nomore Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hei hei! som emnefelter sier, er eg på jakt etter ny(brukt) bil. etter å ha sett litt rundt, og ikke minst sett på behovet mitt trenger eg en stor familiebil. har alltid likt chrysler voyager bilene, men ettersom eg ikka har råd til en ny slik får det holde med en brukt. leasing har eg tenkt på, ettersom eg ikke kan betale 520000 sånn uten videre, men det har mange klart å prate meg ut av. så da blir det brukt, og kanskje billig(røverkjøp). etter hva eg har klart å få med meg bør eg styre unna alle mellom 95 og opp til 99 på grunn av mange problemer, og ikke minst, holde meg unna alt under 90... dessuten ser eg at automat kan glemmes med en gang, noe som ikke er noe problem egentlig. hengerfeste er et must. så kommer eg til det eg lurer på med disse: 1. bensin eller diesel? er det verdt å betale litt ekstra for å diesel, eller holder bensin godt nok? og da tenker eg på forbruk osv. 2. antall seter trenger minst 5 seter, helst 7, slik at eg kan regulere etter behov. men er det mulig å kjøpe dette fra noen sted i ettertid? og i noen annonser står det at varebilen er gratis å omregistrere fra x. x 200x til personbil. stemmer dette? og hos noen står det at det da blir 5 seter gratis, kan dette stemme? 3. størrelse er det stor forskjell på grand voyager og bare voyager? mener å ha hørt at dersom bilen er så lang så blir den betegnet som minibuss, og da må man utvide sertifikatet. eller er det noe annet som spiller inn? 4. årsmodell hvilken årsmodell er best og most-value-for-your-money? 5. annet er det andre ting som kan være verdt å se etter på disse? noe som gjør den spessiell eller mer ettertraktet? håper noen med noe vettugt kan svare Lenke til kommentar
TheSwed Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 hei hei! som emnefelter sier, er eg på jakt etter ny(brukt) bil. etter å ha sett litt rundt, og ikke minst sett på behovet mitt trenger eg en stor familiebil. har alltid likt chrysler voyager bilene, men ettersom eg ikka har råd til en ny slik får det holde med en brukt. leasing har eg tenkt på, ettersom eg ikke kan betale 520000 sånn uten videre, men det har mange klart å prate meg ut av. så da blir det brukt, og kanskje billig(røverkjøp). etter hva eg har klart å få med meg bør eg styre unna alle mellom 95 og opp til 99 på grunn av mange problemer, og ikke minst, holde meg unna alt under 90... dessuten ser eg at automat kan glemmes med en gang, noe som ikke er noe problem egentlig. hengerfeste er et must. så kommer eg til det eg lurer på med disse: 1. bensin eller diesel? er det verdt å betale litt ekstra for å diesel, eller holder bensin godt nok? og da tenker eg på forbruk osv. 2. antall seter trenger minst 5 seter, helst 7, slik at eg kan regulere etter behov. men er det mulig å kjøpe dette fra noen sted i ettertid? og i noen annonser står det at varebilen er gratis å omregistrere fra x. x 200x til personbil. stemmer dette? og hos noen står det at det da blir 5 seter gratis, kan dette stemme? 3. størrelse er det stor forskjell på grand voyager og bare voyager? mener å ha hørt at dersom bilen er så lang så blir den betegnet som minibuss, og da må man utvide sertifikatet. eller er det noe annet som spiller inn? 4. årsmodell hvilken årsmodell er best og most-value-for-your-money? 5. annet er det andre ting som kan være verdt å se etter på disse? noe som gjør den spessiell eller mer ettertraktet? håper noen med noe vettugt kan svare 1. Bensin eller diesel?? Har själv haft en voyager 92 bensin som drog 1-1,2 blandat. Är chrysler så kända med diesel ??? Ska köpa en 03 bensin snart. 2. Ja efter 10 år så är det gartis. 3. Köp en grand voyager för då kan du ta med dig pakkning også. i en voyager blir det inget utrymme bakom sista sätet. Kan ha vanligt b sertifikat så länge du inte har mer än 8 säten eller över 3500 kg i totalvekt. mer om det på vegvesenet. 4. årsmodell.... min 92 jag hade skruvade jag med själv. bytte register rem på den. väldigt enkelt. men jag skulle nog köpa en 96 eller 97 med den nya karossen utan tillhenger på. man vet inte vad det har trekkt med den. montera på det själv efter i stället.. finner du en limited är den mer utrustad. 5. Prova lådan innan du köper. stå på bremsen og ge litt gas. lådan får inte slira för mycket. titta lukkta känn på oljan. den ska vara klar röd og ikke lukkta bränt. är den mörk og lukktar bränt så bara styr undan. Har nog inte mer att ge dig. hoppas att fler skriver. lycka till. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette spurte han om for 5 år siden, sjekk datoen du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå