Gå til innhold

pc'en min restarter av seg selv!

Anbefalte innlegg

:no: J

Jeg kjøpte denne dataen for ca. 2 år siden og den har fungert helt fint, bortsett fra at den av og til fryser eller restarter av seg selv når man spiller forskjellige spill.. som faktisk kan være ganske IRRITERENDE!

Jeg har en mistanke om at problemet ligger på hardware'en siden jeg har formatert pc'en gjentatte ganger, og bruker nortons nyeste antivirus program med brannmur + adaware og spybot. Programmene finner ingenting feil eller virus av noe slag. Jeg har også prøvd: TuneUp Utilities 2004, som heller ikke hadde noen virkning. Jeg har også prøvd og installere nye drivere til skjerm kortet.

Dette er dataen min:

-Maxtor IDE ATA-133 120 GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

-Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x Bulk,SW-252BEN

-MSI 648 MAX-LB Hovedkort S478, Bulk SIS648, ATA/133, ATX, USB2.0, LYD,LAN

-Intel Celeron 2,6 gHz Boxed PC400 Socket PGA478, 128kB cache

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 32M*8/16chip, 184-p (for DDR-PC400MHz)

-Gainward Geforce FX 5200 128 MB DDR AGP, "PRO/660TV-DVI", Tv-out, Retail

-KA Flatkabel IDE ATA-66/100/133 Harddisk Kabel m.m m/2 uttak, 48cm

-SMC EZ SWitch 10/100 Mbps 16P Auto MDI-X

Hvis dere svarer meg så vær snill og svar med et lett forståelig språk, jeg er ingen data expert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når PC'en din restarter seg. Kommer det en blåskjerm?

Et tips er å sjekke "Event Viewer". Det kan du gjøre ved å høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle/manage. Der velger du Event Viewer og ser på System og Application.

Om du ikke blir noe klokere av dette så bør du prøve å ta ut enhet for enhet og sjekke om det blir bedre av det. (Enheter som CPU/minne/hovedkort og harddisk o.l. må du erstatte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...