Howard Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Sharp introduserer 3D-skjerm Sharp har introdusert det som trolig er verdens første kommersielle "3D-skjerm". Skjermen viser tredimensjonale bilder uten behov for de tradisjonelle "3D-brillene". Les artikkelen her Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Tøft. Mange moglikheiter her Doom3, kjedlige worddokument, filmar osv... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 høres bra ut.. Jeg gleder meg derimot til jeg ser monstrene fly rundt på skrivebordet mitt. Uten skjerm Blir nok noen år til.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Skjermen har en estimert gatepris på $1499 i USA og skal bli tilgjengelig på markedet der borte i september. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Spennende teknologi som jeg tror ennå trenger noen år på baken. Uansett er det jo snakk om 15" skjerm her. Fordelen: Du trenger ikke monstermaskin for å dra i gang doom 3, Hl2, Fear, stalker med aa og af på i den oppløsningen... Bakdelen: Alt annet Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Skjermen har en estimert gatepris på $1499 i USA og skal bli tilgjengelig på markedet der borte i september. Selvsagt, når de er den eneste leverandøren av slike skjermer, kan de ta seg betalt. Den synker nok kraftig i pris etterhvert. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Kunne ha vært greit til Wolfen-spillinga mi Eller se på andre ting... Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Så bra ut helt til prisen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Kunne ha vært greit til Wolfen-spillinga mi Eller se på andre ting... du tenker på å se Jenna Jameson i litt mer virkelighetsnær presentasjon? :!: Lenke til kommentar
chil Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 spenndene, men jeg tror dette som alt annet nytt aldri blir helt bra i begynnelsen sånn teknoloigi trenger i alle fall et par år på å bli helt bra. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 håper at hardware.no skal teste denne når den kjem. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hmm, bare jeg som tenkte PAYCHECK med en gang jeg leste dette? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Kikket på PDF-fila som var lagt ut, og såvidt jeg kunne forstå var det hele var basert på ett "vanlig" TFT-lag og ett overliggende lag som ligger en liten avstand unna. Dette overliggende laget sperrer hver enkelt pixel for det ene øyet men ikke for det andre, basert på vinkelen mellom "pixlene" i de to lagene. Vanskelig å forklare, men se på PDF'en. Men vil ikke dette bety at man må sitte innenfor et ganske begrenset område for at vinklene skal stemme og det skal bli en 3D-effekt? Innsynsfelt på kanskje 20 grader? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 virker kult nok det... må lages spill som støtter det da... OT: onde ordfeilstrollet mener at det heter sharps teknologi og ikke sharp sin Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 *ser for seg doom 3 i ekte 3d* GRØSS!! trenger man veldig spesielt skjermkort for dette, tro?... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 høres bra ut.. Jeg gleder meg derimot til jeg ser monstrene fly rundt på skrivebordet mitt. Uten skjerm Blir nok noen år til.. hehe.... ikke jeg, plutselig våkner de når jeg såver trenger man veldig spesielt skjermkort for dette, tro?... Neida... samme som du har! for det er skjermen som fixer 3den ikke kortet! Glere meg, den må jo bli testet, og kommer sikkert til å ta over for dages skjermer.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Software og evt. media må vel støtte dette før man får noe effekt av en slik skjerm. For eksempel om man skulle spille Doom i 3D på en slik skjerm, så måtte jo hver Doom frame rendres dobbelt-opp, en gang for hvert øye (med en litt annen vinkel i forhold til hverandre). Så ikke bare vil det bety at slik type rendering sansynligvis vil være mye tyngre enn vanlig, men også at vi neppe vil se software med støtte for dette før disse skjermene begynner å dryppe over fra det kommersielle markedet over på forbrukermarkedet. Jeg har ingen store forhåpninger på denne fronten på de neste par årene, men om en 5-6 år kanskje, så kan det lett bli en standard -Stigma Lenke til kommentar
chil Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 tenk å kult med en skjem man legger ned å 3D bildet svever over.. da snakker vi Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Håper hw.no tester en slik en så fort som mulig! Lurer på når vi ser slike her i Norge.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå