post adresse. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 få tak i navnet, så danner vi en hw.no gjeng som møter opp på døra til fyren. og "forklarer" at vi ikke setter pris på slik oppførsel. En annen ting er om vi alle her fikk mail-adressen til fyren - så sender vi trusselbrev hele gjengen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå