EnerGie Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har lagt merke til at danske nettbutikker er endel billigere på laptops enn de norske... Men det er en ting jeg lurer på....er tastaturet det samme som de norske?? Er det ellers noen forskjell fra de danske til de norske?? Noen som har handlet i danmark her? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Eneste forskjellen kan være at æ,ø,å tastene er plassert litt annerledes. Etter hva jeg har lest her på forumet. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) noen av tegntastene sitter forskjellig også, ettersom hva jeg har hørt (ikke sikre kilder) Husk å regne om kursen og norsk 24% moms når du skal finne ut norsk pris. Endret 11. august 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
gather Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hva om man drar over til danmark å kjøper den.. hvordan blir det med den da Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Hvis du drar over å kjøper den slipper du selvfølgelig momsen. Hvis du bestiller over nettet trekker du fra dansk moms på 25%, og deretter legger på norsk moms 24%. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 så da blir det en momsprosent billigere? Og omgjørere kursen kan bli en liten forskjell i pris. Jeg er ikke sikker, men kansje man må betale toll-penger på noen 100 kroner.. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Jeg er ikke sikker, men kansje man må betale toll-penger på noen 100 kroner.. Hvis man blir stoppet ja! Lenke til kommentar
Walek Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Hvis du bruker IT-butikken, så får du oppgitt den eksakte prisen i NKR. Det er ingen tillegg bortsett fra frakt som er billig. Det er ikke toll på datamaskiner som du kjøper i utlandet, det eneste er momsen. Tastaturet er, så vidt jeg husker, helt likt bortsett fra at æ og ø har byttet plass. "Å" står der den skal. Hadde dansk pc selv, og siden jeg skriver touch var det bare å skifte over til norsk tastatur i windows, da ble det ingen forskjell. De fleste maskinene kan du dessuten plukke løs tastene på slik at de kan bytte plass. Ulempen med å kjøpe i Danmark er selvfølgelig at du må regne med at reklamasjoner tar en del lengre tid siden maskinen må sendes ut av landet... Lykke til! Endret 12. august 2004 av Walek Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 det er ikke toll på bærbare pcer, og andre ting.... fra DANMARK, EUROPA. er det ikke toll... åssen side tenkte du på? Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Folk er forferdelig til å blande toll og moms her. Det er intet toll overhodet! Men moms kan du risikere å måtte betale hvis du blir stoppet. Men personlig pakker jeg ut pc'en og sier jeg bruker den, eller finner på en annen unnskyldning Lenke til kommentar
Jack_is_back Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Folk er forferdelig til å blande toll og moms her. Det er intet toll overhodet! Men moms kan du risikere å måtte betale hvis du blir stoppet. Men personlig pakker jeg ut pc'en og sier jeg bruker den, eller finner på en annen unnskyldning Vil det si at man først trekker fra den Danske momsen (25%) og legger til Norsk mva (24%)...?? Eller må man betale begge.....??? Lenke til kommentar
Walek Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Den danske momsen blir trukket fra, så blir den norske lagt til. Du skal ikke betale dobbelt moms. Lenke til kommentar
Jack_is_back Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Den danske momsen blir trukket fra, så blir den norske lagt til. Du skal ikke betale dobbelt moms. Takker for den...da,bør det faktisk gå an å gjøre endel bra kjøp derfra,selv når man tar hensyn til valutakurs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå