vegjoh Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har lest et sted at XP med Service Pack 2 vil tillate flere samtidige tilkoblinger over remote desktop/eksternt skrivebord, men finner ikke tilbake til siden. Vet noen noe om dette? Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hvis dette hadde vært mulig, ville ikke det vært veldig slitsomt vanskelig å praktisere? Flere som styrer 1 pc høres jo veldig slitsomt ut, særlig for pc'n som skal ta imot alle komendoene. Det var dette du mente, ikke sant? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Dette fungerer helt fint i windows 2003, da hver bruker som kobler seg til har en egen konto. En skal ikke koble seg til samme konto. Har samme problemet. Har en filserver / htpc med to kontoer. den ene brukes til å se på filmer/musikk etc og styres lokalt via TV. den andre styrer jeg Remote, og brukes til å laste ned filer og etc. Det er ikke mulig å ha flere brukere tilkoblet samtidig. Grunnen til at jeg har Windows XP istedet for 2003 er at jeg ikke finner drivere til 2003 som støtter TV ut på skjærmkortet. Men ettersom det er mulig å ha flere brukere tilkoblet på 2003 burde jo dette også være mulig i XP med en liten tweak ? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Har også en server med Win2003 gående her. Kjører terminalserver der, og da er det ikke noe problem med flere brukere.. I XP går dette ikke, etter hva jeg har fått med meg. Mulig det finnes en tweak eller noe, men det har jeg ikke hørt om. Det var snakk om at dette skulle bli mulig med SP2. Leste det ihvertfall i et nyhetsbrev fra ett eller annet svensk datablad på nett. Det ser dog ikke ut som dette ble noe av. De jeg kjenner som bruker SP2 har ihvertfall ikke fått dette til å fungere (bruker ikke SP2 selv). Utrolig irriterende er det ihvertfall med XP at hvis man logger på eksternt, så blir den lokale brukeren logget av... Vegard Lenke til kommentar
Folo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jepp, regner med at det ikke kan være mer en 1 ekstern bruker pålogget heller? Har SP2, men kan ikke se at det er noe støtte for dette nei. får vel grave litt dypere i det. skjønner ikke helt problemet ettersom begge benytter seg av termilalserver... Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Bare èn ekstern bruker også, ja. Nå skal ikke jeg si at jeg har så veldig masse kunnskaper om dette, men jeg tror problemet er at Windows 2003 Server, siden den er en serverutgave, støtter terminalserver, mens XP ikke støtter terminalserver, fordi det er en utgave beregnet på klientmaskiner. Derimot, mener nå jeg det burde vært mulighet for en "light terminalserver" i XP, men men, det er vel bare sånn det er. Si fra hvis du finner en tweak eller noe annet smart! Vegard Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Med den innebygde "terminalserver" eller Remote Desktop i 2003 server, kan man kjøre 2 brukere samtidig. Etter det må man sette opp skikkelig Terminalserver, og det kan være dyrt. Og da er jeg nesten sikker på at 2 brukere kan være logget på med samme brukerkonto, selv om det selvfølgelig kan gi store rom for feil... Tror også at XP Pro kan kjøre inntil 2 brukere samtidig per Remote Desktop. Men du må åpne for hvilke kontoer som får lov til å kjøre RDP mot maskinen. Det gjør du ved å høyreklikke My Computer -> Properties -> Remote -> Legg til brukere. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå