Gå til innhold

ATI + Doom3 gir hvite/blå prikker - Her en en fix!

WikingTOR

Anbefalte innlegg

Det er ganske vanlig at mange ATI brukere sliter med hvite/blå prikker når de spiller Doom3.

Jeg henger på den offisielle planetdoom kanalen og har hjulpet sikkert minst 50 amerikanske brukere som har slitt med dette.

Disse prikkene skyldes at skjermkortet rett og slett blir for varmt og det du må gjøre er å ta kortet ut av maskinen og fjerne all støv fra vifte og heatsink.

Det er spesielt viktig å fjerne ALL støv i alle små kanaler etc på heatsinken, for best resultat er det lurt å bruke luft-på-boks :)

når skjermkortet er helt rent for støv , bør du også vurdere å installere en eller flere kabinett-vifter om du ikke har det fra før.

Dette har hjulpet faktisk samtlige av de brukeren jeg har snakket med og mange var overrasket over at det faktisk virker så bra som det gjorde.

Prikkene forsvant og fps ble mer stabilt!

Det er mange som glemmer at PC'en trenger vedlikehold og "støv-tørking" inne i pc'en er noe som bør gjøres 2 hver måned!

Lykke til og håper dette også hjelper deg om du har disse symptomer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du hercules sin versjon er ikke dette nødvendig siden heatsinken til gpu og ram er lagd av kobber :p

jeg har hercules ati og har ikke merka noe selv, men jeg tok og renset den for støv og har 20 grader mindre temperatur på den nå! så det vil jeg si er nødvendig

Lenke til kommentar

Jeg har Powercolor 9800 Pro m/original kjøling, ingen vifte i kabinettet,

kun NorthQ strømforsyning m/120mm fan som drar luft ut.

Har ingen problemer som helst i Doom 3 eller noe annet spill.

Bør vel kanskje prise meg lykkelig? eller? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...