Gå til innhold

Omtale av Doom 3 (PC)

Anbefalte innlegg

Igjen sier jeg meg enig med Pastoren. Det er utrolig hvor mange som forsvarer spillet kun fordi de ikke klarer å inrømme ovenfor seg selv at det ikke levde helt opp til forventingene.

Vel Doom3 levde opp til mine forventninger. Synd at så mange ble skuffet. Det er likvel ganske mange som er fornøyde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes synd på folk som er så trangsynte og bortskjemte at de ikke klarer å se Doom for hva det er!

Har aldri sett et mer finpusset og bugfritt spill...

Det finnes noe i filmbransjen, så vel som spillbransjen, som heter SJANGER.

Doom 3 er Sci-Fi Horror! Ikke Real Time Strategy First Person Shooter Role Playing Game With Highly Developed Artificial Intelligence Built On The "Should-Please-Everyone-No-Matter-What-Expectations-Engine"!!!

ARGH!! Jeg blir så utrolig irritert på arrogansen blant gamere nå til dags, at noen ganger vurderer jeg å lempe alt av spill ut vinduet, bære PCen ut i skogen og brenne den ned til grunnen!

"Å, det er så linært/innestengt/mørkt"

"Å, det er så mange fiender"

"Å, det er så scriptet"

"Å, jeg blir så redd at jeg slutter å spille spillet før jeg pisser på meg"

"Å, spillbarheten er så utdatert"

"Å, jeg har brukket en negl"

Og folk bare gjemmer seg bak Half Life 2, og peiver på alle med en pinne, uten at de en gang vet hvordan HL2 blir en gang!!

Hva om HL2 ikke blir den messiasen dere venter på? Skal dere stenge dere inne i et lite rom og gråte som små jenter?

Jeg tror HL2 blir bra, men jeg vet ikke! Så med mindre noen her kan se i fremtiden, har de å holde kjeft, å slutte å bruke det som argument og sammenligningsmiddel!

Mitt nye motto: "Ingenting er godt nok for en gamer"

Lenke til kommentar
Jeg synes synd på folk som er så trangsynte og bortskjemte at de ikke klarer å se Doom for hva det er!

Doom 3 er Sci-Fi Horror! Ikke Real Time Strategy First Person Shooter Role Playing Game With Highly Developed Artificial Intelligence Built On The "Should-Please-Everyone-No-Matter-What-Expectations-Engine"!!!

ARGH!! Jeg blir så utrolig irritert på arrogansen blant gamere nå til dags, at noen ganger vurderer jeg å lempe alt av spill ut vinduet, bære PCen ut i skogen og brenne den ned til grunnen!

"Å, det er så scriptet"

Og folk bare gjemmer seg bak Half Life 2, og peiver på alle med en pinne, uten at de en gang vet hvordan HL2 blir en gang!!

Hva om HL2 ikke blir den messiasen dere venter på? Skal dere stenge dere inne i et lite rom og gråte som små jenter?

Jeg tror HL2 blir bra, men jeg vet ikke! Så med mindre noen her kan se i fremtiden, har de å holde kjeft, å slutte å bruke det som argument og sammenligningsmiddel!

Du får sagt det! du tok det rett fra tunga mi :)

Det er for mange av de kravstore typene i dagens gamer verden...

For å si det sånn, selv de perfekte spillene er ikke feilfri.,,

men hva er vitsen å pirke på ting? man spiller vel for å ha det morro vel?

Feilt svar...

Riktig svar er: de fleste inngrodde Gamere gjør klaging og pirking av spill, til en leve vei.

Hadde doom3 blitt en slags zomby dance mania with carrots kinda game... så hadde dere hatt all rett til å klage.

Men siden det ikke er sånn, så hold kjeft.!

Lenke til kommentar

Har nå sittet å spillt Doom3 i drøye to timer, og jeg må si at jeg var mektig imponert de første 45 minuttene. At de faktisk hadde laget en historie, samt implentert ting som pda`en hadde jeg ikke forventet. Etter dette var vel spillet akkurat det jeg forventet, god grafikk, ren action og mye hopping i stolen ;) Kanskje for mye av det siste :blush:. Tror spillet kunne hatt godt av mindre men godt plasserte og sterkere fiender.

Selv om dette ikke er et spill som normalt appelerer til meg, virker det svært gjennomført. Og kommer til å bli det første "hjernedøde" spillet jeg faktisk kommer til å bruke noen timer på. Mitt førsteinntrykk er i hvertfall langt bedre enn jeg trodde det skulle bli.

På tide å utsette seg selv for tortur forran dataskjermen igjen :D

Endret av zaico
Lenke til kommentar

"Å, det er så scriptet"

Det var en deilig liten humre- oppkvikker på morran...

Akkurat sånt jeg trenger for å lirke igang smilebåndet

Takk :)

Lenke til kommentar

"Å, det er så scriptet"

ah endelig noen som får sagt det!

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det kan vi sammenligne Doom3 med det amerikanerne kaller for en "Popcorn Movie". Dvs en film som i og for seg ikke er så voldsomt bra men som slår ihjel noen timer som ellers ville gått med til å kjede seg. Meningen med uttrykket blir vel da gjerne at man går på kino for popkornets skyld hehe. Her hjemme er vel underholdning som faller inn under nevnte kategori "rett på video" action filmer med stjerner som The Rock i hovedrollen.

Noen synes slikt er helt ok og leier gjerne 2 sånne hver lørdag mens andre ikke vil ta i coveret engang. Helt greit at folk har forskjellige krav til underholdningen sin. Som "Popcorn Game" synes jeg Doom3 funker fint. Som flere her sier så kan det være gøyalt å bare løpe rundt i fin grafikk og slakte alt som rører seg i noen timer. Doom er doom sier noen og joda id har jo bekreftet akkurat dette ved at oppfølgeren følger såpass slavisk suksessoppskriften fra ca 15 år tilbake. Det vil nok funke denne gangen også. At Doom3 blir en storselger finnes det vel ingen tvil om.

Jeg tror at mange av de som ble skuffet over Doom3 hadde håpet på noe litt mer avansert denne gangen. Jeg er en av disse og kommer nok ikke til å spille det så mye mer enn de 6-7 timene jeg hittil har investert. På en måte kan jeg forstå både de som er skuffet og de som er begeistret. På samme måte som at man kan like en film uten at den drar inn en 3-4 Oscar kan man like Doom3 for det det er. Når det er sagt så synes jeg enkelte mister objektiviteten når det gjelder karaktersettingen. Jeg synes Gamer.nos anmeldelse var svært god. Spillet får full pott på grafikk og lyd men spillopplevelsen drar ned. Akkurat sånn føler jeg det også så 8/10 er helt fair. Spillet er ok, men slettes ikke den klassikeren man håpte på forhånd. De som mener spillet er en klar 9/10 eller til og med ren 10 er jeg ikke enige med. Min mening er at spillopplevelsen burde telt dobbelt så mye som grafikken.

Uansett er dette et emne det ikke nytter å krangle så mye mer om, det går rett på smak og behag og heldigvis er vi alle forskjellige på det området. Jeg synes at de som liker Doom3 skal spille til krampa tar dem mens vi som ikke syntes det var så kult kan finne på noe annet. Feks sende noen bønner oppover om at Valve har utviklet HL konseptet i litt større grad siden forrige spill enn det id har gjort med Doom. ;)

-kjetil

Lenke til kommentar
Jeg synes synd på folk som er så trangsynte og bortskjemte

"Å, det er så scriptet"

Gleder meg til det kommer ett spill fra den sjangeren. Men jeg synes tross i at du har ett poeng, så må en få lov til å høste sine meninger.

De som forventet at man i Doom 3 kunne kjøre en protonstyrt jaguar som plukket opp Mars-damer mens man hadde en flokk med ildsinte demoner og univers-politi, har vel "ingen rett" til å mene særlig om spillet. Men utvilkerne kunne ha gjort litt mer for å fått ett variert gameplay, uten at det ødela Doom spiriten, for det er vel det det egentlig handler om? Og bevare det gamle med ny teknologi?

Det er ikke morsomt å skyte monstre på monstre i de samme mørke gangene konstant. I starten er det skikkelig "wow", men så blir det enn morgenrutine du helt klart kunne vært foruten. Og dette er konstruktiv kritikk. Uten ett gameplay som vekker spillerenes interesse, kan du ikke lage ett klassespill.

Lenke til kommentar

På den annen side, Pastor, så skal vi ikke forglemme at grafikk ER gameplay, til en viss grad. Ikke kjerne-gameplayet, som handler om selve spillutfordringen (i Doom: finne nøkkelkort, overmanne monstrene og bevege seg videre), men spillopplevelse-gameplayet. Selvfølgelig må kjerne-gameplayet være i orden for at et spill skal ha langvarig interesse, men grafikken (og innlevelsen) kan også være avgjørende faktorer for mengden moro som kommer ut av et spill. Et eksempel er Doom 3, men ville f.eks. The Curse of Monkey Island hatt det samme gameplayet hvis alle replikkene ble ytret av firepikslers karakterer? Ville Splinter Cell vært like tilfredsstillende hvis du ikke visuelt kunne avgjøre om Sam var dekket av skygge?

Lenke til kommentar

Vel, det levde opp til mine forventninger, det er i mine øyne et meget bra og gjennomført horror spill, og grafikk motoren kommer vi nok til å se i flere spill i lang tid fremover... tenk dere når vi etterhvert kan kjøre spill med D3 motoren i 1280x1024 \ 1600x1200 på high \ ultra... da begynner vi å snakke grafikk =) (JA, vet at det er noen her som har maskiner som klarer det, men jeg snakker om at når de fleste kan det...)

EDIT:

De har jo sagt flere ganger at det er en remake av Doom.... så da vet man vel ca hva man bør forvente?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Tror at mange av de som ikke likte dette spillet og sier at det er elendig og slikt ikke har klart å spille spillet riktig. For spillet blir jo verken bra eller noe morsomt i det hele tatt hvis man ikke klarer å "leve seg inn" i den verdenen som man har blitt fanget i.

Jeg mener at jeg klarte å leve meg inn i spillet, og ble skikkelig skremt et par ganger (men det kan være fordi at jeg er skikkelig skvetten og da.. hehe)!

Men, dette er et spill man bare spiller gjennom en gang. Akkurat som med en skrekk-film. Er ikke noe gøy å se en film når man vet når og hvor ting skjer...

Lenke til kommentar
Et eksempel er Doom 3, men ville f.eks. The Curse of Monkey Island hatt det samme gameplayet hvis alle replikkene ble ytret av firepikslers karakterer? Ville Splinter Cell vært like tilfredsstillende hvis du ikke visuelt kunne avgjøre om Sam var dekket av skygge?

Grafikk og gameplay henger selvsagt sammen. Men min filosofi er at grafikken skal tjene gameplayet, og ikke motsatt, noe jeg føler er tilfelle i Doom 3.

Hvis Curse of Monkey Island hadde tilsvarende grafikk som VGA-grafikken i Secret of Monkey Island-spillene, så kan jeg ikke skjønne at spillopplevelsen hadde vært noe mindre morsom. Splinter Cell-spillene er jeg ikke noen stor fan av, da synes jeg Metal Gear Solid-spillene er bedre stealth-action-spill, og de fungerte utmerket på NES i sin tid.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å se det helt fint: et middelmådig spill med fantastisk grafikk.

Jeg ser like finpussede og bugfrie spill hele tiden på konsoll. Det er bare på PC man tillater seg å slippe uferdige spill full av bugs.

Sjanger er noe som reklamefolk har innført for å forenkle markedsføringen som skal lokke kunder til å kjøpe spill/musikk/film/bøker.

Om du insisterer på å bruke sjangere, så er Doom 3 et shoot-em-up. Sci-Fi og Horror er temaer, ikke sjangere.

Det har ikke med arroganse å gjøre. Jeg spiller mellom 2-300 spill i året. Det er jobben min å være oppdatert på spill på alle plattformer. Jeg var på E3 i år og testet masse spill som kommer. Doom 3 er for meg et middels bra spill. For all del, mange vil sikkert ha mye moro med spillet, men for meg ble det ikke det helt store.

Grunnen til at jeg nevnte Half-Life 2 er at Doom 3 og Half-Life 2 er det to spillene som mange hevder kommer til å vekke nytt liv i PC som spillmaskin. De fleste har innsett at de siste par årene har vært svake når det gjelder store PC-spill. Spillsalget har gått ned, og konsollspill har tatt over mer og mer. Originale og innovative spill har det blitt færre av på PC. Derfor håpet jeg (og sikkert mange med meg) at Doom 3 ville vise hva som er mulig å gjøre på en PC. Og da snakker jeg ikke rent grafisk, men spillmessig.

Greit nok.

Jeg kan nevne 20-30 spill som har kommet i år som jeg synes var skikkelig gode, men Doom 3 er dessverre ikke et av disse.

Lenke til kommentar
Igjen sier jeg meg enig med Pastoren. Det er utrolig hvor mange som forsvarer spillet kun fordi de ikke klarer å inrømme ovenfor seg selv at det ikke levde helt opp til forventingene. Jeg tenker som bladet Edge, og gir spillet en helt middelmådig karakter. 6 av 10. Grafikken, lyden, og presentasjonen er flott, men selve spillbarheten syntes jeg er skammelig utdatert etter de første timene.

Igjen, smaken er som baken; Om du synest at vi som liker spillet lyger oss full, er det din blemme :thumbup:

I går kom det en polstret konvolutt fra Elkjøp med to Doom III kopier. :cool:

Endelig så kan jeg med hånd på hjertet si at jeg har kjøpt det, som svært mange her ikke kan :whistle:

PS: se på Pastor Lorentzen's vendetta og le.

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Igjen, smaken er som baken; Om du synest at vi som liker spillet lyger oss full, er det din blemme :thumbup:

I går kom det en polstret konvolutt fra Elkjøp med to Doom III kopier. :cool:

Endelig så kan jeg med hånd på hjertet si at jeg har kjøpt det, som svært mange her ikke kan :whistle:

PS: se på Pastor Lorentzen's vendetta og le.

Jeg har faktisk originalen jeg og.

Og om andre synes at spillet er helt topp, så er jo det kjempefint, det har ingenting med å lyve for seg selv å gjøre. Spill er ikke lenger så svart/hvitt som det en gang var, da jeg vokste opp var det to typer spill: gode og dårlige, i dag er det mange som liker spill som jeg anser som dårlige, og motsatt. Jeg forklarer bare hvorfor spillet ikke falt i smak hos MEG. Hvis andre kan argumentere hvorfor spillet er superbra, så gjør gjerne det. Hvorfor du kaller mine synspunkt for en vendetta forstår jeg ikke helt. Jeg deltar bare i en diskusjon.

Lenke til kommentar

"Å, det er så scriptet"

Enda en som sier meg enig i XDamage.

Jeg kan nevne 20-30 spill som har kommet i år som jeg synes var skikkelig gode, men Doom 3 er dessverre ikke et av disse.

Da liker du ikke du ikke Doom3 sin sjanger da vettu. Da liker du ikke det å sitte i spenning, redsel og frykt for hva som befinner seg rundt hjørnet. Da virker det mer ut for meg som du ser på Doom3 som ett helt vanlig shoot-em-up. Ett shoot-em-up som det er bare å gå igjennom Doom3 midt på lyse dagen med tven på, "mc hammer - you can't touch this" i bakgrunnen og kameraten din som heier på deg for at du skal prøve å drepe flest mulig fiender på kortest mulig tid. Du savner den lyden av "Pastoren is on a killing spree", "Excellent" og "3, 2, 1, FIGHT!!".

Hvis du mener det er 20-30 spill som har kommet i år, så må du hate Doom3 sin sjanger. Selvfølgelig hvis man hater FPS og elsker RPG så er alle RPG spill bedre enn noen av de FPS. Etter min mening er Doom3 det beste spillet i sin sjanger noensinne. Det er veldig få spill som jeg har opplevd en slik "frykt atmosfære" som jeg gjorde med Doom 3, men husk det er mye etter hva man gjør det til selv. Men som jeg skrev i en annen tråd for å få utelling av doom3 så må man

1) Spille Doom3 mellom 24:00 - 04:00

2) Spille Doom3 i surround uten noen andre lyder. Ha høy lyd også.

3) Spille Doom3 uten noe lys. Eneste lys er av skjermen

4) Spille Doom3 helt alene, helst helt alene i huset.

5) Spille Doom3 uten drive med noe som helst annet. Bare Doom3 i hodet da.

6) Spille Doom3 uten å save det for hver fiende.

7) Spille Doom3 med lav brightness.

8) Spille Doom3 med rett innstilling, hvis du skal bare spille Doom3 for å runde det eller bare for å spille det så blir det ikke noe skummelt.

Rune Fjeld Olsen sin anmeldelse i VG

For hvis man først klarer å leve seg inn i det som skjer på PC-skjermen, er «Doom 3» en 20-30 timer lang studie i hvor mye redsel man er villig til å påføre seg selv.

Jeg synes at Rune Fjeld Olsen sin anmeldelse er veldig bra.

Mer fra Rune Fjeld Olsen sin anmeldelse.

Den grensesprengende realistiske og rikt detaljerte grafikken, det sensasjonelle lydbildet og den generelle mørke stemningen, hvor snerrende monstere potensielt ligger på lur i hver eneste skygge (og de er det mange av, for å si det sånn), sørger for en grad av troverdighet og innlevelse ingen andre spill av denne typen har oppnådd til nå.

For min egen del, har jeg faktisk ikke vært så redd siden jeg stod 30 meter over parkeringsplassen utenfor Mosseporten Senter med en strikk festet til bena. «Doom 3» er som å stå på den vesle plattformen og grue seg til å hoppe i 30 timer.

Ja, det er utmattende å tvinge seg selv til å spille gjennom et spill hvor man er redd stort sett hele tiden. Av og til fikk jeg så angst at jeg måtte avslutte spillet og ta meg en hvilepause, og jeg måtte ofte psyke meg kraftig opp før jeg gikk inn i et nytt rom. Skvetten, skjønner du. 

Dette er slik man skal oppleve Doom3. Selvfølgelig hvis man ikke liker Doom3 sin frykt/spenning så har Doom3 lite å tilby deg, men for de som liker denne "frykt spenninga" så er det ingen andre spill som er bedre enn Doom3 etter min mening.

Så jeg vil gjerne se deg fortelle noen spill som er bedre enn Doom3 og da må du nevne spill som er av samme sjanger som Doom3. Og Far Cry er ikke samme sjanger, det er ett helt annet spill. Far Cry er ett mer utforske naturen og lure-seg-innpå-fienden-uten-å-bli-sett. I Far Cry kan man stoppe opp bare for å nyte utsikten. I Doom3 skal det være scriptet, du skal ikke liste deg innpå fienden. I Doom3 skal det ikke være store åpne landskaper, det hadde ødelagt hele stemninga. Det skal være mørkt og dystert. Synes likevel det skulle vært litt mer variert grafikk. Det ødelegger for at Doom3 skulle vært absolutt topp.

Lenke til kommentar
Da liker du ikke du ikke Doom3 sin sjanger da vettu. Da liker du ikke det å sitte i spenning, redsel og frykt for hva som befinner seg rundt hjørnet.

Joda, jeg var livredd da jeg spilte Silent Hill 1. Jeg skvatt noe jævlig da jeg spilte Resident Evil 1 første gang. Jeg holdt på å begynne å grine av redsel da jeg på 90-tallet satt med min DX2-66MHz og spilte System Shock 1 og Realms of the Haunting. Jeg har ingen problemer med horror-temaer (det er ingen sjanger, men et tema). Jeg spiller utrolig mange forskjellige spill, den eneste sjangeren jeg sjelden synes er moro er faktisk RTS-spill.

Da virker det mer ut for meg som du ser på Doom3 som ett helt vanlig shoot-em-up. Ett shoot-em-up som det er bare å gå igjennom Doom3 midt på lyse dagen med tven på, "mc hammer - you can't touch this" i bakgrunnen og kameraten din som heier på deg for at du skal prøve å drepe flest mulig fiender på kortest mulig tid. Du savner den lyden av "Pastoren is on a killing spree", "Excellent" og "3, 2, 1, FIGHT!!".

Slett ikke, jeg har ingen problemer med å leve meg inn i spill. Men jeg synes ikke jeg får nok igjen for å leve meg inn i spillet. Jeg har spilt det alene, sent på kvelden, men etter en time så begynte jeg å gruble på om jeg ikke heller skulle fortsette på Disgaea, prøve på noen nye highscores i Amplitude, eller kanskje spille litt Gotham Racing 2 på Live, fordi det ville vært mer moro enn å fortsette å spille Doom 3.

Hvis du mener det er 20-30 spill som har kommet i år, så må du hate Doom3 sin sjanger.

Som sagt, jeg hater ingen sjangere. Jeg har spilt en haug av FPS-spill opp gjennom årene og har ingenting imot sjangeren. Men jeg liker ikke å dytte spill inn i sjangere, eller sammenlikne spill bare fordi de deler et eller to elementer, det er dere som absolutt må dytte spillene inn i sjangere hele tiden. Det er en eneste grunn til at jeg spiller spill: for å ha det moro. Uavhengig av sjanger, tema og spillestil.

Selvfølgelig hvis man hater FPS og elsker RPG så er alle RPG spill bedre enn noen av de FPS. Etter min mening er Doom3 det beste spillet i sin sjanger noensinne.

