merl1n Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Heisann! Er litt på utkikk etter høyttalere. Forsterker også egentlig. Lurte da på om det var noen her som hadde noen gode tips. Jeg er åpen for både Stereo og Surround. Høres kanskje veldig lite konkret ut, men jeg er ikke noen typis film-type selvom jeg gjerne ser en film i ny og ne. Høyttalerene kommer til å bli brukt minst like mye til musikk. Sannsynligvis mer. Ender nok også opp med kun 1 par, så da er vel ikke surround strengt tatt nødvendig. Selvom det er jo aktuelt med tanke på senere om det dukker opp et godt tilbud. Var en kar som prøvde å selge meg noen Genexxa høyttalere og en Denon stereo forsterker. Er relativt ny i gamet, men skjønte fort etter et par sanger og noen søk på internett at de høyttalerene er bare søppel. Altså er ikke det noe som er aktuelt. Vet ikke om jeg stiller for store krav, men det må da være mulig å få tak i noe som låter noe bedre i den prisklassen? Har såvidt sett på disse. Noen som har erfaringer med de? Er heller ikke noe i veien med å kjøpe brukt. Det gjelder både forsterker og høyttalere. Så hvis det er noen som har noen gode tips eller som vil hjelpe meg på rett kjøl om dette høres ruskende galt ut. Lenke til kommentar
FM Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Hei.. Hvor stort budsjett har du på forsterkeren? Jeg har en NAD C320BEE og er veldig fornøyd med denne. God forsterker for pengene. Link Endret 11. august 2004 av FM Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Den så slett ikke dum ut den. Noe rundt der kan jeg leve med å bruke på forsterker. Bare for å begynne et sted, hvilke høyttalere kan fungere brukbart sammen med denne forsterkeren. Hva med de jeg linket til tidligere? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Dali Concept 6 vs Blue 3003? Ser at Concept høyttaleren blir sammenliknet med Blue 5005, men den ligger jo mye nærmere 3003 i pris? Noen som kan oppklare litt rundt dette? Hva ville dere valgt? Virker som at det ikke trengs noen supermannforsterker for disse høyttalerene, men hva er anbefalt? Lenke til kommentar
FM Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 De galene du linket til har ikke NAD C320Bee noen problemer med å drive. Men kjøper du først NADen ville jeg heller gitt litt mer penger og fått noen mye bedre høyttalere. Her er to eksempler: Dali concept 6 - 3.500,- B&W DM601 S3 - 3.200,- Uansett, mitt største tips er at du selv tar en tur på hifiklubben og hører deg fram.. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvis jeg var i din posisjon så ville jeg gått for enten ett par dali eller b&w, disse høytaler merkene gir ekstremt myefor penga... Med en NAD forsterker ville jeg gått for dali siden de "sammarbeider" for å gi go trykk uten at det skal koste skjorta... Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Var på hifi-klubben i dag og hørte litt. Ble ikke veldig imponert over de BW høyttalerene altså. Han karen mente også at BW var rette valget i min "klasse". Synes faktisk de gamle seas høyttalerene mine spiller nesten like bra. Kanskje ikke like bra i mellomtone/diskant området, men mye bedre bass. Lurer på om jeg skal prøve meg med en ny forsterker bare. Den jeg har er ikke helt i form. Det som er "problemet" er at de høyttalerene er så utrolig stygge :/ Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg bruker Dali 3003 som surroundhøyttalere. Fungerer ypperlig. 3003 er etter min mening høyttaleren i Blue-serien som spiller aller best. Hadde Nad forsterkere før, fungerte forsåvidt greit nok. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre med det jeg allerede har? Kan finne meg i å kjøpe ny forsterker, men jeg tenker først og fremst på de høyttalerene jeg har. Kan jo sikkert trekke de om eller noe. Kan legge ut et par bilder hvis noen vil sette fantasien i sving. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Fant litt info om den på nettet: SEAS Kit 303 Volum: 30 liter Frekvensområde: 35-20000 Hz Impedans: 4 eller 8 Ohm 1 x 25 cm element 1 x 10 cm element 1 x 10 cm element Delingsfrekvenser: 800 og 4000 Hz Dimensjoner: 29 x 52 x 20 cm Komplett med filter og tegninger til kasse, ferdig kasse ble også levert Endret 15. august 2004 av merl1n Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Unnskyld at jeg sier det, men det ser definitivt ut som om du trenger nye høyttalere uten at jeg har hørt de. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/tannoy_mx3.html Jeg har hatt en eldre modell (M3), og de var spesielt god på stemmer/vokal og diskant. Man får ikke allverdens dypbass med ett stykk 6"-element, men bassen overrasket meg likevel flere ganger når stereoen ble koblet opp mot tven. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Skjønner helt klart at du sier det, cdrom. Men det som er irriterende er at de B&W høyttalerene absolutt ikke imponerer meg. Spesielt ikke i bassområdet. Hvis jeg skal legge flere tusen kroner i nytt anlegg synes jeg at det burde være litt mer enn bare penere. Når jeg var å lyttet på hifiklubben kjørte selgeren opp volumet til han ikke anbefalte å spille høyere for høyttalerenes del, og da er det fortsatt masse å gå på til de gamle seas høyttalerene. Selv synes jeg det er veldig rart... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 B&W imponerer ikke meg heller, hørte du på noen dali eller? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Virka egentlig som at han selgeren på hifiklubben var veldig lite intressert i å selge dali ? Prata mye om at det var på vei ut og at B&W var et mye bedre alternativ. Får stikke tilbake en dag å høre litt mer. Gidder i alle fall ikke å forte meg. Venter heller med å kjøpe til jeg finner noe jeg vet jeg blir fornøyd med. Får prøve å ikke la seg lure av utseende Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Unnskyld at jeg sier det, men det ser definitivt ut som om du trenger nye høyttalere uten at jeg har hørt de. Seas lager da bedre elementer enn du får i høyttalere til 3 høvdinger Spørs om han ikke bare trenger større kasser. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Unnskyld at jeg sier det, men det ser definitivt ut som om du trenger nye høyttalere uten at jeg har hørt de. Seas lager da bedre elementer enn du får i høyttalere til 3 høvdinger Spørs om han ikke bare trenger større kasser. Jeg synes spes. mellomtonen og diskanten så veldig gamle ut og var klare til utskiftning. MailMan13: jeg er enig hvis man snakker om nybygg med dagens elementer. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Skal ta med høyttalerene til den lokale hifi-guruen i dag. Han måtte se/høre før han kunne anbefale noe. Mulig han lager nye kasse til meg og kanskje setter inn noen nye diskanter osv. Men det får jeg da muligens svar på i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå