Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt anlegg til bil

Anbefalte innlegg

jeg skal ha meg noen nye høyttalere i bilen min, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Har lest at jeg ikke burde kjøpe 6"x9" men hvorfor burde jeg ikke kjøpe det? og hva anet burde jeg bruke i hattehylla :) Sub komer senere. :)

Jeg har en ganske såå ny forsterker også.

Trenger også litt veiledning med tanke på spiller, eneste kravet mitt er at den tar Mp3. Holder det med en spiller til 1500 eller er spillere i 3- 4000 kr klassen så mye bedre.

Jeg er ikke så kresen, må ikke ha det beste eller best lyd. skal bare ha et ok annleg.

Max pris for høyttalere bak: 1500

Max pris forran: 800

Håper noen kan hjelpe meg. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

høyttalere bak syns jeg er bortkasta..ihvertfall legge mer penger i bakhøyttalere en front høyttalere ;) men opp til hver enkelt.. :shrug:

kommer jo an litt på hvilken bil og forsterker du har, men til fronthøyttalere ville jeg kjøpt med størst mulig bass.. feks 6.5"..eller minimum 5.25".

så om du fordeler litt på budsjettet ditt sånn du får 2000,-(+) til frontsett så ville det blitt mye bedre ;)

med en spiller til 3~4000,- får du oftest mye utstyr på, en pioneer eller clarion vil jeg anbefale.. får jo oki spillere til 1500~2500,- og da..

mp3 idag er vanlig på nesten uansett spiller, merke/pris.. noen tar windows-media-audio også..(bedre enn mp3...)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Står 75 watt rms, så du må nåkk ha en forsterker som gir 76 watt rms :D

neida, en helt vanlig fire kanals forsterker ville ha klart å drive dem :yes: men hvis du skal bare ha høytalere framme kan du jo kjøpe en litt kraftigere 2 kanals forsteker som gir en sånn ca 100-200 watt rms å drive dem på den. det ville eg ha gjort, men vær forsiktig når du setter gain på den sterkern

Lenke til kommentar

Ok...

Fikk egentlig svar på det ene spørsmålet jeg hadde i dag, men siden jeg er så godt i gang kan jeg jo bare fyre et til:

Hva er det beste frontsettet til max. 1600,-??

Spør jo veldig åpent, men jeg er nybegynner på området og føler jeg trenger litt info fra folk som kan dette....

Lenke til kommentar

Du kan ta å pirke opp dekslan over høytaleran veldig forsiktig å måle med tommestokk kor stor dem e. For eksempel, orginalt hadde jeg 4" høytalere framme, å 6,5" bak. Men pass på at du ikke ødelegger noe når du pirker dem opp, e ikke koselig med ødelagte deksler

Lenke til kommentar

Som tideliggere nevnt i denne tråden er det viktig med en god spiller. Det hjelper overholde ikke med en konge forsterker, hvis du har en sugen cd-spiller.

Sats heller på et frontsett. Legg litt penger i det. Intill videre kan du kjøre frontsettet på spilleren. Det focal settet som er anbefalt her i tråden, er meget bra.

Spar litt penger, kjøp litt og litt. Men husk, kjøp en god cdspiller, med flere linjeutganger, og en bra frontsett. Da er mye gjort!

Lenke til kommentar
Veldig smak og behag i grunn. Du må egentlig bare høre selv. De fleste større bilstereo-steder har demovegger der en kan høre. Som sagt så ville jeg gått for Focal. Banker i grunn det meste i sin prisklasse.

Oki, takk for hjelpende svar (gjelder deg og Defus)..

Hørte nemlig om et frontsett med navn D6 av Peerless fra Eltek og lurte på om dette var det beste til 1.600kr, men tydlig at det finnes mange alternativer som ikke jeg var kjent med.

Skal ta og se på Focal og Kicker jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...