schmelck.no Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Rimelig dårlig topic, send meg PM med et bedre forslag :-) Burde denne heller vært postet under Hardware->Internett & Nettverk, hm... Kanskje mitt spørsmål ganske basic kunnskap for mange, men jeg har aldri lært meg det. Dette vil jeg ha: Tilgang til delte stajoner på andre maskiner (i mitt hjemmenettverk) i windows utforsker. (Slik at det ser ut som en ekstra stasjon). Dette har jeg: Fem PC'er som alle kjører XP PRO og som står i samme nettverk/iprange/subnettmaske. Hvordan går jeg frem for å gjøre dette (hvis det er mulig med XP PRO)? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 1. Ikke et must men anbefalt. Gå inn i mappealternativer og deaktiver "enkel fildeling". 2. Høyreklikk en mappe du vil dele og velg "deling og sikkerhet". Del mappen med et navn. 3. For å mounte den opp hos en annen PC har du 2 måter. Enten høyreklikker du "min datamaskin", velger "koble til nettverkstasjon" og fyller ut det som er nødvendig der. Eller via kommandoprompt: "net use (stasjon) \\servernavn\sharenavn /persistent:yes". F.eks: net use F: \\server01\Filmer /persistent:yes" Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 1. Ikke et must men anbefalt. Gå inn i mappealternativer og deaktiver "enkel fildeling". 2. Høyreklikk en mappe du vil dele og velg "deling og sikkerhet". Del mappen med et navn. 3. For å mounte den opp hos en annen PC har du 2 måter. Enten høyreklikker du "min datamaskin", velger "koble til nettverkstasjon" og fyller ut det som er nødvendig der. Eller via kommandoprompt: "net use (stasjon) \\servernavn\sharenavn /persistent:yes". F.eks: net use F: \\server01\Filmer /persistent:yes" Tusen takk ob1! Det funker akkurat slik som jeg ønsket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå