Gå til innhold

Problemer med IDE-controller

Keejay

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om denne er feilpostet, men slik lyder problemet;

Jeg fikk for noen dager siden min Ultra100 Tx2 ATA/100 Controller fra Promise Technology (kjøpt på komplett).

Den fungerte helt greit en stund, men da jeg skulle starte maskinen i dag, frøs den under oppstart (halvveis i boot-screen). Etter et par forsøk, fikk jeg startet den. Men senere på dagen frøs den igjen, og mens jeg startet på nytt fikk jeg det samme probemet med at den ikke kom forbi boot-screenen. Jeg prøvde antakelig rundt 10 ganger uten hell, og jeg prøvde å starte opp uten controlleren siden den er det siste jeg har satt inn i maskinen.

Da startet den helt fint. Fikk det samme problemet da jeg satte inn controlleren igjen..

Noen som vet hva som kan være feilen?

Jeg har ikke installert driverne, siden de kom på diskett,:ermm: og jeg har ikke noen diskettstasjon her..

Jeg har en NEC DVD-brenner koblet til controlleren hvis det kan ha noe å si.

Håper på svar snart

Endret av Keejay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om kontrolleren rett og slett er defekt..

Prøv den på en annen PC, hvis du har mulighet til det, og evt. send den inn igjen og få igjen ny. Det bør ikke være noe problem ettersom den er såpass ny.

Men som sagt, prøv den på en annen PC først hvis du har muligheten til det, så du ikke bare får den i retur med beskjed om at den er OK :p

Du kan jo såklart prøve å sette den inn i en annen PCI-port, bare for å utelukke den muligheten.

En annen ting du absolutt bør gjøre før du gjør noe som helst, er å koble fra ALLE enheter kobla til kontrolleren, bl.a. dvd-brenneren.

Driverne har ikkeno med problemet ditt å gjøre, da disse skal installeres hvis operativsystemet ikke har innebygde drivere til kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...