Gå til innhold

Overopphetet skjermkort ?

Zodux

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har det vært ganske varmt og slikt, og enkelt spill har fått senket "ytelse", slik at det ikke går like glatt som pleidevar. PLUTSELIG.. så vil det ikke mer.. alt fryser.. ingenting funker, kun powerknappen.. dette skjer da spesielt når jeg spiller spill som krever grafikkkort, som f.eks DOOM III.. skjer også på SOF II.. vet grafikken ikke er noe spesielt bra der, men det bruker da en del kort det også- Så.. kan det være at det rett og slett blir for varmt inni der? Har prøve å fjerne en del støv og slikt fra viftene i pcn og på skjermkort og slikt.. men det hjalp ikke spesielt mye. Hva kan jeg gjøre anent enn å kjøpe ny vifte? Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du ikke har overklokka (da prøver du naturlig nok å klokke ned igjen litt) :)

En annen ting, som er ganske obvious, er at du kan prøve å spille med kabinettet åpent for å få ting litt kjøligere.

Om/når du er sikker på at det er varmen som er problemet kan det være verdt å legge på ny kjølepasta mellom kjøleribber og GPU/chipset/CPU (ettersom det antakeligvis er en av disse som blir for varme).

På CPUen har du kanskje satt på kjøleren selv, så den vel grei nok, eller..?

På GPU/chipset har kjøleren kanskje aldri vært av, og her er det gjerne litt opp og ned hvor bra kjølepastaen er lagt på. På chipset har jeg ofte sett at det bare er litt kjølepasta midt på brikka, og da blir det ikke spesielt bra kontakt. Og GPUen på skjermkortet, selv tok jeg av kjøleren på min geforce i sta, og hadde på ny og bedre kjølepasta, temperaturen sank med 7-8 grader.

Endret av sunh
Lenke til kommentar
[quote name='sunh' date='11/08/2004 : 04:05'] Regner med du ikke har overklokka (da prøver du naturlig nok å klokke ned igjen litt) :)

En annen ting, som er ganske obvious, er at du kan prøve å spille med kabinettet åpent for å få ting litt kjøligere.

Om/når du er sikker på at det er varmen som er problemet kan det være verdt å legge på ny kjølepasta mellom kjøleribber og GPU/chipset/CPU (ettersom det antakeligvis er en av disse som blir for varme). [/quote]
Har ikke overklokka, hehe :p

Har alltid toweret åpent.

Er rimelig sikker på at det er overoppheting ja.. Kjente på kortet etter det hang seg, ble jo nesten rød på fingern. Glohett.. hehe.. Så da prøver jeg med kjølepasta. Takk for hjelpen! :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...