Gå til innhold

Komplett.no og deres "flinke" suport avdeling.


Anbefalte innlegg

Jeg syntes denne fortjente en egen tråd, ganske enkelt fordi det er en utrolig historie jeg ikke har hørt maken til :)

 

En kompis av meg bestilte seg en komplett pc, A64, 1 gigg ram, ATI9600XT, dvd brenner.. osv osv.. hele pakka..

 

Problemet kom når butikken han bestilte alt fra ikke kunne levere rammen med en gang, så den bestilte han fra komplett.no. Alt greit så langt...

 

Pakka kom den etter få dager, flinke komplett leverte fort de :)

 

Makina ble da montert, og funka tilsynelatende flott.. Vi dro på LAN.. og der starta problemene..

 

maskina rebootet midt i spillinga, uten noe grunn whatsoever.. kassen blei åpna og alt inni sjekka.. så greit ut det..

 

Uansett, tilslutt fant vi ut at rammen var brent. Dvs en pinne på hver brikke var svidd.. på akkurat samme plass.. ikke noe jeg har sett før :)

 

Ringte butikken og de skulle selvfølgelig dekke dette, var bare å sende greiene til dem. MEN.. de nekta å dekke rammen siden den ikke var kjøpt der..

 

Komplett blei oppringt, og de sa samme greia.. bare send rammen hit, så skal vi sende deg ny..

 

Ja tenkte vi, dette var da voldsomt til flott kundeservice.. fint det.. da er vel pc klar igjen om noen dager..

 

Da kom bomba.. Komplett nektet og dekke brikkene.. FORDI DI VAR MONTERT INN FEIL VEI!! :thumbup:

 

Kompisen min blei bare forbanna dreit i det og bestilte ny ram, siden han gjerne ville ha pc'en sin :)

 

Så jeg ringte til Komplett, spurte om å få snakke med verkstedet.. Så spurte jeg "er det mulig å montere ram feil vei, siden jeg akkurat har kjøpt en pc i deler og aldri har monter en før" svaret jeg fikk var seff "nei, det går nok ikke ann"

 

Så jeg sa "fint det du, da regner jeg med at dere dekker rammen til kompissen min, som dere nekta dekke fordi dere påstod at den var montert feil vei?"

 

"øøøhhh... ja vi gjør vel det"

 

Case closed.. jeg handler aldri hos Komplett.no mer, og det gjelder alle jeg kjenner også.. latterlig :)

Endret av Merathio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det lukter svidd av denne "historien" på flere måter...

 

I mine ører skurrer det at noen på "verkstedet" hos Komplett på sparket tar stilling til en retursak vedrørende en annen kunde. Det skurrer dessuten aller først at noen som i det hele tatt har vært i nærheten av PC-bygging - og jeg formoder at det relevante personellet hos Komplett som vurderer tekniske spørsmål faktisk har det - overhode kan finne på å si at RAM har vært montert feil vei.

 

Denne typen anonyme anklager mot en navngitt forretning er noe av det jeg misliker sterkest på hw-forum.

Lenke til kommentar

Det er fult mulig å sette DDR rammen gale veien, dette har jeg selv klart å gjøre med et ABIT IT7 Max2 V2 hovedkort. Alt som skal til er et øyeblikks uoppmerksommhet.

 

Brente både ram og hovedkort. Fikk derimodt nytt hk av komplett siden det var kjøpt der. Snille komplett. Ram'n hadde jeg nok av så den gadd jeg ikke bry meg med.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Har hatt en del ting jeg har vært misfornøyd med hos komplett og bruker nå kun netshop.no hvor service og kundebehandling foreløpig har vært super! Men når komplett var nye var jo de også super så det virker som om nettbutikkene taper seg en del etterhvert som de blir "varme i trøya"

Lenke til kommentar

hehe.. jaja mulig noen av dere mener at den er drøy.. men skjedd det har det..

 

Og det var selvfølgelig mer som ble sagt mellom meg og karen på verkstedet.. men for å gjøre historien litt kortere skrev jeg ikke det..

 

Hvordan de kunne si at rammen var montert feil vei, det vet ikke jeg.. det var derfor jeg ble så imponert av komplett.no.. hvordan kunne de mene det??

 

Det skal også sies at dette ikke er første gangen jeg har vært borti dårlig kundebehandling fra dem.. de prioritere ikke mannen i gata men de store bedriftene..

 

Den personen som sa at rammen hadde vært montert feil vei, var faktisk den snille dama som tar telefonen hos komplett :) (ihvertfall en av dem)

 

Denne typen anonyme anklager mot en navngitt forretning er noe av det jeg misliker sterkest på hw-forum.

 

Jeg har ingen problemer med å si hvem jeg er.. Komplett derimot har problemer med at de mister kunder pga elendig kundeservice og problematisk returett..

 

Mvh.

 

Ronny Nilsen. :)

Lenke til kommentar
Det er fult mulig å sette DDR rammen gale veien, dette har jeg selv klart å gjøre med et ABIT IT7 Max2 V2 hovedkort. Alt som skal til er et øyeblikks uoppmerksommhet.

 

 

 

 

 

Hvis man ser på rambrikkene så skal det egentlig ikke være mulig å sette de feil vei. for det er et hakk på rambrikkene som skal gjøre det sikkert for å ikke sette de feil.

Så du som har klart å sette de feil må jammen av meg ha tatt i noe jæææævlig når du har klart det.du må jo nesten ha pressi minnebrikkene tvers igjennom hovedkortet :cry:

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Det er jo ganske tydelig her at det er hu dama som svarte i telefonen første gangen som er kjernen i problemet.

 

Komplett har gjort som alle maser om : Ansette noen til å svare i telefonen, slik at folk får svar når de ringer.

 

Hvis du av henne fikk høre at RAM'en var satt i feil vei, så hadde jeg heller trodd at hun hadde misforstått feilmeldinga fra verkstedet og heller bedt om å få snakke med verkstedet med en gang.

Lenke til kommentar
Det er ikke så vanskelig skjønner du, jeg la i farten kun merke til at begge festene "klikket" på plass. Tok det da for god fisk at den satt skikkelig (noe den ikke gjorde, kun ene delen som stå nedi feil side). Så ja, det er fult mulig...

 

des,OUT!

 

 

Ok, jeg skal ikke si noe mere om den saken,men jeg kan si fra min erfaring,og det er at jeg har drivet med pc bygging fra da 486 var poppis og jeg har aldrig klart å sette de feil.

For de to klippsene skal ikke gå ann å klippse på begge sider hvis du setter rammen på feil. Før du kommer så langt som til å sette på klippsa vil det butte imot. for ser man på brikkene så er de ca delt opp 40/60 og der kommer hakket.

Det er gjort pga at man ikke skal klare å sette de feil.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Altså, det lar seg IKKE gjøre å sette inne hverken en DDR eller SD-ram brikke feil vei. Du får ikke presset den på plass med makt engang, fordi hullet nesten midt på brikken, står feil. Det vet jo dere like godt som meg! ;)

Så la vær å si at det faktisk går, fordi det ikke er fysisk mulig. Det hadde i så fall vært en ønsketenkning ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror Komplett har blitt litt stormannsgale. Selv brukte jeg nesten bare

Komplett inntil nylig grunnet pris, godt utvalg og no BS support.

 

Men i det siste har de:

 

* Krevde "returgebyr" av firmaet jeg jobber for siden vi måtte returnere noe RAM vi hadde bestilt feil. Vår feil ja, men det sier litt om service innstillingen, og for privatkunder ville det ikke vært noen issue uansett da de har angrefrist. Beløpet betyr ikke så mye, men holdningen at man skal skvise kunder for penger i stedet for å yte "god service" betyr alt.

* Mukket over at vi ikke ville kontakte 3Com direkte for retur på noen gigabit switcher. Enklere for dem ja, men for oss betyr det mer jobb.

* Deler som var på lager ble sendt 4-5 dager etter at de ble bestilt. Hadde valgt Komplett framfor Netshop pga lagerstatus. (privat)

* Dårligere utvalg. Se blant annet utvalg av LCD skjermer på 20"+. Eizo 20" til 12.495,- som eneste 20" er jo litt lamt når du kan få en Viewsonic VP201b ned til 7695,- andre steder.

 

For det meste prøver jeg nå å unngå Komplett. På jobb prøver jeg for tiden ut Mamoz grunnet bra utvalg og relativt godt rykte, de ligger dog i snitt litt høyt på pris. Privat bruker jeg for det meste PSData og Netshop da de har godt utvalg og gode priser for privatkunder.

Lenke til kommentar
Altså, det lar seg IKKE gjøre å sette inne hverken en DDR eller SD-ram brikke feil vei. Du får ikke presset den på plass med makt engang, fordi hullet nesten midt på brikken, står feil. Det vet jo dere like godt som meg!

 

 

Jeg er helt enig med deg der, men han sier han har klart det som jeg mener er umulig. Men en må vel være den første :blush:

Lenke til kommentar
Altså, det lar seg IKKE gjøre å sette inne hverken en DDR eller SD-ram brikke feil vei. Du får ikke presset den på plass med makt engang, fordi hullet nesten midt på brikken, står feil. Det vet jo dere like godt som meg!

 

 

Jeg er helt enig med deg der, men han sier han har klart det som jeg mener er umulig. Men en må vel være den første :blush:

Han er ikke alene. Jeg klarte samme bragden selv, heldigvis ikke på min egen PC. I et stresset øyeblikk glemte jeg å sjekke hvilken vei brikkene skulle inn og bare presset på til det sa "klikk". Klikket var akkurat det hovedkortet gjorde også, det luktet litt svidd når jeg prøvde å skru på maskinen etterpå (m.a.o. så ville den selvfølgelig ikke starte).

DDR-brikkene klarte seg fint, men ett stk el-cheapo hovedkort gikk til h... :blush:

Lenke til kommentar

Heisan,

 

Mange synspunkter og meninger her, men for å gjøre en lang historie kort: Tydeligvis har det skjedd noe galt her og da rydder vi opp. Ber derfor om at Ronny Nilsen ("Merathio") sender oss en PM så skal vi se på saken.

 

Før det kommer meldinger om at vi først ser på saker når noen klager på forumet: Noe av informasjonen her lukter det litt "svidd" (unnskyld ordvalget) av og vil derfor gjerne se på hva som har skjedd. For øvrig har vi ingen kvinner (dessverre) ansatt på support i Norge, men vi tar gjerne i mot tips om aktuelle kandidater :) Vi har også sjekket med alle med lyse stemmer på support, men ingen av disse kjenner til denne saken...

 

Uansett; vi gjør det meste for å få fornøyde kunder og det skulle ikke forundre oss om dette skjer i dette tilfellet her også. "Merathio" får eventuelt oppdatere dere på utviklingen etter at vi har snakket sammen.

 

PS: Det er faktisk en gammel "slager" at noen av og til klarer å montere minnebrikken feil vei. Dette kan man normalt se ved at kontakt punkt på minne brikke blir svidd / brent og det blir svidde merker i minne slott på HK. Selv om det er en tapp midt i DDR sokkelen er det faktisk mulig. Vi har selv forsøkt dette for å se hva som skjer og både brikke og hovedkort blir svidd med en gang. Bilde får man følgelig ikke i det hele tatt står brikken feil vei.

 

Under ser dere et bilde fra vårt arkiv som viser hvordan HK/Minne ser ut etter å ha satt i en brikke feil vei :no:

 

DSCF0012.JPG

 

Ha en fortsatt god og varm dag :thumbup:

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...