sete Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg kjøpte et Gainward Geforce4 ti4200 64MB skjermkort (sitter i PC'en nå) fra samme person for 3-4 mnd'er siden og ble også informert om at det var nytt og ubrukt. Jeg fikk som lovet et "nytt" og ubrukt skjermkort (ingen støv, luktet nytt ) og det har fungert ypperlig helt fram til idag. For min del gikk handelen raskt og feilfritt, så det er synd at det har gått som det har gått for andre kunder Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Har du prøvd å ringe til alle 3 tlf. som står i Telefonkatalogen?Bruke skjult nummer kanskje? Har faktisk prøvd. Har en annen idé, men siden hun/de er såpass redde for å prate med folk, så legger de sikkert bare på når de skjønner hva saken gjelder. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvilket bruktmarked er det snakk om, hvor er annonsenummerne tatt fra? Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Hvilket bruktmarked er det snakk om, hvor er annonsenummerne tatt fra? www.bruktmarked.no Med andre ord bruktmarkedet som hw.no og overklokking.no bruker. Det som ligger på forsiden. Lenke til kommentar
ObscureScience Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 skulle oenske jeg haddde sett dette tidligere. dama har svindlet meg ogsaa. blir noedt til aa besoeke henne ganske snart hvis jeg ikke foer pengene. men jeg foer jeg gaar litt hardt til verks, er det noen lovlig maate aa ta henne paa? Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Er det noe jeg ikke kjøper brukt fra folk jeg ikke kjenner, så er det PC-deler. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Er det noe jeg ikke kjøper brukt fra folk jeg ikke kjenner, så er det PC-deler. 5018196[/snapback] godt for deg. Staljin Lenke til kommentar
substeve Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Aller først vil jeg si at det hjelper ikke at HW editerer trådstarter når vi har Google. Ting er å finne om både familieforhold og annet, utfra epostadresser alene. For det annet syns jeg at dette er å dra det litt langt. En enkelt dårlig opplevelse er ingen grunn til å starte en tråd her. Jeg er, generelt, langt på vei enig med Ferr, at kjøper man brukte datadeler så må man ikke regne med å få det det adverteres med. Overklokking, modding, behandling av delene - det er enkelt å unloade deler på bruktmarkedet istedet for å kaste ting. Det er jo en umulig bevisbyrde for kjøper siden ord vil stå mot ord. Den eneste grunnen du har til å anmelde saken er at det kommer inn i systemet slik at om det etterhvert bygger seg opp nok anmeldelser kan det være at politiet vil sette igang en etterforskning. Men akkurat denne saken vil bli henlagt i løpet av 5 minutter. Og jeg forutsetter her at din side av saken er en riktig framstilling. Om man ønsker å kjøpe pc-deler som er eldre enn nest siste generasjon ser jeg ingen grunn til å kjøpe brukt i det hele tatt. Idag får man en ny pc på socket A får under 2000-2500 (man får en nesten topp ny pc på socket 939 med et 6600gt kort for under 5000-6000). Og da regner jeg inn alt, vifter, psu, kabinett mv. Av skjermkort så selger SHG en Geforce FX5200 for 350, eller Radeon 9250 for 300, så slike eldre datadeler er ikke akkurat dyrt. Det største problemet er heller hvor lenge webbutikker gidder å ha slike deler på lager. Spørsmål: Har trådstarter noen bevis for at dette er en tyv (og/eller at det er tyvegods om det var slik det var ment) ? Det er tyv det advares om i tittelen, og i senere poster hintes det om at vedkommende kanskje 'ikke er alene', mens det som kommer fram i teksten er at du ikke får kontakt med selger. Prøvd å ringe fra en telefonboks? Hvor mye penger dreier det seg om forresten? Lenke til kommentar
*Thug* Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 og denne tråden er over 1 år gammel......... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Aller først vil jeg si at det hjelper ikke at HW editerer trådstarter når vi har Google. Ting er å finne om både familieforhold og annet, utfra epostadresser alene. For det annet syns jeg at dette er å dra det litt langt. En enkelt dårlig opplevelse er ingen grunn til å starte en tråd her. Jeg er, generelt, langt på vei enig med Ferr, at kjøper man brukte datadeler så må man ikke regne med å få det det adverteres med. Overklokking, modding, behandling av delene - det er enkelt å unloade deler på bruktmarkedet istedet for å kaste ting. Det er jo en umulig bevisbyrde for kjøper siden ord vil stå mot ord. Den eneste grunnen du har til å anmelde saken er at det kommer inn i systemet slik at om det etterhvert bygger seg opp nok anmeldelser kan det være at politiet vil sette igang en etterforskning. Men akkurat denne saken vil bli henlagt i løpet av 5 minutter. Og jeg forutsetter her at din side av saken er en riktig framstilling. Om man ønsker å kjøpe pc-deler som er eldre enn nest siste generasjon ser jeg ingen grunn til å kjøpe brukt i det hele tatt. Idag får man en ny pc på socket A får under 2000-2500 (man får en nesten topp ny pc på socket 939 med et 6600gt kort for under 5000-6000). Og da regner jeg inn alt, vifter, psu, kabinett mv. Av skjermkort så selger SHG en Geforce FX5200 for 350, eller Radeon 9250 for 300, så slike eldre datadeler er ikke akkurat dyrt. Det største problemet er heller hvor lenge webbutikker gidder å ha slike deler på lager. Spørsmål: Har trådstarter noen bevis for at dette er en tyv (og/eller at det er tyvegods om det var slik det var ment) ? Det er tyv det advares om i tittelen, og i senere poster hintes det om at vedkommende kanskje 'ikke er alene', mens det som kommer fram i teksten er at du ikke får kontakt med selger. Prøvd å ringe fra en telefonboks? Hvor mye penger dreier det seg om forresten? 5021986[/snapback] Mener du virkelig alt du skriver her? Eks: "At kjøper man brukte datadeler så må man ikke regne med å få det det adverteres med." Hva i all verden mener du med det? Virker som om du på et eller annet vis kjenner til den nevnte selgeren. At du prøver å bagatelisere og få nevnte kjøper til å droppe anmeldelsen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Denne posten stenges grunnet usaklige posteringer, samt åpning av en ett år gammel post. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg