eXpanium Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 eg har satt sammen det nye epox HK et (epox 8kha+), og da eg skulle starte det opp gikk det inn i boot displayet (der den finner master/slave). eg startet opp med kunn master HD`en først sånn at eg skulle være sikker på at den startet, men den startet ikke! den stod dønn stille! Eg kunne ikke gå inn i biosen heller, da måtte eg restarte og trykke som en gal på DEL før han prøvde å finne master/slave. Hjelp? kann eg ha kobla noko feil? Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-29 21:02, eXpanium skrev:eg har satt sammen det nye epox HK et (epox 8kha+), og da eg skulle starte det opp gikk det inn i boot displayet (der den finner master/slave). eg startet opp med kunn master HD`en først sånn at eg skulle være sikker på at den startet, men den startet ikke! den stod dønn stille! Eg kunne ikke gå inn i biosen heller, da måtte eg restarte og trykke som en gal på DEL før han prøvde å finne master/slave. Hjelp?kann eg ha kobla noko feil? Maskina heng etter at den har søkt etter IDE-enheter? Dersom det er det som er problemet: Kva feilmeldingar får du? Startar HD'n? Står IDE-kabelen rett vei? (raud stripe skal mot pin 1) (Nei, det går ikkje an å koble feil med nye kablar, men eg har gjort det allikevel..) evt. prøv dette: Napp ut _alt_ untatt skjermkort og tastatur (ja, du må jo ha i ram, cpu og psu da :wink:) Kobl i tillegg vekk HD'n, deretter kobler du til diskettstasjon.. Start opp og sjekk at det virkar. Kobl så til CD-Rom (gjerne i samme konfigurasjon som HD'n din stod i), sjekk at det virkar. (Me får gå ut ifrå at det gjere det..) Kobl ifrå CD-Rom og kobl til HD'n igjen, sjekk at den virkar.. Deretter koblar du til resten av dilldallet og alt er bra :razz: på den andra sida, om ikkje alt er bra må du gi tilbakemelding her om kva det er som skjer.. Det _kan_ tenkast at IDE-kontaktane på HK'et er øydelagde også (fabrikasjonsfeil) Lykke til, aldri kjekt med nye ting som ikkje verkar :sad: _________________ [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-04-30 11:03 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå