unleashed Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Trenger noen forslag til vanntank! Pumpa jeg bruker må stå inne i tanken så de nytter ikke med feks ei cola flaske! har tenkt på en sånn cd boks som inneholder 50 tom cder! men en kamerat sa at plastikken blir litt for sprø! Noen Forslag? Er for gjerrig til og kjøpe tank! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Feilpostet er denne her. Er en egen kategori for vannkjøling i overklokking.no og da er det kanskje ikke sååå lurt å poste i Annet om hardware Flyter den over til ok.no Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hmm.. Jeg lurer faktisk på det samme! Jeg har en HydorL20 pumpe som må stå inni ettellerannet men ikke for stort... Hvilken pumpe har du? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ...Flyter den over til ok.no ok.no?? O.K. Frisører på Internett, ja de interesserer seg sikker i vanntanker Flere enn jeg som savner muligheten til å bruke forkortelser til flere av sidene Takk gud for Opera Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 kjøp deg no plexi plater og lim dom med silikon så kan du se pumpa også! Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Utenom å lime og slikt. Er det noe "ferdig" lagte bokser eller no som passer akkurat? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Med litt modding av dimensjonene, kan du jo gjøre slik: Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ja se der... Slik som JEG ville ha det så ville jeg ha selve pumpa INNI tanken og la "utblåsningen" stikkes utforbi tanken. Men ellers SKrue så var det en lettfattet tegning Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Takk for det, Conan_Warrior! Og som jeg sa, målene kan jo bare endres slik at pumpa får plass inni tanken. Tegning / beskrivelse er forøvrig rabla ganske hastig ned, så det mangler nok noen detaljer her og der. Dessuten ble det bare å fotografere Word-dokumentet for å få det over i .jpg, så unnskyld meg for den dårlige kvaliteten. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Noen som har erfaring med å lime sammen plexi tanker med Aceton? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Sjå på workloggen min. Link i signaturen. Ole-Johan Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Kan en Hydor20 pumpe settes i vann? Hvis så, da vil jo det som er av støy fra den bli borte da hvis den senkes under vann. Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Uten å ha brukt den pumpa, er jeg ganske overbevist om at den kan monteres under vann. Vannet vil i ganske stor grad fjerne støy. Men vær samtidig oppmerksom på at du også må isolere tanken fra underlaget, da vibrasjoner fra pumpa vil forplante seg til tanken. En "uheldig" utformet tank kan også i enkelte tilfelle virke som et resonanskammer, slik at støyen / vibrasjonene faktisk forsterkes! En tank med integrert pumpe bør derfor lages av relativt tykke plexiplater, helst 6mm eller mer. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Trenger noen forslag til vanntank! Ta deg en runde i diverse kjøkken/utstyrsforretninger - og ta gjerne med deg pappesken til pumpa (forutsatt at den er bare bittelittegrann større enn selve pumpa) så har du noe å måle med. Jeg tok en runde en ettermiddag og fant flere ferdige plastbokser (og også noen av glass) som passet rimelig bra. Det er dog en fordel at de er gjennomsiktige så du har litt kontroll på vann-nivået - tror jeg kjøpte min vanntank for 20-30 kroner på Clas Ohlsson eller Jernia. Tre hull i det myke lokket (et lite til ledningen til pumpa og to større for hhv. tur/retur-slangen og jeg var igang. Apropos vibrasjoner som jeg ser nevnt lenger opp i tråden: Tanken min står på et tynt lag med skumgummi - funker fint. Endret 11. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
karamba Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Noen som har erfaring med å lime sammen plexi tanker med Aceton? I min worklogg til Prosjekt nr 2 er det en liten sak om min vanntank. Jeg limte den sammen med kloroform, men kunne også ha brukt aceton på samme måten. Har limt sammen endel annen plexi med aceton. Det tar en liten stund før acetonen har smeltet nok til at den sveiser delene sammen. I den tiden det tar (sikkert under 1 min) er det greit å legge litt press på uten at det blir bevegelse i delene. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Uten å ha brukt den pumpa, er jeg ganske overbevist om at den kan monteres under vann.Vannet vil i ganske stor grad fjerne støy. Men vær samtidig oppmerksom på at du også må isolere tanken fra underlaget, da vibrasjoner fra pumpa vil forplante seg til tanken. En "uheldig" utformet tank kan også i enkelte tilfelle virke som et resonanskammer, slik at støyen / vibrasjonene faktisk forsterkes! En tank med integrert pumpe bør derfor lages av relativt tykke plexiplater, helst 6mm eller mer. hmm, de 4 sugeføttene HDL20 pumpa står på, hvis jeg fester dem under vanntanken, vil de hindre at vibrasjoner fra pumpa overføres til tanken? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ja, viss det er beregna og feste den i dei so skal det det ja.! Men noken med erfaring kan vell svare dei på det Ole-Johan Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Et spørsmål til deg Skrue: Når man skal skru inn skruene da vil jo de stikke bare 2mm inn i plexiplata (der man gjenger opp) er ikke det litt lite, eller holder det? Jeg har fikk bare tak i 10mm plexi, men også bare 12mm skruer, så da går vel det greit? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Et spørsmål til deg Skrue: Når man skal skru inn skruene da vil jo de stikke bare 2mm inn i plexiplata (der man gjenger opp) er ikke det litt lite, eller holder det? Jeg har fikk bare tak i 10mm plexi, men også bare 12mm skruer, så da går vel det greit? Hmm, 2mm blir nok i minste laget. Det ideelle for deg hadde vært 16mm lange skruer. Men du kan jo løse dette, ved å forsenke skruene i plasten. Er det såkalte senkhodeskruer du har fått tak i så bør du jo gjøre det uansett. Er det skruer med valnlige flate hoder, så bruker du bare et bor lik diameteren for skruehodet, og borer 4-5 mm inn i plexien. Antakelig må du bruke et bor på 6 til 8mm, mål diameteren på skruehodet. Du må være særlig forsiktig når du bruker et såpass stort bor, de har av og til lett for å kjøre seg fast. Men lykke til, uansett! Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Ok, jeg har skruer med vanlige runde hoder. Men jeg skal prøve å borre 5mm inn, går sikkert bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå