lilfire Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 jeg har et problem med pcen min.. hver gang jeg spiller så får jeg blå skjerm og restart etter en litten stund. jeg har formatert og ominnstallert win xp pro men problemet fortsetter. dette er VELDIG irriterende! så jeg lurer på om det er noen som vet hva problemet er... Pentium 4 3.0 GHz R9700 PRO 2 x 512MB RAM PC 2700 MVH Lilfire Lenke til kommentar
am3k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Alt for lite info. Når kommer problemet? Hvilke spill? Har du andre programmer kjørende samtidig osv osv. Informasjon er et must her! Rent generelt: Legg inn SP2 til XP så er du sikker på du har oppdateringene, sjekk for virus og at alt sitter som det skal inne i boksen (ingen dårlige kontakter, løse PCI/AGP kort osv) Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 problemet kommer mens jeg spiller... det kan ta 5 min el 2 timer men det kommer hver gang. blå skjerm og restart. det skjer med alle spille jeg har testa med.. 5 forskjelige spill... har bare antivirus som kjører i bakgrunnen... nettopp formatert og ingen virus. alt sitter som det skal i pcen...eneste er at ejg ikke har sp2 laster det ned nå... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hmmm.... Varme? Tenker da på at enten skjermkort eller CPU overskrider grense satt i bios (eller event. i overvåkingsprogram av en eller annen sort). Neste gang pcn restarter sjekker du hvilke temperaturer som blir oppgitt på CPU. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Har en Shuttle Xpc kabinet så kan kanskje bli litt varme der...men har ikke opplevd problemet tidligere....har ikke noe tempratur grense i bios(ikke som jeg finner hvertfall) og har ikke noe form for overvåkningsprogram... Tusen takk for svar som kan hjelpe meg... MVH Lilfire Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Bruk MBM5 . ( http://mbm.livewiredev.com/ ) Det kan settes ti intervall logging av temperaturer til fil . Etter krasj kan du kikke på utviklingen av temper under spille økten i fila. Dog monitoreres ikke grafikk kortet.Kun kabinett/cpu temperatur . Slå av automatisk restart slik at du kan notere deg stop koden . -Høyreklikk "min datamaskin" -Egenskaper(properties) -Avansert(advanced) -Startup og Recovery settings knappen -Fjern merking av aut. restart . Er det ulik stop kode og info fra gang til gang er det stort sett enten varme eller powerproblem . (ikke noen bestemt driver eller noe slikt) Sjekk også hendelses loggen ( event viewer) for røde feil . Start + kjør(run) og addresser den direkte med : eventvwr.msc i dialogboksen Er jo varmt om dagen da... Endret 11. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 det programet skjønte jeg ikke så mye av.. :S fikk blå skjerm og restart nå og Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Meninga er ikke at mbm ske hjelpe deg med blåskjerm, men sjekke om tempen din er for varm osv Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det kan jo godt hende at det er feil med ram... Jeg hadde det samme problemet for rundt ett år siden, da var det ram-en som var litt "mongolid" Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Windows works in mysterius ways Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 En kan riktignok ikke utelukke hardware problemer nei. Du kan jo forsøke å laste ned SiSoft Sandra og kjøre stress test/benchmark på de forskjellige delene. Tenker da CPU og Minne. Om du kommer igjennom dette, får du prøve med t.d. 3DMark for å sjekke om de da slår ut på skjermkortet. Det kan også vere noe så tragisk som driver feil eller feil med DirectX el. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg hadde samme problem med NFSU... Jeg tror det skal funke hvis du lukker "ALT" av unødvendige programmer først. antivirus, steam, msn osv osv Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det kan jo væt noe med Vcore? still det et hakk opp se om det funker..det har kjedd med meg.. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Trenger ikke røre Vcore så sant en ikke overklokker men med tanke på det. Er PSUn din stor nok (tenker da på antall W) Sjekk her Endret 13. august 2004 av am3k Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 har løst problemet... under restart så forsvant bilde så jeg restarta biosen og det løste problemet.. jeg har ikke vært inne i biosen og rørt noe så synnes dette var løitt rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå