Ancistrus84 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Syntest bare jeg måtte poste dette bildet her, da det er utrolig hvor bra det stemmer. Du finner tideligere versjoner av bildet på Atai. Må si stakkars lillebill kommer under stadig heftigere skyts. Håper snart at emperiet faller Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 De har virkelig jobba med den der Når kommer strategispillet? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 De har virkelig jobba med den der Når kommer strategispillet? DA vil jeg spille Evil Bill, Håper pengene han eier følger med spillet. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Meget bra. Håper på ett windows fall i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Uten sammenlikning forøvrig: Hva er i dag Linux/FOSS sine "killer apps" innen det personlige skrivebord i dag? Slik jeg ser det, sikter FOSS hovedsakelig seg i dag inn mot NT/UNIX sine tradisjonelle domener: men hva er killer-apps for det personlige skrivebord? Håper også STERKT på FOSS dominanse i programvareverdenen - programmer er kunnskap, og bør i aller høyeste grad være fritt! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg synes den var veldig rotete, skulle gjerne hatt en "lett versjon" som også så litt penere ut... Tydligvis en hacker som har laget den, ikke en designer Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 krig er rotete og stygt...(når krigen er ferdig og linux har vunnet kan du se den pene og enkle Hollywood filmen om temaet...) men hvor er EU oppe i dette ? Det er jo de som sitter med fingeren på den røde knappen. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Uten sammenlikning forøvrig: Hva er i dag Linux/FOSS sine "killer apps" innen det personlige skrivebord i dag? Det er ikke akkurat en "app", men det at en bruker slipper å tenke på ormer og virus og slipper å holde vedlike antivirusprogrammer, antispywareprogrammer osv, det er noe nesten ingen av de populære ufrie operativsystemene som kan tilby i dag (eneste unntaket er MacOS). Jeg synes det er kjempeironisk at f.eks. Windows utgir seg for å kunne bli brukt av alle og enhver, mens virkeligheten er at man må ha god, oppdatert innsikt i aktuelle faremomenter for å bruke disse systemene skikkelig. Hver gang jeg hører noen bekymre seg over om de kanskje har virus eller at de må reinstallere og har mistet data og jeg vet ikke hva, tenker jeg "gud, for et brukervennlig operativsystem jeg bruker". Endret 12. august 2004 av slime mold Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Så vidt jeg kan se vil Linux (eller DOS for den saks skyld) kunne nå virkelig poularitet fort ved å få en "killer app" - dvs ett eller annet supernyttig/kult du KUN kan gjøre hvis du har Linux installert. MacOS har vært videoredigering og musikkproduksjon (hvorfor tror du de stoppet å gi ut windows-versjon av ett eller annet superbra musikk-program med en gang Apple hadde kjøpt det opp?). "Problemet" med FOSS er, at disse killer-appsene (dvs. programmvaren som muliggjør det) straks vil bli portet til blant annet windows. Noen forslag? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 personlig syns jeg linux i seg selv er killer-app'en :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå