Gå til innhold

Språkresie med EF

CarinaE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget gode. De kunne orde fly for meg, men det gjorde jeg selv.

De fiksa også taxi fra flyplassen på forhånd så jeg ikke trengte å bekymre meg for det. De arrangerte turer 4-5 ganger i uka med store rabatter. Vaktene eller RA's som de heter er på vår alder og har masse humor.

Lenke til kommentar

Ok, godt å høre. For jeg har hørt litt forskjellig om EF.. Men det er fryktelig dyrt å dra på språkreise..koster ca 32.000 for 8 uker, og da kommer fly i tillegg. Og evt andre aktiviteter der borte. Rafting, Ski i Nevada, Las Vegas osv. Lærte du mye?

Har igrunn bestemt meg for å dra til L.A.

Lenke til kommentar

Lærer igrunn ikke mye engelsk på de 3 ukene jeg var der. Blir mest bare for å treffe noen som du kan gå på byen med:) Nå vet jeg ikke hvor mye engelsk du kan men jo mindre man kan fra før jo mere lærer man der. Hadde jeg hatt noen å dra sammen med ville jeg nok ikke dratt med ef.

Lenke til kommentar

Jeg kan en god del engelsk. Men vil lære meg det flytende, både skriftlig og muntlig. Men en lærer vel kanskje mer jo lenger en er borte, også..Så vet jeg ikke om jeg vil bo på campusen til California state university NOrthridge, eller hos vertsfamilie. :hmm: Hvorfor ville du ikke dratt med EF hvis du hadde hatt en å reise med?

Jeg har ikke funnet noen andre selskaper å dra med...

Lenke til kommentar

Var i en "liten by" som het West Covina, noe i den durn. Fikk oppleve ting som San Diego, Universal Studios, Disneyland, Sea World, Hollywood, osv.. Alt igjennom EF. Går på skole ca. 3-4 timer om dagen, men vill ikke akkurat kalle det for skole. Var ganske slummt. Har kunn posetive ting å si om EF & Los Angeles. Konge tur :woot:

Lenke til kommentar

Ok..Hvordan var det å bo hos vertsfamilie? Du "falt" ikke litt utenfor iforhold til de andre som bodde på campus?

Langt å reise fra der du bodde og til skolen?

Når på året var du der?

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Da er turen bestilt, og nesten betalt. Jeg drar 12.februar til Santa Barbara, og blir der til 9.april. Blir spennende med vertsfamilien, har ikke fått utdelt noen enda. Men dere andre som bodde hos vertsfamilie, følte dere dere som endel av familien. Fikk dere bli med på ferier og selskaper osv. Eller var dere bare som en "hybel boer", siden de leier ut rommet til oss...

Noen her siden sist, som har tenkt seg på språkreise? Eller skal tilfeldigvis til L.A den 12.februar..?

Et litt Off topic spm, men jeg prøver.. Noen som har flydd med Air France til L.A før? Jeg har knappe 55 min på meg i Paris på å komme meg fra gate til gate. Og med avisningen på OSL, så blir antagelig flyet forsinket. Noen som vet om en får transfer fra den ene gaten til den andre?

Lenke til kommentar

Gratulerer du vil få et minne for livet!

Når det gjelder vertsfamilie så kjenner jeg noen som var hos en familie. De ble ikke behandlet bra :S fikk ikke mat osv!! Det betyr ikke at du vil få det uhyggelig, men bare vær obs på familien, det går jo an å bytte;) Selv ville jeg heller valdt å bo på en "dorm" det er noe magisk over det :)

Hvis du får dårlig tid da er det bare å skrike ut til nermeste ansatt, da får du sikkert lift på noen av de kjekke innendørs bilene som de har på flyplassene :D

Lenke til kommentar

En kamerat av meg var uheldig med vertsfamilien. Han fikk en veldig kristen famile hvor alle var VELDIG overvektige. Ting som internett var for dyrt. Denne kameraten bodde da i Kokomo i Indiana. Klimaet var ikke så veldig forskjellig fra Norge.

Tror nok det var et minne for livet, selv om det ikke ble like hyggelig med den familien :)

Lenke til kommentar
Gratulerer du vil få et minne for livet!

Når det gjelder vertsfamilie så kjenner jeg noen som var hos en familie. De ble ikke behandlet bra :S fikk ikke mat osv!! Det betyr ikke at du vil få det uhyggelig, men bare vær obs på familien, det går jo an å bytte;) Selv ville jeg heller valdt å bo på en "dorm" det er noe magisk over det :)

Hvis du får dårlig tid da er det bare å skrike ut til nermeste ansatt, da får du sikkert lift på noen av de kjekke innendørs bilene som de har på flyplassene :D

En kan bare bo hos vertsfamilie i Santa Barbara. Heldigvis så skal jeg dele rom med en annen jente som også skal på kurset der. Kan jo være greit hvis en ikke kommer overens med familien bla.

Så skal jeg spørre EF om å få noen referanser på familien før jeg drar.

Lurer på om jeg skal ta å ringe til AF å høre om det er mulig å ordne med transfer fra gate til gate, så slipper jeg å bekymre meg for å ikke rekke flyet videre..

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
er det noen som virkelig bryr seg om skole greiene da?? jeg husker kompisene mine dro på språkreise til Malta i 6 uker,og de bare drakk og pulte hele tia...ehhe,møtte aldri opp på skole...er det strengt??

Tror du virkelig jeg betaler nærmere 33.000 kr (eks flybill,lommepenger osv ) for å dra til SB, og ikke gå på skolen der borte,kun for å feste?? :dontgetit: Jeg drar for å lære noe. Er kanskje litt annerledes å dra på sommerkurs til Malta,England osv..Drar man dit, så drar man kanskje for å feste.

En må være et visst antall, husker ikke tallet nå, timer til stede på skolen, for å få diversen kursbevis...

Men en kan jo selvsagt betale såpass mye penger, d*ite i skolen, og bare feste..Sikkert noen som gjør det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...