Det er en helt legitim mening, og du klarer å argumentere bra for den.

Det er veldig få spill som jeg har opplevd en slik "frykt atmosfære" som jeg gjorde med Doom 3, men husk det er mye etter hva man gjør det til selv.

Mitt problem er kanskje at jeg har opplevd en slik "frykt atmosfære" før. Realms of the Haunting er et gammelt FPS-spill som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min. Samme med System Shock.

Men som jeg skrev i en annen tråd for å få utelling av doom3 så må man

1) Spille Doom3 mellom 24:00 - 04:00

2) Spille Doom3 i surround uten noen andre lyder. Ha høy lyd også.

3) Spille Doom3 uten noe lys. Eneste lys er av skjermen

4) Spille Doom3 helt alene, helst helt alene i huset.

5) Spille Doom3 uten drive med noe som helst annet. Bare Doom3 i hodet da.

6) Spille Doom3 uten å save det for hver fiende.

7) Spille Doom3 med lav brightness.

8) Spille Doom3 med rett innstilling, hvis du skal bare spille Doom3 for å runde det eller bare for å spille det så blir det ikke noe skummelt.

Helt ok, men også litt søkt. Burde ikke alle spill spilles under disse omstendighetene for å spilles optimalt? Hvorfor skal Doom 3 være i en slik særklasse?

Rune F. Olsen sitater

Rune F. Olsen har skrevet en kjempebra omtale, som faktisk ga meg lyst til å begynne å spille spillet igjen. Tross alt, jeg er ikke ute etter å rakke ned på Doom 3 bare for å rakke ned på det, jeg har faktisk lyst til å like spillet.

Så jeg vil gjerne se deg fortelle noen spill som er bedre enn Doom3 og da må du nevne spill som er av samme sjanger som Doom3. Og Far Cry er ikke samme sjanger, det er ett helt annet spill. Far Cry er ett mer utforske naturen og lure-seg-innpå-fienden-uten-å-bli-sett. I Far Cry kan man stoppe opp bare for å nyte utsikten. I Doom3 skal det være scriptet, du skal ikke liste deg innpå fienden. I Doom3 skal det ikke være store åpne landskaper, det hadde ødelagt hele stemninga. Det skal være mørkt og dystert. Synes likevel det skulle vært litt mer variert grafikk. Det ødelegger for at Doom3 skulle vært absolutt topp.

Da må du først fortelle meg hvilken sjanger du mener Doom 3 er.

Og Sci-Fi Horror FPS er ingen sjanger.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Vi kan jo selvfølgelig krangle om dette til menneskeheten

begynner å lage forskningsbaser på Mars, men poenget mitt er at når

man pirker på alt mulig, så er det jo klart at ellers gode spill vil komme svært dårlig ut.

Hvis man leser de mange "takketalene" til mange av iD Software sine ansatte, som man kan finne helt i slutten av spillet, så vil man se at en bemerker det at Doom 3 ble akkurat det

spillutviklerne satt ut for å lage.

De beste spillene er spill som ble akkurat slik som det var ment fra starten av.

Det er jo ingen som med vilje lager et dårlig spill, men desverre blir så alt for mange spill dratt ned i gjørma

av f. eks. pengegriske distributører, konsoll-porter, tids/penge problemer, for dårlig kompetanse blant utviklerne etc.

Doom 3 er etter min mening ikke rammet av slike omstendigheter.

Jeg har ingen problemer med at folk ikke liker et spill, bare fordi det ikke passer

deres interesser, men når man begynner å bruke argumenter mot Doom 3, som får det til å høres ut som Deus Ex: Invicible War, da får det være nok. :mad:

Man kunne jo selvfølgelig ha lagt litt mer sjel i Doom 3 med å for eksempel hjelpe flere overlevende

med ditt og datt, men da har det bare blitt stemplet som en Half Life klone.

Doom er Doom som sagt, ingen vits å reparere noe som ikke er ødelagt.

Men når alt kommer til alt, så er spillbransjen så fantastisk full av kritikere og bedrevitere at det er skumlere enn alt av skrekkspill lagt isammen...

(hint hint Pastor, hehe, du burde lage paragraftegn og små under paragrafer i det neste innlegget ditt :thumbup: )

Forresten, her er en veldig god guide for å tweake Doom 3 til maksimal ytelse, basert på hvor bra skjermkort du har: 60 fps!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...