BlueMoon Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg oppgraderte Biosen i PC'en så nå har jeg et lite problem, PC'en vill ikke boote HDD'en min, har Win XP Home SP1 på den disken. Jeg trenger å lage enn boot disk for å starte disken. (Hvordan gjør jeg det med hjelp av OEM CD'en til Win XP) Takker for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Den CD'en er da faktisk en boot disk. Du booter og trykker R, så kommer du til Repair Console. Så er jo spørsmålet hva du vil gjøre. Du kan jo gi litt mer info om hva som skjer når den HDen skal boote. Du har vel sjekket boot sekvens i BIOS? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det er slitsomt å boote fra cd'n, virker ikke alltid hos meg i hvertfall. Windows XP består av 6 startup-disketter. Du finner dem på MS Download Center. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Bare for å ikke mekke en ny tråd, så poster jeg her: Hvordan lage bootcd av de 4 diskettene til windows2000 ? Bare å brenne alle filene som bootbar cd i nero, eller må jeg gjøre noen instillinger i noen filer... ? Evt mapper... ? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hvis de er beregnet på disketter tror jeg ikke du kan legge dem på cd... Disketter koster ikke så mye, anbefaler alle å ha noen liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå