Gå til innhold

Geforce 5600 ultra 128 og Doom 3

ohkaasa

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har ovennevnte kort, en P4 4 Ghz maskin med 1280 Mb RAM, Doom 3 kjører sinnsvakt dårlig, ikke engang de dårligste innstillingene forhindrer hakking og da i 800x600. innendørsbrett i far cry er også hakkete som F... noen som har en forklaring, trodde kortet skulle kunne kjøre disse spillene greit, eller skal jeg rett og slett bare kjøpe meg ett Radeon 9800 pro med en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du oppdaterte drivere for skjermkort og hovedkort chipset da...?

Radeon 9800 PRO er selvsagt raskere enn ditt kort ja. Eller hva med Geforce 6800GT ellerno ;)

Ja, jeg har oppdaterte drivere. Har selvsagt lyst på 6800 jeg :o) men synes det er for dyrt, ca 188 for radeon kortet er jo tross alt ganske mye billigere, og ytelsen er vel ikke så mye dårligere.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg har ovennevnte kort, en P4 4 Ghz maskin med 1280 Mb RAM, Doom 3 kjører sinnsvakt dårlig, ikke engang de dårligste innstillingene forhindrer hakking og da i 800x600. innendørsbrett i far cry er også hakkete som F... noen som har en forklaring, trodde kortet skulle kunne kjøre disse spillene greit, eller skal jeg rett og slett bare kjøpe meg ett Radeon 9800 pro med en gang?

Dessverre er dette kortet svært dårlig. Du kan sjekke hvor elendig ytelsen er selv:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Ett 9800Pro ville nok vært en ny verden for deg.

Lenke til kommentar

Med så mye ram og helt nogenlunde greit kort kan du komme langt med riktig innstilt så skal du klare å kjøre nevnte spill til et visst nivå.

Med så mye ram trenger du aldri swapfila (pagefile). Den fikk t.o.m hitman 2 og Mafia til å lagge på en rimelig kjapp pc. Deaktivèr den så skal du se. Sjekk fragmenteringen av C-partisjon og evt. hvis du har en egen spill-partisjon.

:thumbup:

Synes Tom's Hardware er litt vel kjappe med testene sine. Heller sjekk AnandTech, Digit-Life og overklokkersites for mer grundig testing.

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar
Ja, jeg har oppdaterte drivere. Har selvsagt lyst på 6800 jeg :o) men synes det er for dyrt, ca 188 for radeon kortet er jo tross alt ganske mye billigere, og ytelsen er vel ikke så mye dårligere.

Et GeForce 6800 kort er mye bedre i DoomIII enn 9800, de vanlige 6800 kortene koster ikke så mye... Titt heller på dem

Lenke til kommentar
Et 6800-kort er ikke MYE kjappere enn 9800. Er bare noe nVidia sier da Doom3 bundles med GeForce-kort. ATI har jo lansert drivere for økt ytelse for akkurat Doom3.

Jo, ett 6800 kort er MYE raskere enn ett 9800Pro i Doom 3. Fiksen til ATI hjelper litt, men det er fremdeles langt igjen.

Lenke til kommentar
Et 6800-kort er ikke MYE kjappere enn 9800. Er bare noe nVidia sier da Doom3 bundles med GeForce-kort. ATI har jo lansert drivere for økt ytelse for akkurat Doom3.

er ikke bare i doom 3 6800 nu tar 9800 pro,slik er det i alle spill.kansje ikke så rart når man tenker på at 6800 er helt nytt og 9800 pro over 1 år gammelt.

ble ikke helt overbevist om cat 4.9 betadriveren til ati,5-7 fps mere i doom 3 er vel neppe vært pengene.

kansje disse testene vil sette deg i tvil:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2113&p=7

Lenke til kommentar

Ok, la oss ikke skli off topic her da ;)

Gidder ikke gnåle frem og tilbake om hvilket kort som er best. 6800 var uansett for dyrt for han som starta denne topicen og spurte etter hjelp.

Les litt opp så skjønner du at dette også dreier seg om problemløsning. Kortet hans skal uansett takle farcry til en viss grad....men utn lagging.

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar
Ok, la oss ikke skli off topic her da ;)

Gidder ikke gnåle frem og tilbake om hvilket kort som er best. 6800 var uansett for dyrt for han som starta denne topicen og spurte etter hjelp.

Les litt opp så skjønner du at dette også dreier seg om problemløsning. Kortet hans skal uansett takle farcry til en viss grad....men utn lagging.

Til en viss grad ja. Jeg spilte med alt på low med mitt 5600 kort og det lagget likevel til tider. Når jeg skiftet til 9600XT gikk det glatt med alt på high.

Jeg er derfor ikke helt sikker på om jeg er enig med at det skal takle FarCry uten lagging.

Lenke til kommentar

Hei igjen, for å si det sånn så har jeg nå bestilt meg ett Albatron 6800 128Mb kort, det er non ultra versjonen, fikk en kollega til å bestille det av en bekjent han har hos en distributør, så jeg fikk det for 2400 kr, det er vel en grei pris skulle man tro?

klarte ikke å la vær å svi av noen kr på skjermkort allikevel :o)

Lenke til kommentar
Hei igjen, for å si det sånn så har jeg nå bestilt meg ett Albatron 6800 128Mb kort, det er non ultra versjonen, fikk en kollega til å bestille det av en bekjent han har hos en distributør, så jeg fikk det for 2400 kr, det er vel en grei pris skulle man tro?

klarte ikke å la vær å svi av noen kr på skjermkort allikevel :o)

Det blir nok en helt ny verden for deg det :) Prisen var det ingenting å utsette på.

Lenke til kommentar
Et 6800-kort er ikke MYE kjappere enn 9800 PRO 256 MB. Er bare noe nVidia sier da Doom3 bundles med GeForce-kort. ATI har jo lansert drivere for økt ytelse for akkurat Doom3.

lol, jo.. gf6800 er mye raskere. 9800 tilhörer den forrige generasjonen av skjermkort, gf6800 tilhører den nye. Kommer jo litt ann på om du velger gf6800 med 128mb ram eller om du velger gf6800 ultra med 256mb ram ;P

Endret av user1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...