wil Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 jeg sitter her med dualboot Windows 2k PRO ENG og Windows XP PRO ENG. Windows 2000 funker fett den ligger på C: forresten. men XP som da ligger på D: er ikke noe særlig snill. det er Windows XP med SP2 lasta ned på mandag. jeg får ofte bluescreens når jeg installerer programmer eller gjør noe annet rart på datan. dette har gjort at jeg har fått mindre og mindre sansen for XP. jeg skjønner egentlig ikke hva som kan være galt heller. siden at det skjer i XP og ikke i 2k så må det jo være noe rart med XP? både XP og 2k er jo på samme maskina liksom. noen som har tips? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Skulle ikke forundre meg om det skulle være SP2. Høres ut som om det er veldig mye rart med det. Var jeg deg ville jeg prøvd å avinstallere SP2 og se om det hjalp. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er du sikker på at du har installert den offesielle SP2 versjonen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 ser ut som det meste er fiksa nå. nå har jeg funnet sånn halveis ut hva problemet er, men jeg får ikke noe særlig feildmeldinger og sånn nå da. det er varmen i maskina som gjør det. jeg brenner fingrene mine på harddisk ramma mi og cpu`en er også ganske så varm, så jeg regner med at jeg kjøper meg noe vifte snart, og kanskje en ny PSU, den er bare på 250 watt og jeg har ganske mye rart i maskina. maskina har alltid vært litt koko i XP. når jeg fikk maskina (det er en ferdigbygd Fujitsu Siemens) så restarta den ofte når jeg spilte spesielt, og når jeg hørte på musikk, chatta, og surfa, etter at jeg installerte Windows 2000 så gikk det litt bedre. Min P4 CPU ligger for øyeblikket på 30 grader C og harddiskene mine vet jeg ikke. har ikke noe temp måler på dem. er kanskje ikke så umulig at det er SP2 som har litt av skylda ja, for etter installasjonen av SP2 på laptoppen ville ikke den slå seg av igjen. måtte trykke på powerknappen hele tia. men ellers funker SP2 ganske bra som du/dere skjønner så holder jeg meg mest til Win 2k og Slackware Linux når XP er sånn. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Formater alle hardisker, prøv å legg inn XP da, burde funke fett det da. Kan hende det oppstår kommunikasjonsproblemer med det systemet du kjører nå. Ellers ville jeg prøvd SpyBoot og se om det programmet kan fikse det for deg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) nei, det er hverken virus eller noen ting på pc`en min. det vet jeg. for jeg kjører NOD32 og PC-Cillin på den, på hvert sitt system så klart. nei, jeg gidder ikke å formatere alle mine 10 Windows partisjoner og 5 Linux partisjoner. er 90 % sikker på at dette problemet oppstår pga varmen fra CPU og/eller harddiskene mine. har ikke noe program for å sjekke harddisk temp nå, men cpu ligger på 29 grader akkurat nå i XP. har holdt på med XP i hele dag uten at det har kommet en eneste bluescreen eller feilmelding. jeg kjører både Spybot and Destroy 1.3, Adware 6 pro, PC-Cillin Internet Security 2004, med spyware blocker der å, og noe annet greier, så jeg er ganske sikra mot drit her. Endret 13. august 2004 av wil Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 hm, ok. Var voldsomt til system du hadde. CPU tempen din var jo meget lav da, 29 grader er bra. Tempen kan jo uten problemer ligge mellom 50 og 60 grader. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) hehe, Antivirusprogram har aldri skada noen. å siden jeg har Win 2k og XP i dualboot kjører jeg: Windows 2000, PC-Cillin 2004, Spybot And Destroy og Ad-aware på harddisk 1 og Windows XP, NOD32, Outpost Pro Firewall, Spybot And Destroy og Ad-aware på harddisk 2 + at jeg har Slackware Linux 10.0 liggende også da, men der ekisterer jo ingen av de problemene jeg snakker om her, selv om Linux også ligger på samme maskina og samme harddisk som Windows 2000, dvs. harddisk 1. er ganske så sikker på at det ikke er noe særlig som kommer inn her iallefall+ at jeg har en brannmur i routeren også tror jeg er den eneste i huset som kjører tredjeparts Brannmur. tempen holder seg sånn passe imellom 25-35 grader normalt, jeg blir litt stressa når den går opp mot 40 og oppover. men skal sjekke tempen på diskene mine senere en gang, men tror nok at de ligger godt over 50 grader her, men det er kanskje ikke så rart at diskene blir varme når det ikke er noen vifte forran? jeg skjønner bare ikke hvorfor fujistu siemens leverer ut pc`er som er så ustabile. maskina ble levert med alt for dårlig PSU, for dårlig cpu kjøler og ingen vifter forran harddiskene. forresten ikke spør meg om hvorfor jeg har så mange partisjoner i Windows. men jeg føler vel at jeg har et system i det. Endret 13. august 2004 av wil Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 He he, jo du sier noe. Spesielt Fujitsu Simens og de fleste andre "pakke-pc'er", de gjør det vel for spare penger de sleipingene. Viftene som sitter i er som oftest fryktelig dårlig, det er hvertfall min erfaring. PSU'et er vel ingen videre heller. Er ikke rart i det hele tatt at diskene dine blir varme når du ikke har vifte foran, det bør man ha. CPU tempen kan uten problemer ligge mellom 50-60 grader, det er absolutt ikke unormalt. Kryper den over 60, så er det grunn til bekymring. Kameraten min kjøpte en ferdig PC fra iSYS nå, og CPU tempen hans lå på hele 65 grader, den vifta de hadde satt inn "sugde" stort, helt ubrukelig. Tok på kjøleribba og den var brennheit, det samme var forøvrig PSU'et også. Det gjør meg forbanna.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 jo jeg er beskymret. litt surt, hvis all infoen på diskene mine blir borte da pga for dårlig kjøling. sist gang jeg sjekka, var vel for 2 dager siden stod tempen på diskene på 47 og 50 grader i speedfan. cpu tempen min har vært oppi 40 grader å ta tilta den. skulle egentlig ha bytta ut både tower, satt inn kabinettvifter, bytta ut PSU og Cpu kjøler, når jeg kjøper meg en ny PSU må det være over 300 watt iallefall. 360 watt kanskje med min hardware? eller mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå