Gå til innhold

POV NVTV tv-kort problemer... HJELP...


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Skaffet kortet igår og satte det inn. Jeg støtet på et problem og det er som følger.

Jeg har tv signalene via UPC (Kabel) men går utenom dekoderen pga. den står i stua. Får ikke flytte den med meg. Når jeg satte opp kortet valgte jeg at tv signalene kom fra "Cabel" og ikke "Antenne". JEg fikk ikke noen signaler inn.

Prøvde litt frem og tilbakemed å velge hvor signalene kom fra.

Da dukket det bilde opp men ser ut som at det er noe galt uansett for på TV3, NRK 1 & 2, TVN +++ er det bare støy på hva skyldes dette. Det skjermbilde som kommer er sort med flimmer. Håper noen kan hjelpe meg som har samme oppsett. Trenger hjelp...

 

 

____________________________________

 

For å se min spec. gå på profilen min.

God dag videre... Good luck folks...

 

********************************************************************

 

Tresprit

Post:#28 Skrevet:

10/08/2004 : 22:00

Bruker

Innlegg: 1184

 

 

Vel, for det første burde du heller ha laget en ny tråd, i stedet for å vekke til live en avdød tråd.

 

For det andre: Problemet er at du bruker dekoder og at signalene er scramblet (altså kodet) og må dekodes.

 

Du må derfor enten: flytte dekoderen (altså legge opp ny kabel til den fra uttaket i veggen), eller legg opp en ny kabel fra dekoderen til PC'en.

Blir signalet for dårlig trenger du nok en signalforsterker. Vær sikker på hva du kjøper for enkelte _antenne_forsterkere klarer ikke å forsterke signaler fra kabelnettet på en skikkelig måte

 

********************************************************************

 

Kopi av tråden fra den forrige plassen den lå på... Flyttet den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det andre: Problemet er at du bruker dekoder og at signalene er scramblet (altså kodet) og må dekodes.

 

Du må derfor enten: flytte dekoderen (altså legge opp ny kabel til den fra uttaket i veggen), eller legg opp en ny kabel fra dekoderen til PC'en.

Blir signalet for dårlig trenger du nok en signalforsterker. Vær sikker på hva du kjøper for enkelte _antenne_forsterkere klarer ikke å forsterke signaler fra kabelnettet på en skikkelig måte

 

 

Det som er er at jeg er koblet til upc via kabel. Den tilkoblingen er gammel så vi får ikke digital sending. Jeg veit jeg ikke får de som er kodet opp til meg siden dekoderen står nede. Jeg skal kun ha NRK 1 & 2, TV2, TV3, TVN, SVT1 & 2 +++

 

Jeg fikk det til på pinnacle tv-kortet mitt. Det jeg merker når jeg har EPG'en er at de kanalene som står er det en helt annen sending på og at det er helt feil tekst. Virker som skikkelig rot (alt er stokket om). Har noen vært borti dette problemet???

 

Jeg har lagt opp kabel opp til meg utenom dekoderen og det fungerer. Kanskje en forsterker hjelper litt mer men tror det holder, veit isåfal ikke hva slags forsterker jeg skal ha da... Noen tips?

 

En annen ting er at jeg får ikke fjernkontrollen til å funke. Er det noe jeg må gjøre eller er det noe som kan lastes ned for å fikse det? Gi meg en link isåfall...

Håper på hjep fra dere jeg...

 

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar

Heisann, Cable skal vere rett mener eg, det måtte ivertfall

jeg ha, dessuten trengte jeg en driver oppdatering for å få frem alle

tv kanalene (virker som det er ditt problem også), oppdateringen fikk

jeg ved å maile pov support, driver versionen jeg fikk var

1.2.031 WHQL.zip

Denne ligger ikke ute på www av en eller annen merkelig grunn :(

Kan maile den til deg om det skulle vere av intresse...

Lenke til kommentar

Hjalp dessverre ikke mye på epg lista mi ivertfall, men fikk ivertfall frem

kanalene jeg hadde her. Dessverre ser det ikke ut som du kan stille inn

dette manuelt på noen måte, men vi får håpe dette blir gjort i en

software oppdatering fra nvidia en gang, ser ikke ut som at dei er altfor

raske med den dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...