Gå til innhold

Svindler/tyv på bruktmarkedet, pass opp!

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en webshoperfaring, men en heads-up til de som handler via bruktmarkedet. Fant ikke noe mere passende sted å poste.

Jeg kjøpte for 4mnd siden et Aopen GeForce4 Ti4200 på bruktmarkedet. Kortet skulle være ubrukt og uåpnet. Når jeg fikk kortet så jeg raskt at det ikke var ubrukt, for selv om flatene på kortet var skinnende rene var det masse støv i kriker og kroker. Det var også gode skrumerker på "bracket" og merker etter å ha vært tatt ut og unn av AGP-spror mange ganger. Det virkelige problemet var at kortet ikke fungerte i 3D. Så fort jeg startet et 3D-program så fikk heg sort skjerm, og kortet ble kaldt. Jeg fikk beskjed om å sende inn kortet, og jeg fikk etter en uke svar på mail at kortet var kommet frem og at det ikke funket. Siden den gang har jeg purret på kortet ganske ofte, men det har nå gått 3måneder uten at jeg har fått noe svar. Har prøvd på flere forskjellige mailer siden personen opererer med to brukere på bruktmarkedet. Denne personen er tydeligvis ikke interessert i å gjøre opp, og siden hun ikke engang svarer på mail eller telefon så føler jeg at det er lurt å si ifra. Denne personen selger nemlig en hel masse via bruktmarkedet.

Den ene brukeren er:

pcsalg

[email protected]

Kontoen står på #navn fjernet#

Bruker nr2 er:

Siw Anita

[email protected]

Litt personalia:

#innhold fjernet#

Ser dere navnet til denne personen, eller noen av mailadressene så styr langt unna.

Dette er ikke noe jeg gjør for å få pengene mine tilbake, selv om ikke det hadde skadet. Jeg gjør dette forde jeg ser at personen selger en del på bruktmarkdet, og jeg vil nødig se denne personen lure flere.

At jeg går ut med personalia tar jeg ansvaret for. Jeg har beviser i form av korrespondanse og kontoutskrift. Det er viktig at slike sleipe mennesker blir stoppet så raskt som mulig. Jeg har også advart personen flere ganger.

EDIT: hjalmar fant flere annonser som tilhører vår kjøre svindlervenn.

annonse : 48078 48077 48076 48075 .. Styr unna!

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anmeld "henne" for svindel, sånne folk skulle vært pisket i timesvis med rusten piggtråd  :hrm:

Hun vil bli anmeldt ja. Må bare vente til jeg har tid. Tenker det skjer i løpet av uken.

Når det gjelder det med piskingen så kan det ordnes.. Skien ligger bare 30min unna med bil. Noen som har piggtråd? :D

Endret av formann
Lenke til kommentar
Anmeld "henne" for svindel, sånne folk skulle vært pisket i timesvis med rusten piggtråd  :hrm:

Hun vil bli anmeldt ja. Må bare vente til jeg har tid. Tenker det skjer i løpet av uken.

Når det gjelder det med piskingen så kan det ordnes.. Skien ligger bare 30min unna med bil. Noen som har piggtråd? :D

Pøh ! Ta heller lærpisk og latex-støvler med deg...........

Lenke til kommentar

ja han /henne er en sleiping, :cry: han/hu solgte et hovedkort billig på bruktmarkedet,fikk tilslag var ikke så vansklig. :dontgetit: sa at jeg kom for å hente det,da svarte han/hu ikke mer.sendte så mail fra dama sin mail,han/hu svarte etter 10min.men han/hu ville ikke selge til meg så lenge jeg skulle hente det.så det ble ikke noe av :thumbdown:

Lenke til kommentar
' date='11/08/2004 : 16:13'] Nå er jo også identitetstyverier i "moten" :no:

Bare en tankevekker

Har sjekket opp ganske grundig. Blandt annet via folkeregisteret og banken.

Kan godt være at hun ikke er alene om det, men hun er så avgjort med på det. Neste gang jeg er i traktene svinger jeg nok innom. I så fall kan det være greit å holde politiet utenfor.

Lenke til kommentar

Har faktisk handlet hos pcsalg her på bruktbarkedet. Det tok sin tid med å få svar og få skjermkortet jeg kjeøpte. Var et MSI GF4 4400 tror jeg. Okkesom, jeg fikk varen etter ca 14 dager. Varen var kjøpt brukt, og jeg fikk et brukt kort. Kortet var helt iorden. Men som sagt min hake ved selger var at det tok altfor lang tid å få varen

Baretil opplysning.

Send kortet tilbake du og be om pengene tilbake

Lenke til kommentar
Har faktisk handlet hos pcsalg her på bruktbarkedet. Det tok sin tid med å få svar og få skjermkortet jeg kjeøpte. Var et MSI GF4 4400 tror jeg. Okkesom, jeg fikk varen etter ca 14 dager. Varen var kjøpt brukt, og jeg fikk et brukt kort. Kortet var helt iorden. Men som sagt min hake ved selger var at det tok altfor lang tid å få varen

Baretil opplysning.

Send kortet tilbake du og be om pengene tilbake

Kortet ble sendt tilbake for over 3mnd siden, og jeg har bedt om pengene tilbake mange ganger. Hun svarer ikke på mail, og ikke på tlf.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...