Gå til innhold

Asus 6800Gt til 3150 kr?


fredriku

Anbefalte innlegg

Det er en 6800GT(asus kortet i topic jeg snakker om) gpu med 16 pipes ja, men bare DDR1 minne som kjører på 700mhz.

 

vet ikke helt hvorfor de har gjort det sann, men dette er jo samme folka som har slengt DDR3-minne på 6800-nu kort også da...

 

EDIT: Mange japanske butikker som har samme kortet...

GDDR3 @ Non ultra kort? er det det kortet komplett har til kr 2650 mon tro? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg er veldig usikker. Vil det være nok med 128 MB skjermkort med tanke på at det skal vare en stund? Eller vil det lønne seg å spytte i litt ekstra for ett 6800GT med 256?

 

Jeg bestemte meg for ett MSI 6800... Med 128Mb... Jeg kom frem til at jeg heller kjøper det beste på markedet neste år...

Lenke til kommentar

var litt usikker jeg også,men hadde i utgangpunktet bare tenkt på et 6800 nu.men gt kortet er jo litt raskere med 350/700mhz og 16 pipelines.men et orginalt GT har jo 1000mhz ram og 256mb.ser at i doom og far cry gjør kortet det bra selv om det har bare 128mb og 700mhz(22.4 båndbredde)

men og leke seg med AA/AF på i 1200x1600 kan man jo bare glemme,tror ikke det er noe problem og spille i 1280x1024 med AA/AF på.

 

men 3700.-4000.- er også mye penger får GT kort.skal heller kjøpe meg større cpu litt senere,en 64 3400+ får nok opp speed i spillene.

Lenke til kommentar

Litt OT men 6600GT kortet ser jo veldig bra ut hvis følgende dette er riktig:

 

Chinese site GZeasy have gotten hold of some information regarding nVidia's forthcoming NV43 graphics core, and more specifically what will become known as the GeForce 6600GT.

 

According to the site, the 6600GT will be clocked at 500MHz and feature 128Mb of GDDR-3 (which appears to be 2.0 nanosecond chips) coupled with a 128-bit memory bus. The standard 6600 will be clocked at only 300MHz, and again feature 128Mb of RAM on a 128-bit memory bus. It seems safe to assume that there will be an Ultra part appearing to fill the performance gap between those two boards. Going on information divulged elsewhere, these parts will be built on a 0.11 micron process and make use of 8 pixel pipelines.

 

You can see images of the NV43 core and shots of a 3DMark score of 8038 from such a board: http://bbs.gzeasy.com/index.php?showtopic=223360

 

Der står at prisen for 6600GT blir 199$ og 149$ for 6600. Om dette er riktig gjenstår å bli sett men det høres veldig bra ut.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Bare så du vet det så er lanseringstadoten på lager for denne hos komplett ubekreftet "rundt" den 22 august.. er ikek sikkert de får den inn engang.. Ble lei av å vente å kjøpte et POV ultra kort hos netshop isteden jeg.. Fordi jeg hari ngen garanti for at de får inn asus kortet.. De har venta på det siden juli med hauger av utsettelser..

Endret av dandel58
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
tror jeg må bestille dette kortet,noen ting må det jo ha.enten 16 pipelines eller så har det 1000mhz ram.og det er nok grunn for meg  ;)

Vurderer det kortet stekert selv. Sendte mail til komplett nå for å spørre ang specs osv. Kommer med all infoen så fort jeg får svar ;)

Ja, kult å sløse penger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Så er det slik at...

 

V9999/TD = vanlig 6800 Non ultra (12 pipelines)

 

V9999GT/TD = 6800GT chip (16 pipelines), men med samme minne som non utlra versjonen.

 

V9999 gamers ed. = Vanlig 6800 GT (med gdr3 minnne osv...)

 

er det noen som har testet V9999GT/TD?

Er ikke Gamers Edition ett høyere klokket vanlig 6800, med 12 pipelines, 256 minne?

Lenke til kommentar
Så er det slik at...

 

V9999/TD = vanlig 6800 Non ultra (12 pipelines)

 

V9999GT/TD = 6800GT chip (16 pipelines), men med samme minne som non utlra versjonen.

 

V9999 gamers ed. = Vanlig 6800 GT (med gdr3 minnne osv...)

 

er det noen som har testet V9999GT/TD?

Er ikke Gamers Edition ett høyere klokket vanlig 6800, med 12 pipelines, 256 minne?

:yes:

Lenke til kommentar

Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail

Hvordan er det kortet? Bedre enn PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail ? Skal ha meg nytt grafikkkort! og sliter veldig med å velge meg etter. Så er det til å anbefale? Eller hvilke kort er til å anbefale da? Tenkte på rundt 2000-2500 kroner. bedre ytelse på GeForce enn 9800 pro?

 

Håper dere hadde giddet å hjelper meg litt med valg av skjermkort.

Lenke til kommentar
Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail

Hvordan er det kortet? Bedre enn PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail ? Skal ha meg nytt grafikkkort! og sliter veldig med å velge meg etter. Så er det til å anbefale? Eller hvilke kort er til å anbefale da? Tenkte på rundt 2000-2500 kroner. bedre ytelse på GeForce enn 9800 pro?

 

Håper dere hadde giddet å hjelper meg litt med valg av skjermkort.

Ja det er ett raskere kort enn 9800 Pro. :) Slett ikke ett dårlig kjøp for den prisen.

 

Om du ikke vil gi mer enn 2500, er det få andre kort en Asus sitt standard 6800, utenom Club3d 6800 på mpx til 2499,-

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail

Hvordan er det kortet? Bedre enn PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail ? Skal ha meg nytt grafikkkort! og sliter veldig med å velge meg etter. Så er det til å anbefale? Eller hvilke kort er til å anbefale da? Tenkte på rundt 2000-2500 kroner. bedre ytelse på GeForce enn 9800 pro?

 

Håper dere hadde giddet å hjelper meg litt med valg av skjermkort.

Ja det er ett raskere kort enn 9800 Pro. :) Slett ikke ett dårlig kjøp for den prisen.

 

Om du ikke vil gi mer enn 2500, er det få andre kort en Asus sitt standard 6800, utenom Club3d 6800 på mpx til 2499,-

Tror nesten jeg går for det jeg da?

 

Hvordan tror dere dette hadde blitt?

 

Harddisk

Ram

Skjermkort

 

Hva tror dere om dette ? eller skal jeg velge en annen ram ? OCZ ram?

 

Kunne trengt litt hjelp med det der. sånn at det ikke blir no tull..

Lenke til kommentar

Offtopic: Geforce har best opengl ytelse Ati har bedre direct3d ytelse. Geforce 6800 serien er klart bedre enn ati 9800 serien.

Geforce 6800 er jo fra den nye generasjonen og 9800 er bra den forrige generasjonen.

Men de fleste geforce kort tar opp 2 kort plasser og 5900 serien til geforce støya en del, vet ikke hvordan det er med 6800 serien da.

Men uansett så ville jeg ikke valgt et geforce kort som jeg har sakt før, holder meg til ati jeg.

Og ati vil altid ha beste bildekavlitet. Er ati fan boy så :p en geforce fan boy har vel noen helt andre meninger. Og foresten cata 4.9 driverne til ati de nyeste skal vist ha gitt opengl ytelse et løft.

Denne meldingen er rettet til christer1.

 

 

 

Ontopic: må si at denne priskrigen mellom ati og nvidia er bra, dem presser prisene ned på korta sine hele tiden, i like it :p

3000 kr for det gt kort er jo ikke så værst :yes:

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Jeg bestillte kortet i forrige uke, sendt fredag og venter spent på å motta kortet i morgen. Er enda i tvil om dette er det beste kortet til ca kr 3 000,- Uansett vet vi med sikkerhet at det vil komme bedre kort til laverer pris dersom man er tålmodig og gidder å vente. Selv bestemte jeg meg for å anskaffe dette kortet som sannsynligvis gir en ytelse som forsvarer 1000-lappen den koster over et 9800 pro kort.

 

Er det ingen som har testet kortet enda, jeg er veldig spent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...