Gå til innhold

Hvordan få mest ut av min northwood?

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende rigg:

[*]Pentium 4 1.6A Northwood

[*]Asus P4B266-E (i845D)

[*]1x512MB PC2700 CL2.5 TwinMOS RAM

[*]Boxed kjøler, og skikkelig kabinettkjøling.

Hvordan kan jeg nå maks hastighet her? Jeg prøvde BIOSens preset på 2133 (133x16). Det funka knirkefritt, men jeg har en følelse at jeg har mer å gå på her, men det funker ikke å komme lenger når jeg øker FSBen, eller bolten.

Hva burde jeg gjøre? Er det ikke noen divider-greie jeg må slå på? Hvordan ram instillinger bør jeg ha på? Bør jeg øke DDR-volten ved hjelp av jumperen?

Hadde vært bra hvis dere kunne komme med konkrete forslag, settings som jeg kan prøve.

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

133x16 er jo bra, da kjører jo PCI og AGP på vanlig hastighet.

Ramvolten trenger ikke nødvendigvis endres, sjekk heller raminstillingene i bios, det ligger under "advanced, chipset-et eller annet" under den menyen du klokker prosessoren i.

Der finner du slike ramtimings, som cas etc..

Dess lavere de er satt, jo raskere går minnet, men det hindrer nok overklokkingen din litt. Sett alle de tallene på det høyeste og prøv hvor langt du kommer da. Sett også memory-optimization på normal, hvis den står på enten turbo1 eller2.

Men, husk på det at å ha minneinstillingene så lavt gir vesentlig dårligere ytelse enn å ha de på normal/maks. Det har mer å si enn 100Mhz, for å si det sånn, det er bare å prøve seg fram :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...