Sephiroth Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 jeg skal ha meg noen nye høyttalere i bilen min, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Har lest at jeg ikke burde kjøpe 6"x9" men hvorfor burde jeg ikke kjøpe det? og hva anet burde jeg bruke i hattehylla Sub komer senere. Jeg har en ganske såå ny forsterker også. Trenger også litt veiledning med tanke på spiller, eneste kravet mitt er at den tar Mp3. Holder det med en spiller til 1500 eller er spillere i 3- 4000 kr klassen så mye bedre. Jeg er ikke så kresen, må ikke ha det beste eller best lyd. skal bare ha et ok annleg. Max pris for høyttalere bak: 1500 Max pris forran: 800 Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
sfh Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 hei høyttalere bak syns jeg er bortkasta..ihvertfall legge mer penger i bakhøyttalere en front høyttalere men opp til hver enkelt.. kommer jo an litt på hvilken bil og forsterker du har, men til fronthøyttalere ville jeg kjøpt med størst mulig bass.. feks 6.5"..eller minimum 5.25". så om du fordeler litt på budsjettet ditt sånn du får 2000,-(+) til frontsett så ville det blitt mye bedre med en spiller til 3~4000,- får du oftest mye utstyr på, en pioneer eller clarion vil jeg anbefale.. får jo oki spillere til 1500~2500,- og da.. mp3 idag er vanlig på nesten uansett spiller, merke/pris.. noen tar windows-media-audio også..(bedre enn mp3...) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Ville ABSOLUTT gått for et godt frontsett og gitt eff i det bak. Anbefaler Focal 165V2 på det varmeste. Ca. 2600,- Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Helligbrøde!!!! Man bruker ikke mere peng på høytalerene bak! Med mindre det er en limosine du skal hive det i å du ikke er sjåføren! Lenke til kommentar
FM Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hei.. Hvor god forsterker må man ha for å drive de Focal 165V2? Bare lurer.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Står 75 watt rms, så du må nåkk ha en forsterker som gir 76 watt rms neida, en helt vanlig fire kanals forsterker ville ha klart å drive dem men hvis du skal bare ha høytalere framme kan du jo kjøpe en litt kraftigere 2 kanals forsteker som gir en sånn ca 100-200 watt rms å drive dem på den. det ville eg ha gjort, men vær forsiktig når du setter gain på den sterkern Lenke til kommentar
FM Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Ok... Fikk egentlig svar på det ene spørsmålet jeg hadde i dag, men siden jeg er så godt i gang kan jeg jo bare fyre et til: Hva er det beste frontsettet til max. 1600,-?? Spør jo veldig åpent, men jeg er nybegynner på området og føler jeg trenger litt info fra folk som kan dette.... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Veldig smak og behag i grunn. Du må egentlig bare høre selv. De fleste større bilstereo-steder har demovegger der en kan høre. Som sagt så ville jeg gått for Focal. Banker i grunn det meste i sin prisklasse. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 kanskje høre litt på kicker å focal åsså Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvordan finner man ut hvilke høytalere som passer din bil? -_- Er ny på dette området Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Du kan ta å pirke opp dekslan over høytaleran veldig forsiktig å måle med tommestokk kor stor dem e. For eksempel, orginalt hadde jeg 4" høytalere framme, å 6,5" bak. Men pass på at du ikke ødelegger noe når du pirker dem opp, e ikke koselig med ødelagte deksler Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hmm, har ingen høytalere fremme i den Ford Orion 91 modellen jeg har kjøpt, så får ikke sjekket der. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Som tideliggere nevnt i denne tråden er det viktig med en god spiller. Det hjelper overholde ikke med en konge forsterker, hvis du har en sugen cd-spiller. Sats heller på et frontsett. Legg litt penger i det. Intill videre kan du kjøre frontsettet på spilleren. Det focal settet som er anbefalt her i tråden, er meget bra. Spar litt penger, kjøp litt og litt. Men husk, kjøp en god cdspiller, med flere linjeutganger, og en bra frontsett. Da er mye gjort! Lenke til kommentar
FM Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Veldig smak og behag i grunn. Du må egentlig bare høre selv. De fleste større bilstereo-steder har demovegger der en kan høre. Som sagt så ville jeg gått for Focal. Banker i grunn det meste i sin prisklasse. Oki, takk for hjelpende svar (gjelder deg og Defus).. Hørte nemlig om et frontsett med navn D6 av Peerless fra Eltek og lurte på om dette var det beste til 1.600kr, men tydlig at det finnes mange alternativer som ikke jeg var kjent med. Skal ta og se på Focal og Kicker jeg.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 E det ikke høytalere framfor døra på den? *mene å huske noe fra en skru tur i en orion* Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Framfor døra? nesten ved foten av beina? Må se -_- Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 jupp, trur du skal kjike litt der Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 I mitt tilfelle måtte jeg nesten ha noen høyttalere bak. I fronten er det maks plass til 5,25" og jeg synes det ble litt lite mellomtone. Ble straks bedre med et par 6x9 bak. (bortsett fra at diskanten i de bak var uendelig dårlig. Må bytte de ut siden). Lenke til kommentar
tøs Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 BullShit, Kjøp et 3veis setyt fra Focal, 5,25" og det rokker rompa til hvile som helst 9x6" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 BullShit, Kjøp et 3veis setyt fra Focal, 5,25" og det rokker rompa til hvile som helst 9x6" Som koster hvor mange tusen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå