kjelke Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei, Jeg smurte nettop på litt global win kjølepasta på min P3 CPU. Har denne pastaen noen levetid? Btw... Ikke sant jeg skulle fjerne det allerede ekstisterende kjøleelementet på kjøleribben? Nå er det kun pastaen som ligger på CPU. (den ble kansje litt utsmurt/grisete ved motering av kjøleribbe, men det virker som om alt fungerer som det skal. Kabinettet ble i tilleg MYE kaldere, jeg merket det når jeg åpnet det, og det luktet ikke "svidd" i det hele tatt.) Takk for svar. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg har aldri hørt om noen spesiell levetid på kjølepasta. Hvis det i hele tatt er noe slikt, er den nok ganske mye lengre en levetiden på en cpu. Og du som har en p3 behøver ikke tenke så mye på varme heller. En ting jeg har sett eksempel på (men ikke erfart selv) er at etter lang tid kan kjølepastaen bli presset ut til siden av kjerne. Dette pga. varmen som cpu avgir gjør at kjernen og ribba utvider seg og trekker seg sammen ettersom PC-en blir slått på og av. Men en gang til, jeg har aldri opplevd dette som et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå