Gå til innhold

5800 3Dmarks(2001SE) med MSI GeF4 ti4400 ?


labri

Anbefalte innlegg

Jeg hjalp nettopp naboen med å installere kortet i headeren, og er rimelig sikker på at jeg gjorde alt riktig. Først prøvde vi med driver-settet som fulgte med retail-boxen. 27.50 tror jeg det var. Så prøvde vi med de nyeste offisielle fra nVidia. Siden jeg hadde fått 6,5K med mitt Hercules Radeon8500LE, regnet jeg nesten med at han skulle få et par tusen mer. Vi har så&si samme specs. Men så kom den store overaskelsen altså. 5800 3Dmarks. Test nummer to gikk helt ned i 14 fps synes jeg å huske. Jeg fatter ikke hva som kan være galt. Det hadde vært fint om noen har peiling på dette her.

 

Hans PC:

1,1 GHz Intel Celeron

256 MB sdram

skjermkortet

 

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det dårlige resultatet rett&slett være pga Celeron'en på 1,1?

 

Jeg har AMD Athlon 1,1, og 320 MB SDRAM. Selv om jeg var klar over at AMD'en min var raskere, så hadde jeg aldri trodd at jeg scorer såpass bedre med mitt kort :eek:

 

Men 3Dmark gir et rettferdig resultat her altså?

Lenke til kommentar

Høres litt pussig ut - jeg får litt over 7000 med mitt GeForce 3 ('classic' GF3 - ikke noen Ti-modell) og AMD 1.4Ghz.

 

Når jeg oppgraderte fra AMD 1Ghz til 1.4Ghz var ikke økningen på mer enn et par hundre poeng i 3DMark så vidt jeg husker, så dette virker litt rart, men det kan hende du er akkurat under den 'barrieren' der CPU'n ikke lenger spiller så stor rolle for resultatet.

 

En annen mulighet er kanskje at maskinen av en eller annen grunn cacher til disk under testen og det vil jo trekke ned noe veldig.

 

Uansett så virker det litt rart, eller som de sier i utlandet: That's pussy!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 20:25, Gabriel_X skrev:

Høres litt pussig ut -
jeg får litt over 7000 med mitt GeForce 3
('classic' GF3 - ikke noen Ti-modell) og AMD 1.4Ghz.


 

Jeg har samme type kort som deg (MSI), og får ikke over 7000 uten overklokking...

 

Har en XP1700+

 

(så har jeg bare 256 DDR ram....)

Har det så mye å si??

Lenke til kommentar

D var lite, se signatur for nåverende score og d er uten noen oc, med en t-bird 1,4 fikk jeg ca 200 poeng mindre, på min gamle pc fikk jeg 3600 poeng men d var ikke 3dm 2001se men den vanlige og d var en duron 750@918mhz med 256mb sdram og et asus v7700pure deluxe og d var uten oc på skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...