Gå til innhold

vær så snill...hjelp

eXpanium

Anbefalte innlegg

eg har satt sammen det nye epox HK et (epox 8kha+), og da eg skulle starte det opp gikk det inn i boot displayet (der den finner master/slave). eg startet opp med kunn master HD`en først sånn at eg skulle være sikker på at den startet, men den startet ikke! den stod dønn stille! Eg kunne ikke gå inn i biosen heller, da måtte eg restarte og trykke som en gal på DEL før han prøvde å finne master/slave. Hjelp?

kann eg ha kobla noko feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-29 21:02, eXpanium skrev:

eg har satt sammen det nye epox HK et (epox 8kha+), og da eg skulle starte det opp gikk det inn i boot displayet (der den finner master/slave). eg startet opp med kunn master HD`en først sånn at eg skulle være sikker på at den startet, men den startet ikke! den stod dønn stille! Eg kunne ikke gå inn i biosen heller, da måtte eg restarte og trykke som en gal på DEL før han prøvde å finne master/slave. Hjelp?

kann eg ha kobla noko feil?

Maskina heng etter at den har søkt etter IDE-enheter?

Dersom det er det som er problemet:

Kva feilmeldingar får du?

Startar HD'n?

Står IDE-kabelen rett vei? (raud stripe skal mot pin 1) (Nei, det går ikkje an å koble feil med nye kablar, men eg har gjort det allikevel..)

evt. prøv dette:

Napp ut _alt_ untatt skjermkort og tastatur (ja, du må jo ha i ram, cpu og psu da :wink:)

Kobl i tillegg vekk HD'n, deretter kobler du til diskettstasjon..

Start opp og sjekk at det virkar.

Kobl så til CD-Rom (gjerne i samme konfigurasjon som HD'n din stod i), sjekk at det virkar. (Me får gå ut ifrå at det gjere det..)

Kobl ifrå CD-Rom og kobl til HD'n igjen, sjekk at den virkar..

Deretter koblar du til resten av dilldallet og alt er bra :razz:

på den andra sida, om ikkje alt er bra må du gi tilbakemelding her om kva det er som skjer.. Det _kan_ tenkast at IDE-kontaktane på HK'et er øydelagde også (fabrikasjonsfeil)

Lykke til, aldri kjekt med nye ting som ikkje verkar :sad:

logotop.jpg

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-04-30 11:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...