Gå til innhold

Hvordan kan jeg spille uten at ene sjermen slås av?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nytt skjermkort her om dagen og støtte på et par problemer som noen her kansje kan hjelpe meg med.

Kortet er et MSI Geforce 4 Ti 4600 med dualhead og 128Mb DDR.

Problem 1.

Mener bestemt å ha sett en eller anna spille på en sjerm og ha andre ting på den andre samtidig.

Hvordan får jeg til det?

Det er vel bare en innstilling en eller anna plass i disse boksene?:

langtskrivebordtn.jpg

Fullsize bilde her : http://home.no.net/balth/bilder/langtskrivebord.jpg

Problem 2.

Kobla på TV'n for å se en film på den og da viste det seg at jeg ikke fikk stille oppløsninga på sjerm # lavere enn 640X480 mens en vanlig TV er på 512X256(tror jeg) og dette gjør jo at bildet blir mye større enn sjermen.

La merke til at den sto som "standardsjerm" trenger jeg egen driver til TV eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok det der med smak og behag, men ved laveste oppløsning på sjerm#2 ser jeg bare dette:

sjermtv.jpg

Av denne sjermen :

sjermhele.jpg

Er det noe gale ved disse instillingene, trengs det egne drivere til tv eller er det ei instilling i ei av de "hundre" andre boksene?

sjerm12.JPG

sjerm14.JPG

Hva spill angår er det visst en kommando for å kjøre Cs i et vindu. Noen som vet hvilken?

pc.gif

[RCG]Balthazar

[ Denne Melding var redigert av: [RCG]Balthazar på 2002-04-30 14:14 ]

Lenke til kommentar

C:Program FilesSierraHalf-Lifehl.exe -console -game cstrike -w mener jeg er hva du trenger å gjøre for å kjøre CS i et vindu. :smile: Hvis du har tenkt å spille på en skjerm og ha en film eller noe på den andre skjermen, så kan du jo ikke klone skjermbildet; da ville du jo fått spillet på begge skjermene, i tillegg til det problemet som du illustrerte i den siste meldingen din. Prøv heller "Extend Windows Desktop to This Monitor" og se hvordan det går. Husk også å spesifisere at den er en TV i Device Selection.

[ Denne Melding var redigert av: Echnin på 2002-05-02 02:51 ]

Lenke til kommentar

hvis du "kloner" den ene skjermen til den andre vil "klonen" ha samme instillingene som den første skjermen. Hvis du vil Klone Pc skjermen til TV skjermen må du sette PC skjermen til 640 eller 800 ellers "mister" du område rundt skjermen på tv slik du viser til..

Forsto du?

Lenke til kommentar

Prøver her istedettfor å rote med tråden problemet befinner seg i.

Forsøk 1. Trykker enter etter hver bildelink.

Har kommet et stykke lengre, men er ikke kommet helt i mål enda.

Først fant vi en driver for vanlig fjernsyn i windows:

sjerm2oppdateredriver.jpg

sjerm2driver.jpg

sjerm2allemodi.jpg

Dette fikset problemet med at bildet ikke passet til sjermen, for nå ble det "klippet av" slik at ingen ting kan plasseres utenfor bildet.

Deretter måtte sjerm 1 og 2 bytte plass :

sjerm2innslillinger.jpg

Nå kan jeg ha oppe for eksempel msn messenger og harware monitor på sjerm to samtidig som jeg spiller, ser film i fullsjem eller kjører andre programmer på sjerm 1.

Slik ser det ut nå :

screenshotsmall.jpg

Fullsize : http://home.no.net/balth/Settings/grafikkort/screenshot.jpg

Dette har allerede vist seg nyttig, kjørte 3Dmark2001 og kunne da se på sjerm 2 at temperaturen steg bare 3 grader! Nye og stillere vifter på gang ..

Fikk ikke tatt screenshot under testen så kabalen får være illustrasjon:)

Det som står igjen å finne ut nå er dette med å se film på sjerm2(Tv'n), når jeg kjører opp en film i fullsjerm hopper den nemlig over på sjerm1 automatisk.

Vel, takker for gode forslag så langt og ikke minst [RCG]Lord Pyrre som satt her i mange timer i går og hjalp meg :smile:

[Edit : Bildene viser ikke? Glemte å bruke http:// i adressa]

pc.gif

[RCG]Balthazar

[ Denne Melding var redigert av: [RCG]Balthazar på 2002-05-02 15:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...