Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch til bedriftsnettverk

Anbefalte innlegg

Hallo.

Vurderer å anskaffe ny switch til bedriftsnettverk. Kjører per idag en 16-porters 3Com 10/100, tenker på å oppgradere til gigabit.

Har hørt Extreme Networks skal være bra, men finner ikke priser på disse. Andre alternativer jeg har vurdert er Cisco og HP.

Forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Extreem finnes ikke i Norge lenger, så det må du ta via sverige.

Vet at det er et selskap som heter dotcom der som selger de.

Cisco er det jeg har mest erfaring med, men dette kan da være litt dyrt (om du ikke har en god leverandør ;) pm meg om du vil ha det)

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Hei

Vi har alltid brukt Cisco switcher 10/100 og de har fungerte knirkefritt , men som sagt litt stive priser. Vi har anskaffet oss en ny gigabit switch og merke falt på HP. Jeg likte HP sin switch fremfor cisco. Det er små detaljer som vifte overvåking, dataport i front etc. som gjorde at jeg liker Hp fremfor Cisco. Prisen for HP switchen er ikke altfor skremmende heller. Vi kjøpte Hp Procurve 2824 det er 20 porter 10/100/1000 + 4 porter til som man kan velge om man vil bruke vanlig eller fiber (mini gigabit). Fiber kort må kjøpes separat.

Jeg har ikke noe negativt enda å påpeke om HP switchen.

Lykke til med jakten på en gigbit switch.

Lenke til kommentar

Hei

Jobber i et firma som leverer en del data og tele løsninger, vi har brukt HP procurve i en større utrulling, enda vi har gode erfaringer med Cisco. Prisen er mest utslagsgivende, men som sagt tidligere i denne posten, HP har en del småting som CISCO ikke har til den prisen. Når i tillegg switchen er minst like bra, så er det et enkelt valg

Moshern

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt på DELL sine switcher...

Har gjort det veldig bra i tester jeg har sett av de, og de er rimelige!

Koster veldig lite ekstra å kjøpe med on-site garanti samme eller neste arb.dag og den prisen i seg selv er vel nesten en form for "garanti" at det er lite problemer med dell sine switcher... (Koster stort sett vesentlig mer enn den prisen å sende ut en tekniker til en kunde)

Lenke til kommentar

på min gamle jobb (inleid konsulent nå) har vi bare hp og cisco switcher

og min anbefaling vil falle på en hp procurv med gigabit og management disse vil du få for rundt 8000 - 13000 12 eller 16 porter med alle porter som gigabit. og som andre har nevnt er at den har en utrolig god overvåkninsg mulighet på disse. hp har også gode service avtaler med diverse firmaer jeg kan anbefale itum som leverer er en levereandør på disse switchene

Lenke til kommentar
Om du har en switch, så har du bare ett nett?

Extreem og Cisco switcher har masse options med alt fra vlan til avansert routing

klarer deg mer en bra med en unmanaged switch som ikke koster for mye..

\\Sp33D

ikke alltid de billigeste har noen som helst form for support om switchen stopper, er ofte verdt de ekstra kronene å få sikkelig service. Sinnsykt kjedelig den dagen kundene lurer på hvorfor i ******* du ikke er på nett :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...