Gå til innhold

Hvordan slette RAID?

Clax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I bios når raid-arrayet loader står det gjerne noe sånt som:" Press X to enter setup/configure raid-array". her kan du Splitte raid'et, og dermed oppdages diskene som to fysiske enheter i windows. hvilken raid-controller benytter du deg av? Da kan jeg muligens gi deg mer eksakt informasjon.

Lenke til kommentar
• Serial ATA/150 controller integrated by VT8237

- Up ot 150MB/s transfer rate

- Can connect up to 2 serial ATA devices

- Supports RAID 0 or RAID 1

Håper dette er til hjelp

Beklager, er lite kjent med den kontrolleren. Men jeg står fast med min første post, sjekk om du kommer noe videre etter å ha prøvd ut det.

Lenke til kommentar
• Serial ATA/150 controller integrated by VT8237

- Up ot 150MB/s transfer rate

- Can connect up to 2 serial ATA devices

- Supports RAID 0 or RAID 1

Håper dette er til hjelp

Beklager, er lite kjent med den kontrolleren. Men jeg står fast med min første post, sjekk om du kommer noe videre etter å ha prøvd ut det.

Dette er valgene jeg får i RAID bios.

1.Create Array

2.Delete Array

3.Create/Delete Spare

4.Select Boot Array

5.Serial Number View

Valg nummer 3 får jeg ikke tilgang til

Går d an å koble ifra den en av diskene?

Eller vil den ikke boote da?

Lenke til kommentar

Valg-alternativ nr.2 på den listen, "delete" raid-array separerer de to diskene fra hverandre slik at de vises som individuelle fysiske enheter i windows. Dataen du har lagret på disse diskene fra før av vil bli tapt ved å utføre dette, da diskene i raid splitter filene til begge diskene.

Lenke til kommentar
Valg-alternativ nr.2 på den listen, "delete" raid-array separerer de to diskene fra hverandre slik at de vises som individuelle fysiske enheter i windows. Dataen du har lagret på disse diskene fra før av vil bli tapt ved å utføre dette, da diskene i raid splitter filene til begge diskene.

D har jeg prøvd uten hel,kom til raid biosen ved oppstart og måtte opprette ny array for å få diskene til å fungere.

Bios fant ingen disker før jeg gjorde d.

Hva kan jeg gjør for å få de til å virke igjen som to disker,koble ifra den ene disken?

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen hadde installert feil driver nå funker d :thumbup:

Så lærte jeg noe nytt i dag og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...