Gå til innhold

headset for god lydgjengiving

Anbefalte innlegg

Etter at eg investerar i ein pc som berre skal nyttast til innspeling av musikk, må eg ha eit headset som kan gje ein nøytral og særs god lyd!!

Nokon som har gode erfaringar med headset til slik bruk?? Og kan kome med nokre gode merker?

Eg har ingen aning om kva som er bra til denne bruken.. Det er so forbanna mykje å velga i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv bruker jeg Grado Labs SR80. disse er kanon syntes jeg. skummet som ligges rundt øret syntes jeg var litt hardt til å begynne med, så jeg kjøpte noen puter til SR60, men nå er putene til SR80 super! fåes kjøpt på hi-fi klubben i alle fall.

ps: no mic.

Endret av capy
Lenke til kommentar
regner ikke med at han skal ha mic når han sier den bare skal brukes til musikk(med mindre han har planer om karaoke ellerno :p )

Sant nok.

Men "Headset" er vanlig å bruke om en hodetelefon med påmontert mikrofon.

Gidder ikke gjette før jeg vet... ;)

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Grado er bra saker, men fryktelig overpriset utenfor USA.

Eksempel:

Grado SR60 koster 1.245,- hos Hi-Fi Center kjeden her i Norge.

Hos Headroom i USA koster den $69. Med dagens kurs + mva blir det 590,- NOK. Ganske guffen forskjell.

Det er ikke de norske butikkene som er grådige, det er Grado. Butikker i USA er pålagt av Grado til å ikke selge til utlandet.

Kjipt.

Selv om Grado'ene er bra, så er de ikke verdt dobbelt pris.

Finn heller noen på bruktmarkedet på www.headfi.com, da slipper du som oftest momsen også. DA blir Grado greit priset... :p

Lenke til kommentar
har ikkje behov for noko mic nei..

Eg veit ikkje heilt kor mykje eg vil ut med.. Betalar det som trengs for å få eit bra headset!

Er eigentleg heilt blank på området. Få stikke innom hi-fi å sjå litt der...

Tja, da har du litt å velge mellom.

Noe av det mest nøytrale og mest "korrekte" på markedet til overkommelig pris, er Sennheiser HD650 og Beyerdynamic DT880, eventuelt også Beyer DT860. Dette er åpne konstruksjoner, så det er viktig å ha det stille rundt seg.

Disse ligger på 2.500,- til 3.500,-.

Jeg har selv DT880, og har vanskelig å forestille meg en mer detaljert og korrekt hodetelefon. Her har du frekvensrespons helt fra 5 Hz og opp. Absolutt ingen frekvenser som stikker seg fram, en av de jevneste respons-kurvene på markedet. Det gjør ikke noe at de er meget behagelige å ha på seg, og nesten umulig å ødelegge. :p

Beyer DT860 har omtrent samme glimrende lyd som DT880, men er lettere å drive for bærbart utstyr, men det er kanskje ikke så interessant for ditt bruk.

Trenger du lukkede hodetelefoner, er Sennheiser HD280 Pro, Beyerdynamic DT770 Pro og DT660 meget bra greier. Priset fra 1.300,- til 2.000,-.

Beyerdynamic DT990 Pro er en veldig godt etablert hodetelefon i mange lydstudioer rundt i verden. Den har eksistert siden 1985, ble oppdatert litt for noen år siden, og låter stadig knalltøft. Råbra bass. Koster vel litt over 2.000,-.

Beyer DT250 er en annen nøytral og lukket hodetelefon. Knall lyd.

AKG har også en del anerkjente studio-saker.

K240S er en videreutvikling av K240M som har vært en referanse i mange studioer i USA. Merk at K240S ikke er ment for referanse-bruk.

K271S er en lukket variant som får relativt god kritikk.

AKG's dyrere hodetelefoner er også solid bygget.

Det er dessverre ikke så mange butikker som har et skikkelig utvalg i hyllene. Ta en tur innom musikkbutikker og kanskje Spaceworld og Hi-Fi Center kjeden.

Lenke til kommentar

headsettet eg treng kjem til å bli nytta ein del i samband med denne synthen: www.novationmusic.com <-- den på fyrstesida der.. den skal ha ein ganske kraftig headset utgang! er mulig eg klarar meg fint med noko til underkant av ein tusenlapp..

ellers vil det bli nytta til eit anlegg som dataen er kopla til.

Endret av andraun
Lenke til kommentar

Kjøpte meg ett sett KOSS headset på Expert for en stund siden som er å annbefalle på det sterkeste. Helt rå lydgjenngivelse, bra bass og helt nydelige ha på seg (har forskjellige innstillinger). kunne ikke gjort noe bedre kjøp ut fra mitt synspunkt.

Kostet mellom 700-800 kr.

Du kommer ikke til å angre hvis du skal bruke det til musikk eller data.

Endret av Lotus-Omega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...